Marketing i Biznes Inwestowanie SentiOne zgarnia 19 mln złotych na rozwój konwersacyjnej sztucznej inteligencji od NCBiR

SentiOne zgarnia 19 mln złotych na rozwój konwersacyjnej sztucznej inteligencji od NCBiR

SentiOne otrzyma niemal 19 mln zł dofinansowania od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na rozwój swojej technologii sztucznej inteligencji. To do tej pory najwyższa kwota przyznana przez NCBiR na rozwój konwersacyjnej sztucznej inteligencji. Środki te przysłużą się do rozwoju wszystkich produktów SentiOne, czyli monitoringu internetu opartego o AI oraz  chatbotów i voicebotów.

SentiOne zgarnia 19 mln złotych na rozwój konwersacyjnej sztucznej inteligencji od NCBiR
To do tej pory najwyższa kwota przyznana przez NCBiR na rozwój konwersacyjnej sztucznej inteligencji SentiOne szykuje platformę Voice of The Customer do analizy komunikacji firmy z klientami NCBiR inwestuje rónież w Mobee Dick

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

SentiOne, polska firma technologiczna zajmująca się monitoringiem Internetu i mediów społecznościowych oraz automatyzacją obsługi klienta z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, może się pochwalić kolejnym sukcesem – 18,8 mln zł dofinansowania od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na rozwój zaawansowanej technologii rozumienia języka naturalnego w językach polskim, angielskim, niemieckim i hiszpańskim.

Najwyższe dofinansowanie od NCBiR w tej branży

To do tej pory najwyższa kwota przyznana przez NCBiR na rozwój konwersacyjnej sztucznej inteligencji. Ze swej strony SentiOne zainwestuje w projekt 5,2 mln zł, przeznaczając łącznie  24 mln zł na udoskonalenie swoich dotychczasowych produktów – monitoringu internetu opartego o AI oraz  chatbotów i voicebotów, a także zapewnienie firmie pozycji lidera na rynkach zagranicznych.

Mogą Cię zainteresować

– To już trzeci grant badawczo-rozwojowy dla SentiOne. Sukces poprzedniego projektu, który pozwolił nam rozwinąć technologię konwersacyjnej sztucznej inteligencji i podbić rynek botów, utwierdził nas w przekonaniu, że to słuszny kierunek rozwoju dla naszej spółki. Pandemia COVID-19 pokazała, że to właśnie umiejętne wykorzystanie nowoczesnych technologii pomogło firmom optymalizować swoje koszty, usprawnić wewnętrzne procesy i zwiększać sprzedaż. Pozyskanie prawie 19 mln zł na trzyletni projekt daje nam wystarczająco dużo czasu i zasobów, aby kontynuować rozwój najlepszej na świecie technologii rozumienia języka naturalnego. To właśnie dzięki naszym autorskim algorytmom jesteśmy w stanie skutecznie wspierać czołowe spółki z branży bankowości, ubezpieczeń, energetyki i telekomunikacji w transformacji cyfrowej – mówi Kamil Bargiel, założyciel i CEO SentiOne.

SentiOne planuje ekspansję

Środki z dotacji NCBiR posłużą do rozwoju wszystkich linii biznesowych SentiOne. Do tej pory zaawansowana analiza danych, opinii internautów i konwersacji z klientem była dostępna tylko w kanałach własnych. Od teraz modele AI będą także przyuczane do analizy wszystkich form komunikacji z klientem, jak: maile, ankiety, kwestionariusze czy zapisy rozmów. Dzięki temu powstanie autorska platforma Voice of The Customer, która pozwoli kompleksowo przeanalizować komunikację firmy z klientami. Dodatkowo flagowe funkcje, czyli Raporty AI oraz alerty kryzysowe, dostępne do tej pory tylko dla języka polskiego; zostaną uruchomione także w językach hiszpańskim, angielskim i niemieckim. Stworzenie wielojęzycznego modelu AI umożliwi SentiOne rozwój międzynarodowy na dużą skalę. Projekt obejmuje opracowanie jednego modelu wielojęzycznego do rozpoznawania intencji, klasyfikowania fraz oraz rozumienia motywacji klientów. Trwają już prace nad budową  nowego środowiska do tworzenia i przyuczania nowych modeli AI.

– Stworzenie bota, który obsłuży klientów w wielu językach jednocześnie, pozwoli na poszerzenie naszej oferty za granicą, zaspokojenie potrzeb międzynarodowych zagranicznych organizacji oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Dotacja od NCBiR to zasługa dwuletniej pracy naszego zespołu AI Research nad głębokim uczeniem (ang. deep learning) i automatyzacji ekstrakcji informacji wielojęzycznych z potocznych tekstów na potrzeby interfejsów konwersacyjnych i analizy doświadczeń klientów. W skrócie to technologia, która pozwoli nam stworzyć jeszcze lepszy system SentiOne Listen i Automate – mówi Michał Brzezicki, założyciel i CTO SentiOne, Kierownik Badań i Rozwoju.

NCBiR inwestuje w Mobee Dick

Inwestycja w SentiOne to nie jedyna, jaką w ostatnim czasie poprowadziło NBCiR. Mobee Dick to firma projektowo-badawcza, która istnieje na rynku od 9 lat. Specjalizuje się w badaniach i projektowaniu użytecznych produktów i usług cyfrowych. Na jej czele stoi Monika Mikowska, która w środowisku jest uznaną specjalistką z zakresu UX. Kilka dni temu informowaliśmy, że Mobee Dick zgarnęło od NCBiR 2,2 mln złotych dofinansowania. Jest to pierwsze zewnętrzne finansowanie firmy.

– Na projekt autorskiego narzędzia umożliwiającego automatyczną analizę UX serwisów e-commerce. Narzędzie to będzie umożliwiać szybką korektę elementów obniżających całościowy wynik serwisu internetowego. Szacujemy, że dzięki niemu konwersja analizowanego e-commerce w zależności od jakości wdrożenia, branży oraz statusu początkowego może wzrosnąć o minimum 15%. Jeśli uda nam się zrealizować te założenia, wprowadzimy na rynek nowe przełomowe rozwiązanie – mówiła w rozmowie z nami Monika Mikowska.

Całą rozmowę możecie przeczytać tutaj: Mobee Dick zgarnęło 2,2 mln złotych i szykuje rewolucyjne rozwiązanie UX dla serwisów e-commerce

Polecamy również

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl