Branża e-commerce rośnie w piorunującym tempie – w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy handel internetowy w Polsce zwiększył się o ponad 20%. Na rynku pojawiło się 12 tys. nowych sklepów online, a kolejne wyrastają jak grzyby po deszczu. Rywalizacja jest więc ogromna, a walka o klienta wymaga coraz bardziej profesjonalnych i precyzyjnych działań.
Nethansa, firma z siedzibą w Sopocie, wyszła naprzeciw oczekiwaniom tych, którzy chcą wyprzedzić konkurencję. Stworzyła system, który automatyzuje sprzedaż i procesy logistyczne na Amazonie. Na tym jednym z największych “internetowych targów” walczyć trzeba z milionami sprzedawców. Dzięki zaawansowanej technologii opartej na sztucznej inteligencji aplikacja działa 24 godziny na dobę i zastępuje działania wielu – nawet najbardziej aktywnych – pracowników.
W ciągu ostatniego roku system Nethansy – wygenerował zysk na poziomie ponad 17 milionów złotych (stan na koniec maja 2021 roku). To czterokrotny wzrost w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Nethansa chce pójść za ciosem i przygotować wniosek, który pozwoli jeszcze bardziej unowocześnić system. Pomóc mają w tym unijne fundusze – ponad 3,6 mln zł.
– Nasz projekt przeszedł już pełną ocenę odpowiednich instytucji i zyskał ich uznanie. Na badania przemysłowe, prace rozwojowe i przedwdrożeniowe mamy ok. 28 miesięcy. Po tym czasie nasz produkt będzie w pełni zaktualizowany. To już kolejny unijny grant, który otrzymujemy i niewątpliwie jest to dla nas sygnał, że rozwijamy Nethansę w odpowiednim kierunku – tłumaczy Sascha Stockem, prezes zarządu Nethansy, która wspiera europejskie firmy w uruchomieniu i prowadzeniu własnego sklepu na platformie Amazon.
Nethansa zaczyna działania na rynku europejskim
Po ponad dwóch latach wytężonej pracy specjalistów od IT, e-commerce i pozostałych działów firmy powstanie zaktualizowane narzędzie, które pomoże w obsłudze podmiotów z branży handlu w internecie. Grupą docelową są nie tylko firmy polskie, ale też i te z pozostałych krajów europejskich, które prowadzą sprzedaż towarów w dużych ilościach wykorzystując programy magazynowo-księgowe, ale bez wsparcia zaawansowanych możliwości automatyzacji.
Specjaliści Nethansy – w ramach grantu – sprawdzą jak wykorzystać w nowym systemie modele statystyczne, ale też nowe rozwiązania sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.
Dzięki unijnemu grantowi Nethansa zarobi jeszcze więcej dla swoich klientón
Co dziś potrafi system Nethansy?
– Co prawda Amazon otworzył się na polski rynek i tym samym znacznie ułatwia poruszanie się na nim sprzedawcom z Polski, ale trzeba pamiętać o jeszcze jednej szansie. Amazon daje dostęp nie tylko do polskiego rynku, ale przede tym wszystkim pozwala na zarabiania na całym świecie. Można przejść Rubikon i swoim produktem zaciekawić wszystkich na globie. Warunek jest jeden – automatyzacja procesu sprzedaży – podkreśla Sascha Stockem i dodaje: – Wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji sprawia, że nie trzeba powtarzać wielu żmudnych i czasochłonnych czynności, pamiętać o skomplikowanych niuansach prawnych, a zaoszczędzony czas można poświęcić na rozbudowę asortymentu czy działania marketingowe.
Narzędzie pozwala wyliczyć idealną cenę sprzedaży oraz aktualizować ją całą dobę na różnych rynkach (inna cena będzie optymalna dla Polski a inna dla Francji). System pamięta o różnicach podatkowych (np. VAT) czy też przewalutuje cenę i koszty, gdy sprzedawca handluje na rynkach, które korzystają z innych walut. Oprogramowanie rozwiązuje też wiele problemów logistycznych poprzez integrację z systemami największych firm kurierskich.
Co się zmieni dzięki unijnemu grantowi?
– Sprzedający otrzyma od nas narzędzie, które będzie wspomagało jego decyzje np. w jakie towary inwestować środki finansowe na podstawie prognoz zapotrzebowania, predykcji sprzedaży i estymacji potencjalnie utraconych korzyści. Tak, aby – przy założonym budżecie – osiągnąć możliwie najwyższy zysk w określonym czasie. Natomiast w zakresie zarządzania różnymi kanałami sprzedaży, nasz system będzie wspierał optymalizację stanów magazynowych i realizację różnych scenariuszy sprzedażowych – przekonuje założyciel Nethansy.
Rosną nie tylko dzięki unijnym grantom
Nethansa to największy w Polsce zespół ekspertów zajmujących się kompleksowym wsparciem skutecznej sprzedaży na platformie Amazon (a planowo także na innych platformach typu marketplace). W czerwcu 2021 roku nad projektami firmy pracowało już ok. 60 osób. Zarządzający spółką przewidują, że do końca roku liczba nowych pracowników wciąż będzie rosnąć i na koniec roku liczba zatrudnionych przekroczy 80 (wzrost o 100% w porównaniu ze styczniem 2020). Otrzymany unijny grant daje gwarancje finansowe, niezbędne przy powiększeniu zespołu o kolejnych pracowników.
Zostaw komentarz