Wywiad z Olgą Naparty (Redbull Polska) – content, który dodaje skrzydeł

16.09.2016 AUTOR: Michał Bąk

Obserwując markę Red Bull jak na dłoni widać, że prowadzenie działań content marketingowych macie wpisane w DNA. Chciałbym jednak wrócić niejako do początku – po co Red Bull wydaje drukowany magazyn, tworzy internetową telewizję, a korporacyjną stronę zamienia w portal poruszający się w tematyce sportu i kultury?

W ramach  struktury organizacyjnej Red Bulla to Red Bull Media House – wyspecjalizowana wieloplatformowa firma medialna, która skupia się na tematyce sportowej, kulturalnej i lifestyle’owej – odpowiada za wszystkie kwestie związane z contentem. Red Bull Media House oferuje szeroką gamę produktów medialnych oraz treści dostępnych za pośrednictwem różnorodnych środków przekazu, takich jak telewizja, mobile, digital, audio czy prasa, tym samym docierając do odbiorców na całym świecie.

Firma Red Bull Media House powstała w 2007 roku w Salzburgu w Austrii, jako odpowiedź na potrzeby zmieniającego się zarówno rynku mediowego, jak i fanów marki. W 2011 roku w Los Angeles w Kalifornii (USA) działalność rozpoczęła pierwsza dedykowana medialna filia Red Bull Media House.

Wśród produktów Red Bull Media House są m.in.: prasa (The Red Bulletin, Servus in Stadt & Land), TV (Red Bull TV, ServusTV), online (redbull.com, social media), mobile (Red Bull MOBILE), muzyka (Red Bull Music Academy Radio, Red Bull Records), czy szeroko pojęty gaming.

W ramach strategii marketingowej i jej zróżnicowanego podejścia docieramy do szerokiego grona odbiorców, oferując to, co dla nich najciekawsze, w sposób najbardziej przystępny i dogodny.

Internet kompletnie zrewolucjonizował sposób, w jaki ludzie konsumują treści. Ilość komunikatów reklamowo-informacyjnych docierająca do nas każdego dnia jest tak wielka, że mózg w zdecydowanej większości je ignoruje. W jaki sposób Red Bull przebija się do świadomości konsumentów – czy to taktyka “krzyczenia jak najgłośniej” i ogromnych środków inwestowanych w dystrybucję, czy może coś innego?

W ramach strategii marketingowej i jej zróżnicowanego podejścia docieramy do szerokiego grona odbiorców, oferując to, co dla nich najciekawsze, w sposób najbardziej przystępny i dogodny.

Firma Red Bull od początku powstania konsekwentnie rozwija  aktywną działalność w sferze sportu i działań kulturalnych, “dodając skrzydeł” ludziom i ideom, co stanowi jeden z najważniejszych kierunków  komunikacji marki w kanałach mediowych.

Szeroki wachlarz aktywności marketingowych marki to działania, które przybliżają konsumentom świat Red Bulla. Dla każdej wyznaczamy indywidualne cele i oczekiwania. Dopasowana strategia produkcyjna, komunikacyjna czy dystrybucyjna pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, oferując im najbardziej angażującą i ciekawą treść.

Wszystko, czego się podejmiemy, realizujemy z pełnym zaangażowaniem. Nasza działalność w obszarze mediów to nie tylko dodatek do naszego tradycyjnego biznesu.

Dziś każda marka, tworząca treści, może stać się wydawcą. Jak wyróżnić się na rynku, na którym content to trend?

Wszystko, czego się podejmiemy, realizujemy z pełnym zaangażowaniem. Nasza działalność w obszarze mediów to nie tylko dodatek do naszego tradycyjnego biznesu. Jesteśmy świadomi jakości i potencjału produkowanych przez nas materiałów, stąd też opracowujemy indywidualne strategie komunikacji dla naszego contentu.

Dotychczasowy model tworzenia treści polegał na ich umieszczaniu na firmowych blogach, a następnie kierowania na nie ruchu z platform społecznościowych. Rozwój tychże platform sprawia, że konieczność opuszczania aplikacji (zwłaszcza na mobile) drastycznie maleje. Czy uważasz, że przyjęcie takiego sposobu myślenia, by nie martwić się o generowaniu ruchu na stronę główną, tylko zadbać o tworzenie i dystrybucję treści dla poszczególnych platform, jest dobrym rozwiązaniem?

Dbamy o wszystkie kanały marki, dzięki czemu za pośrednictwem różnorodnych platform mediowych przekaz jest nie tylko dostosowany do danego konsumenta, ale również dociera do niego w najbardziej przystępny dla niego sposób.

Wyczyn Felixa Baumgartnera w moim odczuciu był symbolicznym zwrotem w myśleniu o marketingu w XXI wieku – Red Bull pokazał, że nie istnieją już rzeczy, których firma nie może zrobić, bo ogranicza ją społeczny status quo. Czy obierając strategię content marketingową, kierujecie się podobnymi zasadami, czy też przyjmujecie raczej bezpieczną pozycję i dostarczacie dokładnie te treści, na które jest wyraźne zapotrzebowanie?

Współpracując ze światową czołówką najlepszych zawodników, marka wspiera także ich indywidualne inicjatywy – takim przykładem jest m.in. właśnie Red Bull Stratos, który wyraźnie pokazuje, że działania firmy nie są nakierowane na „drogę na skróty”.

Wizerunek marki Red Bull wyróżnia indywidualizm, innowacja i nonkonformizm. Wartości te odzwierciedlamy w naszych działaniach marketingowychreklamowych. Ważnym aspektem komunikacji marki jest zaangażowanie firmy w sport i kulturę. Nasza współpraca ze sportowcami czy ludźmi z obszaru kultury w dużej mierze polega na wsparciu ich dalszego rozwoju, stając się inspiracją dla innych. Nasi zawodnicy to reprezentanci polskiej i światowej czołówki m.in. Adam Małysz, Jarek Hampel, czy Taddy Błażusiak. Natomiast organizowane przez markę wydarzenia należą do największych w Polsce są to m.in. Red Bull X-Fighters, Mistrzostwa Świata Red Bull Air Race, czy Konkurs Lotów Red Bulla.

Rozmawiała: Olga Naparty, Head of Communications Redbull Polska

 

Wywiad z Andrzejem Świderskim (Euroflorist Polska) – czy kwiaciarnia ma szanse na powodzenie w e-commerce?

Zawsze i o każdej porze trzeba być na stanowisku – wywiad z Marcinem Pajewskim (Zopim Live Chat Polska)

Rozmawiamy z Adrianem Milnikel i Kamilem Kociszewskim na temat Startup Spark – Łódź to miasto startupów, a nie meneli!

 

 

Do góry!

Polecane artykuły

09.10.2019

Grupa SARE zmienia nazwę na Digitree Group i przedstawia nowy ...

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam