Marketing i Biznes E-commerce O przyszłości, wyzwaniach i możliwościach na E-commerce day

O przyszłości, wyzwaniach i możliwościach na E-commerce day

E-commerce day zdominowały inspirujące prelekcje, które dostarczyły uczestnikom praktycznych wskazówek i wartościowych informacji z zakresu najnowszych trendów i strategii w branży e-commerce. Wydarzenie to, obfitujące w interesujące debaty i dyskusje, pozwoliło na głębsze zrozumienie przyszłości i wyzwań, jakie stoją przed sektorem handlu elektronicznego. Dodatkowo, unikatowa, taneczna atmosfera oraz elementy artystyczne wzbogaciły konferencję, tworząc przestrzeń do nieformalnych rozmów i networking'u po zakończeniu oficjalnej części wydarzenia.

O przyszłości, wyzwaniach i możliwościach na E-commerce day

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Relacja z pierwszej edycji wydarzenia E-commerce day

– Udział w E-commerce day przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. To wydarzenie pokazało, że w oryginalny sposób można zorganizować merytoryczną konferencję – mówił tuż po zakończeniu wydarzenia jeden z uczestników.

Od pierwszych chwil wejścia do Teatru Sabat w Warszawie, uczestnicy konferencji E-commerce day mogli poczuć, że będą świadkami czegoś wyjątkowego. Sala teatru, która zachwyca swoim unikatowym wystrojem inspirowanym latami 20. i 30. XX wieku, była niemal wypełniona po brzegi, co tylko podkreślało znaczenie i popularność tego wydarzenia. Goście, zasiadając przy stolikach z kawą, zaczęli nawiązywać pierwsze kontakty. Co ważne, na konferencję przybyli nie tylko przedstawiciele różnorodnych branż w dziedzinie e-commerce, ale także eksperci z agencji marketingowych. Każdy z zaintrygowaniem oczekiwał na rozpoczęcie pierwszego tego typu wydarzenia zorganizowanego przez More Business należącej do cenionego domu mediowego Orion Media Group.

– E-commerce day to nie tylko konferencja, to miejsce spotkań prawdziwych ekspertów branży. Wydarzenie to skupia przedstawicieli różnych dziedzin e-commerce, oferując unikalną platformę do wymiany doświadczeń i wiedzy na temat najnowszych trendów i strategii w dziedzinie sprzedaży online – zapowiadał wydarzenie Marcin Gać, CEO w Orion Media Group.

“Facebook ma się dobrze!” – czyli jak dzięki mediom społecznościowym zwiększyć sprzedaż

Serię prelekcji rozpoczęła Aneta Chrzanowska, Social Media Manager w LPP.SA, firmy, która stoi za wieloma znanymi markami odzieżowymi. Ekspertka, przedstawiła uczestnikom świeże spojrzenie na social media, koncentrując się w swoim wystąpieniu na kreatywnej stronie komunikacji. Prelekcja była bogata w konkretne przykłady, które ilustrowały, jak innowacyjne i kreatywne podejście może wpłynąć na zaangażowanie użytkowników mediów społecznościowych, a co za tym idzie również na zwiększenie sprzedaży.

– Media społecznościowe są świetne, bo efekty można łatwo policzyć – podkreślała Chrzanowska, wskazując na praktyczne aspekty i korzyści płynące z efektywnego wykorzystania tych kanałów komunikacji. W trakcie prelekcji właściciele sklepów internetowych i marketerzy otrzymali wręcz gotowe sposoby na wzmocnienie swojej obecności online i zbudowanie silniejszych relacji z klientami.

W trakcie drugiej prelekcji uczestnicy dowiedzieli się jak uwiarygodnić swój biznes w sieci. Dawką wiedzy na ten temat podzielił się Marcin Żmuda, Head of SEO w Orion Media Group, skupiając się na przedstawieniu SEO jako narzędzia nie tylko technicznego, ale także strategicznego, które może być użyte do budowania autentyczności i zaufania wobec marki w oczach klientów i użytkowników internetu.

Z kolei wątek znaczenia social mediów kontynuował Jakub Papuga, CEO / Founder Happy Parrots. W swoim wystąpieniu skupił się przede wszystkim na Facebooku, podkreślając jego znaczenie mimo głosów, że traci on na znaczeniu w branży e-commerce. – Facebook żyje i ma się dobrze – zapewniał Jakub przedstawiając konkretne dane i przykłady skutecznych kampanii, zwiększających sprzedaż. Oprócz tego Jakub zaprezentował również klika przykładów tego jak obniżyć koszty generowania leadów.

Pokolenie “Z” wyzwaniem dla branży e-commerce. Jak mu sprostać?

Merytorycznym urozmaiceniem w serii prelekcji okazał się panel dyskusyjny. Tomasz Krawcewicz, pełniący funkcję Dyrektora e-commerce w Nationale-Nederlanden Polska, wziął w nim aktywny udział. Podczas dyskusji dokładnie zarysował obecny stan polskiej branży e-commerce. Nie tylko podsumował obecną sytuację, ale również wskazał na elementy, które mogą wpłynąć na dalszy rozwój sektora. Szczególną uwagę poświęcił optymalizacji kosztów oraz budowaniu trwałych i efektywnych relacji z klientami.

Agnieszka Ziętek, eCommerce Director w Mars z kolei zwracała uwagę, że kluczowa staje się personalizacja treści oraz analiza i interpretacja danych, – Należy być bardzo precyzyjnym w dopasowaniu treści do wybranych grup odbiorców – podkreślała. Agnieszka Haponik, Marketing Manager w Packeta Poland poparła swoich przedmówców dodając, że należy również otwierać się na rynki zagraniczne. Z kolei Jakub Dyl, E-commerce Development Manager w eService, nadzieję na rozwój e-commerce upatruje w metawersum.

Paneliści poruszyli również wpływ na rozwój branży pokolenia Z, a raczej konieczność dostosowania się do charakterystyki i zachowań nowej generacji konsumentów. Nie zabrakło również kwestii związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Paneliści zgodzili się co do tego, że jest to narzędzie, które może pomóc, ale nie wyeliminuje czynnika ludzkiego, który jest niezbędny w tworzeniu contentu z żywą interakcją, a także dopasowaniem do odbiorcy.

AI jako narzędzie w kreacji kampani

Wątek AI w trakcie E-commerce day kontynuował w swoim wystąpieniu Piotr Urbaniak – Board Member / Sales Director w Traffic Trends. Piotr opisał możliwości jakie otwiera AI. Nie zabrakło zabawnych momentów takich, jak choćby stworzony na potrzeby prezentacji deepfake z prowadzącym wydarzenie, Pawłem Tworkiem w roli głównej, który rzekomo na swój koszt zaprosił na afterparty. Ekspert przedstawił również przykłady kampani znanych marek stworzone przez sztuczną inteligencję. Urbaniak w swoim wystąpieniu podkreślił, że AI może być niezwykle pomocne, ale pod warunkiem, że ma się określony pomysł.

Kolejny z prelegentów Patryk Wojtas, Manager E-Commerce, podczas swojej prelekcji skupił się na analizie wyzwań, z jakimi przedsiębiorcy e-commerce mogą się spotkać w obliczu spowolnienia rynkowego. Wojtas, z precyzją i głębokim zrozumieniem tematu, przedstawił strategie i rozwiązania, które mogą pomóc przedsiębiorcom przetrwać i odnieść sukces w trudnych warunkach rynkowych. Jego prezentacja obfitowała w praktyczne wskazówki, dotyczące tego jak zminimalizować negatywne skutki spowolnienia i przygotować biznes na przyszłe wyzwania. Dzięki swojemu doświadczeniu i ekspertyzie, Wojtas był w stanie dostarczyć wartościowych insightów, które mogą być kluczowe dla przetrwania i rozwoju firm w dziedzinie e-commerce w zmieniającym się otoczeniu rynkowym.

Jarot Czuba, Fraud Operations Manager w Groupon, podczas swojego wystąpienia skoncentrował się na krytycznym aspekcie prowadzenia sklepu internetowego: zabezpieczaniu transakcji. Czuba z naciskiem podkreślał, jak sklepy internetowe mogą tracić pieniądze, nie zabezpieczając odpowiednio swoich transakcji przed oszustami, którzy są w posiadaniu danych kart kredytowych i danych klientów. Jego prelekcja była bogata w konkretne strategie i metody przeciwdziałania tego typu oszustwom, pomagając przedsiębiorcom zrozumieć, jak mogą lepiej chronić swoje biznesy i klientów. Dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu, Czuba dostarczył cennych wskazówek.

Serię prelekcji zakończono tematyką SEO. Zbigniew i Marta Bocian, Head of SEO w Currency One SA podpowiedzieli jak pod kątem zasad SEO warto zadbać o swoje treści na blogu firmowym i jak zastosować odpowiednio poszczególne wytyczne Google.

– Wszystkie prelekcje były warte uwagi i interesujące. Pojawiłam się głównie z myślą o prelekcji Anety Chrzanowskiej i nie zawiodłam się. Jednak pozytywnie się zaskoczyłam, bo właściwie każde wystąpienie w pewien sposób mnie zainspirowało i na pewną tę wiedzę będę chciała wykorzystać w praktyce – podsumowała jedna z uczestniczek konferencji.

Taneczne zakończenie w stylu lat 20. i 30. XX wieku

Po intensywnych i owocnych prelekcjach, czas na relaks i integrację nadszedł w wyjątkowy sposób. Organizatorzy przygotowali przyjęcie w klimacie lat 20. i 30. XX wieku, które przeniosło uczestników w czasie, dodając wydarzeniu niepowtarzalnego charakteru. Panie prezentowały się w przepięknych, epokowych sukniach, a panowie w eleganckich smokingach, co tylko podkreślało wyjątkowy charakter tego wieczoru. Właściwie zwieńczeniem całego wydarzenia był spektakl rewiowy, w trakcie którego na scenie zabrzmiały największe przeboje przedwojennych artystów takich jak Eugeniusz Bodo czy Mieczysław Fogg.

Całe wydarzenie było również okazją do świętowania 10-lecia Orion Media Group, co dodatkowo nadawało uroczystości wyjątkowego charakteru. – To wydarzenie to nie tylko celebracja dziesięciolecia naszej firmy, ale także wyjątkowa okazja do podzielenia się wiedzą i doświadczeniem z branży e-commerce – mówiła Magdalena Żmuda, COO w Orion media Group. Po odśpiewaniu uroczystego „sto lat”, atmosfera stała się jeszcze bardziej rozluźniona, a uczestnicy z entuzjazmem ruszyli na parkiet w rytmie dawnych przebojów. Dzisiejsza noc jest wyrazem naszej wdzięczności dla branży, która przez lata była dla nas inspiracją i motorem napędowym – dodał Marcin Gać, CEO w Orion Media Group, podkreślając znaczenie wydarzenia dla firmy i całej społeczności e-commerce.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl