CONTENT MARKETING DLA SOFTWARE HOUSE’ÓW

01.07.2016 AUTOR: Paulina Żmijowska

Producenci oprogramowania B2B często oferują złożone produkty w wyspecjalizowanej przestrzeni, która wymaga nie tylko odpowiedniej analizy, ale także sprawnej promocji i dobrego marketingu sprzedażowego.

Dobry content marketing, który może prowadzić każdy sh-e odnosi się do kilku elementów.

Obecnie aplikacje i większość serwisów internetowych ma swoje pięć ważnych minut. W czasach, gdy biznes zaczyna się od jednego wejścia na stronę, każdy chce być rozpoznawalny i oryginalny. Liczy się przede wszystkim innowacyjność, której może (a raczej powinna) pozazdrościć konkurencja.

Głównym fundamentem, który usprawnia cały proces przekazywania komunikatów jest przede wszystkim własna strona www. I nie chodzi tylko o to, aby strona była „standardową wizytówką” z ładną szatą graficzną, szybką nawigacją czy nowoczesnym szkieletem.

Ważna jest jakość treści, przejrzystość serwowanych informacji oraz wezwanie czytelnika do działania. Skoncentrowanie się na stronie docelowej przyczynia się do efektywniejszego pozyskiwania nowych klientów (dzięki np. landing page). Pozyskanie ruchu jest wyznacznikiem sukcesu marketingowego, a szata graficzna lp powinna być przede wszystkim spójna i uporządkowana. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze i zdarza się tylko raz.

Skuteczna strona docelowa, na którą trafia klient, powinna mieć określony cel. Kliknięcie w banner, mailing czy link sponsorowany powinno spowodować efekt lawiny – odbiorca wypełni formularz, a przez to zostawi swoje dane kontaktowe. Skuteczny landing page pomaga w konwersji: im większy ruch, tym większa szansa na wysoki wynik w wyszukiwarkach. W przestrzeni Internetu to właśnie strona docelowa stanowi jeden z najefektywniejszej formy reklamy, która w łatwy sposób aktywizuje, angażuje i skłania potencjalnych klientów do określonych działań. W tym punkcie warto wykorzystać przyciski CTA, które dodatkowo ułatwiają interaktywny dialog.

Warto także zwrócić uwagę na grafiki, które pojawiają się na stronie. Te małe „cegiełki” pozwalają nie tylko poprosić o demo, ale także skontaktować się z Działem Obsługi Klienta. Pomimo ich znaczenia, wezwania do działania są często pomijane przez producentów oprogramowania B2B.

Dziś około 90%firm technologicznych korzysta z treści, które umieszczane są na blogu. Wartościowa zawartość strony pomaga firmom oprogramowania uzyskać nawet do 17% konwersji. Warto zwrócić uwagę na merytorykę treści – gdy zespół posiada solidną wiedzę na temat podstawowych celów biznesowych własnej firmy, łatwiej przekazuje komunikaty czytelnikom. Niestety, często specjalistyczny język jest przeszkodą w zrozumieniu poszczególnych zagadnień, dlatego warto popracować nad językiem przekazu informacji – nie tylko do specjalistów, ale także potencjalnych, nowych klientów oprogramowania.

Jedną z firm, która pomaga wprowadzać analitykę BI, jest JCommerce. Marka wyrobiła sobie renomę nie tylko poprzez dobrą stronę i wartościowy przekaz, ale także właściwy kontakt z klientem oraz znajomość (tak, znajomość, co nie zawsze jest oczywiste) własnej branży.

Tworzymy content marketing, który zwiększa ruch na stronie. Content marketing, który generuje leady. Złóż zapytanie, porozmawiajmy

Business Intelligence jest również rozwiązaniem dedykowanym co oznacza, że prezentowane wyniki są dostępne w przystępnej dla użytkowników formie. Co ważne, wszystkie potrzebne informacje skupione są także w określonym i przyjemnym w obsłudze narzędziu. Istotnym pozostaje jednak fakt, aby na początku planowania projektu BI przygotować się na odpowiednie wykorzystanie dostarczonych przez system informacji. Jak to się dzieje? Otóż system BI generuje standardowe raporty lub wylicza tzw. kluczowe wskaźniki efektywności działania przedsiębiorstwa (Key Performance Indicators). W ten sposób istnieje możliwość postawienia  hipotezy, która jest weryfikowana przez szczegółowy „przekrój” danych. Możesz do tego wykorzystać różnego rodzaju narzędzia analityczne (np. OLAP, data mining).

Nie wolno zapomnieć, że całość odniesie sukces tylko wtedy, gdy projektant będzie znał wszystkie wymagania oraz oczekiwania przyszłych użytkowników biznesowych, aby móc odpowiednio zaplanować zakres działania, dobrać najbardziej przydatne narzędzia, zapewnić planowe bezpieczeństwo, wykonać precyzyjne analizy i raporty oraz wdrożyć w obsługę nowych uczestników. Samo przystosowanie firmy do użytkowania system BI obejmuje wiele kompleksowych etapów, które mogą następować po sobie lub niekiedy nachodzić na siebie w danym czasie. Określone założenia są związane z przyjętymi szczegółami wdrożenia systemu w firmie oraz z doświadczeniem specjalistów wdrażających system BI.

Innym sposobem na content marketing w branży sh jest case study. To właśnie on pozwala udowodnić, że jest się w stanie pomóc klientom, analizując poszczególne przypadki. Dobre case studiem oraz referencje (umieszczone na stronie) są niezbędne do nawiązywania nowych relacji z odbiorcami (42% kupujących B2B przeczytało case study, aby wybrać właściwego dostawcę usług).

A może wywiady? Aby wyjść naprzeciw i pokazać nowe metody oraz techniki promocji, postaw eksperta/ekspertów (kadrę kierowniczą, inżynierów produktów etc.) przed kamerą. Ich doświadczenie, przekazane przez formę video, może być kluczem do pozyskania nowych klientów.

W formie krótkich filmików, marka może nie tylko prezentować ofertę pracy (np. staż), ale także relacjonować bieżące wydarzenia w firmie (poniżej: Night of the Living Devs 3 czy Mikołajki 2014).

Te ciekawe, a zarazem niepozorne rozwiązania jeszcze bardziej zacieśniają relację z klientem i budują pozytywny wizerunek firmy.

softwarehouse

źródło: www.jcommerce.pl

A może wirtualny spacer po firmie? Czemu nie! Taki content pokazuje, jak firma wychodzi naprzeciw swoim odbiorcom, jak wyglądają relacje między pracownikami oraz panująca tam atmosfera.

źrodło: http://www.youtube.com/user/JCommerceSA

Nie od dziś wiadomo, że słowo pisane jest potężnym narzędziem przekazywania informacji. Kiedy zostaje połączone z atrakcjami wizualnymi, zyskuje na wartości. Dlatego właśnie do branży sh coraz mocniej wkraczają infografiki, które są doskonałym sposobem przekazania tematu, budowania metafor wizualnych i zrozumienia tematu.

Oczywiście, nie sposób nie wspomnieć o sile mediów społecznościowych. Bardzo wiele firm technologicznych znajduje tam nie tylko swoich odbiorców (fanów), ale przede wszystkim potencjalnych klientów. Nierzadko zawarcie kontaktu biznesowego rozpoczyna się właśnie od Messengera czy wysłania wiadomości na LinkedInie. Badanie przeprowadzone przez ReachForce pokazało, że aż 44% marketerów branży B2B generuje wzrost poprzez LinkedIn (wyszukiwanie nowych kontaktów, pisanie treści). Pokazuje to, że właśnie ta platforma, poprzez swój biznesowy charakter, jest cennym miejscem łączenia profesjonalistów potrzebujących różnorodnych rozwiązań.

Coraz bardziej popularne stają się także szkolenia online. Tematyczne webinaria pozwalają nie tylko zapoznać się z marką, jej misją czy nawet zespołem ludzi, ale przede wszystkim łatwo, szybko i skutecznie dostarczać określonej wiedzy.

Wybranie odpowiedniej metody promocji nie może być decyzją jednorazową. Content marketing (w każdej branży) to przede wszystkim skomplikowana struktura, która codziennie wymaga przeanalizowania, uważnego śledzenia i ulepszania, aby projektować efektowne wrażenia.

Czytaj również:

Generowanie leadów dla opornych

Wywiad z Andrzejem Świderskim (Euroflorist Polska) – czy kwiaciarnia ma szanse na powodzenie w e-commerce?

Rozmowa z Hubertem Wydrychem – Unamo daje nam prawdziwą przewagę konkurencyjną!

Do góry!

Polecane artykuły

18.09.2020

Fotel gamingowy – zbędny ...