Marketing i Biznes E-mail marketing E-mail marketing: w jaki sposób pisać treści, które klikają? Odpowiada Tomasz Guzik z SocialBiznes

E-mail marketing: w jaki sposób pisać treści, które klikają? Odpowiada Tomasz Guzik z SocialBiznes

Od czego zależy sukces treści w e-mail marketingu oraz jakie czynniki będą kształtować trendy w kampaniach reklamowych w 2024 roku? Zapytaliśmy o to Tomasza Guzika, założyciela agencji reklamowej SocialBiznes. Tomasz dzieli się swoimi inspiracjami, doświadczeniem oraz przewidywaniami dotyczącymi trendów w digital marketingu na 2024 rok.

E-mail marketing: w jaki sposób pisać treści, które klikają? Odpowiada Tomasz Guzik z SocialBiznes

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Jakie były Twoje inspiracje do założenia agencji reklamowej SocialBiznes, i co wyróżnia ją na tle innych agencji digital?

Inspiracją do założenia agencji reklamowej była chęć pracowania zdalnie. W momencie, kiedy my zaczynaliśmy nie była jeszcze tak popularnym opcja, dzięki której siedząc w domu, możesz wykonywać czynności, pozwalające zarobić na chleb. W stosunkowo młodym wieku udało mi się powąchać większe kwoty pieniędzy, zarabiając na giełdzie. Gdy giełda przeżywała kryzys, zapragnąłem żyć na podobnym poziomie jak dotychczas, tym razem prowadząc własną działalność. Nasza agencja wyróżnia się przede wszystkim focusem na pozyskiwaniu klientów. Dla naszych klientów priorytetem jest sprzedaż, więc pracujemy tylko z firmami, gdzie widzimy potencjał do zwiększenia tej sprzedaży. Jest to rynek bardzo konkurencyjny, jednak opierając od lat biznes na marca osobistej udaje nam się go rozwijać.

Usprawnij swoją firmę! Już 1 grudnia Tomasz Guzik poprowadzi bezpłatny webinar, podczas którego dowiesz się, w jaki sposób pozyskiwać leady sprzedażowe. Nie przegap okazji i zapisz się na darmowy webinar już teraz.

Na swoim blogu tomaszguzik.pl dzielisz się wiedzą na temat efektywnego wykorzystania narzędzi do digital marketingu. Jakie rady dałbyś przedsiębiorcom, którzy chcą zwiększyć skuteczność swoich działań online?

Główną wskazówką, jaką mogę dać przedsiębiorcom jest myślenie długoterminowe. Myśl o swoim marketingu internetowym i narzędziach, które używasz jak o grze długoterminowej oraz dywersyfikuj kanały pozyskania ruchu, jeszcze zanim zaczniesz go budować. Przemyśl, jak powinien wyglądać Twój proces sprzedaży. Musisz zbudować podstawowy lejek marketingowy, który w sposób powtarzalny i przewidywalny będzie dla Twojej firmy pozyskiwał klientów. Następnie skaluj swoje działania zwiększając zasięgi w różnych mediach społecznościowych czy też wykorzystując SEO strony internetowej.

Na co dzień zajmujesz się m.in. budowaniem kampanii reklamowych w social media. Jakie obecnie trendy obserwujesz w tym obszarze, a jakie przewidujesz w nadchodzącym 2024 roku?

Obecnie w prowadzeniu i tworzeniu kampanii reklamowych obserwujemy ogromny bum na narzędzia sztucznej inteligencji. Uważam, że w 2024 rola narzędzi sztucznej inteligencji będzie jeszcze większa, niż dotychczas. Przede wszystkim dotarcie do klienta będzie prostsze, dzięki personalizacji komunikatów i tworzenia dużej ilości treści za pomocą paru kliknięć myszką. Mamy czasy, w których musimy bardzo mocno trzymać rękę na pulsie, ponieważ w ciągu dwóch miesięcy mogą się całkowicie odmienić zasady gry w Internecie.

Czy mógłbyś podzielić się jakimś konkretnym przypadkiem sukcesu związanym z kampanią reklamową w social media? Co było kluczowe dla osiągnięcia tak pozytywnego rezultatu?

Prowadząc agencję przez 5 lat mieliśmy wiele sukcesów i bardzo dochodowych kampanii, więc ciężko mi wskazać jeden pojedynczy przykład, z którego naprawdę jestem zadowolony. Fundamentem, który decyduje o skuteczności kampanii jest odpowiednio odpowiednio dobrana nisza, w której są tanie leady, nasz produkt zaspokaja potrzebę ludzką i potrafimy zgromadzić sensowną frekwencję na webinarze. Nie ma jednego czynnika odpowiadającego za sukces; jest to miara ugruntowanych procesów, doświadczenia, budżetów reklamowych, niszy i szczęścia.

Lejki sprzedażowe z użyciem chatbotów messengera to jeden z obszarów Twojej specjalizacji. Jakie korzyści niesie ze sobą ta forma komunikacji z klientem, a jakie wyzwania można napotkać?

W tej chwili chatboty Messengera uległy przekształceniu ze względu na politykę narzuconą przez Unię Europejską. Obecnie chatboty zyskały na popularności w obszarze Instagrama. Ta forma komunikacji ma tę przewagę, że jesteśmy w stanie uzyskać dużo większą klikalność naszych wiadomości, niż na przykład komunikując się za pomocą email marketingu. Dodatkową zaletą jest to, że w łatwy sposób możemy przekierować użytkownika na stronę internetową, gdzie może dokonać zakupu.

Jakie są najważniejsze zmiany, które zauważyłeś w kampaniach reklamowych na Facebooku i Google Ads w ostatnich latach oraz jakie strategie radzą sobie najlepiej w obecnej dynamicznej rzeczywistości reklamowej?

Obecnie warto dać się wykazać algorytmom i targetować swoje reklamy bardzo szeroko. Uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja sprawiły, że ustawianie reklam jest łatwiejsze, niż kiedykolwiek. Oczywiście zarówno w ekosystemie Google, jak i Facebook dokonało się wiele automatyzacji oraz uproszczeń, jak na przykład kampanie Performance Max, dlatego śmiało mogę powiedzieć, że z biegiem czasu ustawianie reklam będzie prostsze, niż kiedykolwiek wcześniej.

W kontekście e-mail marketingu, jaki rodzaj treści czy podejścia sprawdza się najlepiej obecnie w budowaniu relacji z subskrybentami i generowaniu sprzedaży?

e-mail marketingu najważniejsza jest autentyczność. Piszmy wiadomości tak, jakbyśmy pisali do kolegi. Kreujmy treści w sposób ciekawy. Opowiadajmy historie, angażujmy użytkowników do odpisywania na nasze wiadomości e-mail, a kiedy wchodzimy z kampanią sprzedażową, oferujmy swoje produkty w bardzo atrakcyjnej cenie tak, aby uczestnik newslettera czuł się wyróżniony w e-mail marketingu. Bardzo skuteczne są tak zwane okienka sprzedażowe, budujące presję na Twoim czytelniku, który musi dokonać zakupu w określonym terminie.

Wspomniałeś, że pomagasz przedsiębiorcom w przejściu od pomysłu do realizacji oraz stworzeniu systemu pozyskiwania klientów. Jakie są najczęstsze błędy, jakie popełniają przedsiębiorcy na samym początku tej drogi?

Najczęstszym błędem początkujących przedsiębiorców jest budowanie biznesu, który jest nierealny w swoich założeniach. Wynika to często z braku doświadczenia przedsiębiorcy. Ci ludzie budują projekty o ogromnej skali, mając nieadekwatny, bardzo niski budżet reklamowy oraz małe możliwości. Dużym błędem jest również wybieranie złego oprogramowania do swojego biznesu jak na przykład platforma do tworzenia sklepów internetowych.

Jakie są Twoje przewidywania wobec trendów w budowie lejków sprzedażowych na rok 2024? Czy widzisz jakieś nowości lub innowacje, które mogą znacząco wpłynąć na ten obszar?

Według mnie największym trendem będzie personalizacja lejków sprzedażowych w 2024 roku. To oznacza, że każdy użytkownik dzięki sztucznej inteligencji będzie otrzymywał spersonalizowany komunikat dostosowany do swoich preferencji i zainteresowań. Ta personalizacja będzie jeszcze większa, niż obserwowaliśmy ją dotychczas w social media. Będą wygrywać te firmy, które w stosie komunikatów będą w stanie zainteresować użytkownika.

W dzisiejszym, dynamicznym świecie pełnym informacji, jakie strategie poleciłbyś przedsiębiorcom, aby wyróżnić się i dotrzeć do swojej docelowej grupy klientów w skuteczny sposób?

Przede wszystkim poleciłbym działanie, a nie przyglądanie się. Większość biznesów, które konsultuje ma problem z działaniem. Są w stanie płacić za drogie szkolenia, ale nie wdrażają tej wiedzy w życie. Aby zdobyć jakieś kompetencje i nauczyć się pozyskiwać ruch do biznesu, musimy wiele razy się potknąć i popełnić błędy. Wiedza teoretyczna to za mało.Trzeba zbudować procesy, wykonać odpowiednią pracę przez odpowiednio długi okres i dopiero po tym czasie zaczną przychodzić pierwsze efekty. Nie da się w magiczny sposób teleportować i uzyskiwać efekty biznesowe z dnia na dzień.

Usprawnij swoją firmę! Już 1 grudnia Tomasz Guzik poprowadzi bezpłatny webinar, podczas którego dowiesz się, w jaki sposób pozyskiwać leady sprzedażowe. Nie przegap okazji i zapisz się na darmowy webinar już teraz.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl