Jakie znaczenie ma audyt SEO strony dla marketingu internetowego?
10.08.2022 | Autor: Krzysztof Sołtys
Prowadzisz firmę? Ucz się od najlepszych w branży i weź udział w najbardziej przedsiębiorczej konferencji w Polsce, Founders Mind 🧠
Sprawdź szczegóły wydarzeniaW dzisiejszych czasach widoczność w sieci zwiększa szanse na sukces bez znaczenia na branżę. Osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google i innych wyszukiwarek internetowych pozwala na zdobycie grona lojalnych, oddanych klientów. Aby mieć pewność, że pozycjonowanie będzie wykonane prawidłowo, warto zacząć od zlecenia audytu SEO.
Czym jest audyt SEO?
Audyt SEO to proces niezależnej oceny strony internetowej pod kątem optymalizacji dla robotów wyszukiwarek internetowych, które indeksują i pozycjonują jej zawartość. Dzięki manualnym testom, jak i przy użyciu narzędzi, możliwe jest znalezienie błędów w zawartości strony, przez które jej pozycjonowanie nie jest tak efektywne, jak jest to możliwe.
Zazwyczaj audyt opiera się na 3 zasadniczych krokach:
- analiza adresu klienta w SERP dzięki narzędziom,
- analiza konkurencji w wynikach wyszukiwania,
- analiza wewnętrzna strony (m.in.: URL-e, nagłówki hX, słowa kluczowe, linkowanie wewnętrzne, content).
Audyt SEO to podstawa rozpoczęcia pozycjonowania strony (www.bizzit.pl), nie jest to jednak jedyny przypadek, kiedy warto przeprowadzić tę analizę. Audyt SEO wykonuje się także: w momencie wprowadzania kluczowych zmian, przed rozpoczęciem redesignu, po aktualizacji algorytmu Google czy dla eliminacji kar, które mogą być nakładane przez roboty.
Jakie znaczenie ma audyt SEO strony dla marketingu internetowego?
Audyt SEO ma ogromne znaczenie podczas pozycjonowania strony internetowej. Istotne jest, aby nie pomijać tego kroku podczas prowadzenia prac związanych z SEO. Dzięki analizie i wprowadzonym na jej podstawie działaniom można osiągnąć zadowalające efekty w szybszym czasie oraz inwestując mniejszą ilość pieniędzy. Przeprowadzone prace będą bardziej trafne i ukierunkowane na cel. Wykonanie audytu SEO pozwala także na zmniejszenie liczby błędów na stronie internetowej, wzrost satysfakcji użytkowników, odbiorców treści na stronie, zwiększenia liczby leadów sprzedażowych, a co za tym idzie przychodów.
Co powinien zawierać audyt SEO?
Audyt SEO przeprowadzany przez wyspecjalizowane agencje lub freelancerów to szereg prac, których celem jest jak najpełniejsze sprawdzenie elementów strony internetowej. Skupia się w nich m.in. na:
- aktualnej pozycji strony w wyszukiwarce,
- czasie ładowania strony,
- dostosowaniu do wyświetlania na urządzeniach mobilnych,
- duplikatach treści,
- frazach kluczowych,
- linkowaniu wewnętrznym i profilu linków prowadzących do witryny,
- obecności mapy strony,
- optymalizacji grafik, które zamieszczono na stronie,
- poprawności adresów URL,
- występowaniu nagłówków na stronie,
- występowaniu plików robots.txt,
- zastosowaniu przekierowań,
- znacznikach title i description.
Najczęściej zgłaszane błędy podczas przeprowadzania audytów SEO
Wykonanie audytu SEO to kluczowe działanie, które podejmowane jest przez specjalistów. Po przepracowaniu wielu analiz można zauważyć pewne schematyczne błędy, które pojawiają się na większości stron. Wśród nich wyróżnić warto m.in.: zbyt dużą lub zbyt małą liczbę słów kluczowych, błędy w kodzie, nieprawidłowe meta tagi, nieprawidłowe anchory, duplikację i kanibalizację treści, a także niedziałające linki. Wszystkie te błędy należy wyeliminować, by strona została lepiej oceniona przez roboty.
Zostaw komentarz