Marketing i Biznes SEO/SEM Pozycjonowanie strony internetowej – co trzeba wziąć pod uwagę, wybierając agencję?

Pozycjonowanie strony internetowej – co trzeba wziąć pod uwagę, wybierając agencję?

Pozycjonowanie strony internetowej – co trzeba wziąć pod uwagę, wybierając agencję?

Prowadzisz firmę? Ucz się od najlepszych w branży i weź udział w najbardziej przedsiębiorczej konferencji w Polsce, Founders Mind 🧠

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Jeśli chcesz rozszerzyć zasięg swojej działalności w internecie i dotrzeć do większej liczby osób, rozważ skorzystanie z usług agencji SEO. Pozycjonowanie stron pomaga zwiększyć ich widoczność, co może się przekładać na dodatkowe zyski. Dzięki wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania w Google możesz pozyskać nowych klientów i zdobyć fundusze na dalszy rozwój.

Pozycjonowanie jest zatem świetnym sposobem na wypromowanie swojej firmy w internecie. Proces ten jest jednak dosyć złożony, a wpływające na jego przebieg czynniki – zmienne. Na szczęście nie musisz osobiście znać się na algorytmach i działaniu wyszukiwarek. Wystarczy zlecić pozycjonowanie stron profesjonalnej agencji. Jak wybrać tę odpowiednią?

Na czym polega pozycjonowanie stron?

W dużym skrócie jest to proces składający się z szeregu działań mających na celu umiejscowienie strony internetowej na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania na stronie Google.com. Dzięki temu użytkownik wyszukiwarki poszukujący produktu lub usługi oferowanej przez Twoją firmę z większym prawdopodobieństwem trafi wcześniej na Twoją stronę niż tę konkurencji. Im wyższa pozycja, tym większa szansa na to, że klient odwiedzi Twój sklep.

Pozycjonowanie stron z technicznego punktu widzenia może odbywać się na różne sposoby, jednak cel działań pozostaje ten sam: zwiększenie widoczności w wyszukiwarce. By go osiągnąć i móc maksymalnie wykorzystać płynące z tego korzyści, warto rozważyć zlecenie usługi doświadczonym pozycjonerom. Wiedzą oni, jak wpływać na wyniki wyszukiwania w taki sposób, by treści dostępne na Twojej stronie trafiały do osób, które w danym momencie są nimi zainteresowane.

Na jakie czynniki zwrócić uwagę, wybierając agencję?

Wybór agencji, której powierzysz pozycjonowanie swojej strony, powinien być dobrze przemyślany. Nie wszystkie firmy specjalizujące się w SEO współpracują z klientami na takich samych zasadach. Należy zatem wziąć pod uwagę kilka czynników i to na ich podstawie zdecydować, kto powinien podjąć się tego zadania. Poniżej przedstawiamy najważniejsze z nich.

Stosunek jakości do ceny

Wiele osób opiera wybór produktów czy usług wyłącznie o ich cenę. Nie jest to najlepsza strategia, jako że często bardzo niskie koszty mogą być równoznaczne ze słabszą jakością usługi. Dlatego, zamiast skupiać się tylko na pieniądzach, lepiej wziąć pod uwagę stosunek jakości do ceny. Tabelę z kosztami wiążącymi się z pozycjonowaniem często znajdziesz na stronie agencji. W wielu przypadkach konieczna będzie jednak prośba o indywidualną wycenę. Warto się na nią zdecydować i porównać odpowiedzi kilku agencji przed podjęciem ostatecznej decyzji.

Dla pełniejszego obrazu możesz poczytać opinie innych klientów dotyczące przebiegu współpracy z każdą agencją, której ceny mieszczą się w Twoim budżecie. Pamiętaj, że w ostatecznym rozrachunku jakość jest ważniejsza od ceny – w końcu pozycjonowanie strony ma się przełożyć na większe zyski Twojej firmy. Możesz więc potraktować zapłatę za nie jako inwestycję w rozwój.

Warunki współpracy

Koniecznie zwróć uwagę na ten czynnik – zwłaszcza jeśli pozycjonowanie stron to dla Ciebie czarna magia. W takim przypadku ogromne znaczenie powinna mieć dla Ciebie przejrzystość usług – np. w postaci dostępu do raportów o podejmowanych działaniach. Agencją, która wyróżnia się takim podejściem do klienta, jest m.in. Verseo.

Warto też dowiedzieć się przed podpisaniem umowy, czy stroną będzie cały czas zajmować się ten sam pozycjoner. Ma to bowiem ogromną zaletę – osoba mająca na co dzień do czynienia z konkretną witryną będzie sprawniej orientować się w bieżących potrzebach klienta oraz działaniach konkurencji. Dzięki temu będzie w stanie lepiej pozycjonować stronę.

Ważne jest także to, jaki rodzaj rozliczania się z klientem oferuje wybrana agencja. Jeśli nie masz pewności, czy korzystniejsze będzie dla Ciebie rozliczenie przez abonament, w oparciu o pozycję strony w wyszukiwarce Google, czy może rozwiązanie hybrydowe, dowiedz się o nich więcej przed nawiązaniem kontaktu z agencją.

Doświadczenie

Chodzi tu nie o doświadczenie zawodowe pracowników czy to, od ilu lat firma funkcjonuje na rynku, ale przede wszystkim o to, czy pozycjonowała strony podobne do Twojej. Każda branża rządzi się innymi prawami, dlatego jeśli agencja posiada portfolio, zwróć uwagę, czy wśród jej klientów znajdują się działalności o zbliżonym profilu. W ten sposób zyskasz pewność, że oddajesz swoją stronę internetową w dobre ręce.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl