Marketing i Biznes Content marketing Content Marketing – opcja czy konieczność?

Content Marketing – opcja czy konieczność?

Content Marketing – opcja czy konieczność?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

W 2013 roku temat marketingu poprzez tworzenie treści stał się jednym z najszerzej dyskutowanych tematów. Rok 2014 pokazał, że trend ten nie tylko się utrzymał ale przede wszystkim sprawdził się idealnie pod wieloma względami. Czym więc jest kontent marketing? Najprościej rzecz ujmując jest to przekazywanie informacji o własnych produktach i usługach poprzez treści interesujące naszych Klientów. Oznacza to, że marketerzy zauważyli spadającą skuteczność bezpośredniej reklamy. Aby zaangażować i zaciekawić odbiorców swoimi produktami musieli zacząć słuchać swoich Klientów i oferować im treści dla nich ciekawe jednocześnie starając się zawrzeć w nich informacje ważne z punktu widzenia firmy. Okazało się, że treści takie nie tylko łatwiej są przyswajane przez odbiorców, często są też przez samych odbiorców dystrybuowane dalej przez co zwiększa się zasięg, a dodatkowo mechanizmy Google preferują takie treści w wynikach wyszukiwania organicznego. Marki zrozumiały, że inwestowanie w tworzenie treści może skutecznie budować ich pozycję jako eksperta i fantastycznie zbliża firmę do potencjalnych Klientów.

Content is the King, jak to łatwo powiedzieć

Treści marketingowe mogą mieć najprzeróżniejszą formę. Dużo zależy od charakteru prowadzonej przez firmę działalności, a jeszcze więcej od grupy docelowej, do której firma chce dotrzeć. Najczęściej spotykane formy to infografiki, raporty, ebooki, poradniki, obrazki (memy), filmy itp. Forma to jednak tylko jeden z elementów – podstawę stanowi odpowiednio dobrana treść. Aby Twoje treści były najefektywniejsze musisz odpowiedzieć sobie na kilka pytań.

Po pierwsze czy to co tworzysz na pewno jest atrakcyjne dla Twoich Klientów. Łatwo wpaść w pułapkę pisania o rzeczach ciekawych dla nas, a nie dla Klientów. Istotne jest byś swoimi treściami pomagał Klientom rozwiązać jakiś problem, edukował, wyjaśniał skomplikowane rzeczy itp.

Po drugie jak te treści są przez Klientów oceniane? Śledź dyskusje, wsłuchuj się w opinię i za każdym razem staraj się udoskonalić przygotowany materiał. Pamiętaj, że nikt tak dobrze nie opowie o potrzebach Twoich Klientów jak oni sami.

Po trzecie czy oprócz zadowolenia Twoich Klientów, treści przez Ciebie przygotowane zadowalają także Ciebie czyli mówiąc wprost czy przekładają się na większe zainteresowanie Twoimi produktami i usługami? Pamiętaj po co te treści tworzysz!

Po czwarte zastanów się w jaki sposób Klienci dotrą do Twoich treści. Oczywistym jest, że dystrybucja treści jest istotnym czynnikiem powodzenia ale nawet udostępnienie treści we wszystkich miejscach jakie przyjdą Ci do głowy może nie wystarczyć. Część Klientów dotrze do nich poprzez wyszukiwanie informacji w Google. Pomyśl jakich słów kluczowych użyłbyś chcąc znaleźć swój produkt. Użyj tych słów w treści by zapewnić sobie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

8 narzędzi wspomagających content marketing

Aby utrzymać zainteresowanie swoich odbiorców musisz dbać o różnorodność form przygotowywanych treści. Na szczęście powstają stale narzędzia wspomagające kontent marketing zarówno w obszarze tworzenia treści jak i ich dystrybucji. Odpowiednie ich użycie skróci czas i obniży koszty przygotowania treści w atrakcyjnej formie, a także zdejmie z Ciebie obowiązek każdorazowej dystrybucji w miejscach gdzie możesz znaleźć Twoich Klientów.

  1. Canva – Tworzenie atrakcyjnych wizualnie treści jeszcze nigdy nie było tak proste. Ten serwis zawiera zarówno gotowe elementy do wykorzystania jak i pozwala korzystać z gotowych szablonów dzięki czemu nie musimy pamiętać rozmiarów grafiki nagłówkowej na Facebooku, plakatu, obrazka w Instagramie czy standardowej prezentacji. (https://www.canva.com/)
  2. ly – Narzędzie to pomaga tworzyć dowolne listy I zestawienia. Co ważne do tworzenia takich list mogą dołączyć nasi odbiorcy. Istnieje też możliwość głosowania na najlepsze punkty z listy dzięki czemu można je wykorzystać do zaangażowania i wspólnego tworzenia treści. (http://list.ly/)
  3. Whitepress – Czasem warto przygotowanie treści powierzyć profesjonalistom. Ten polski serwis zadba o przygotowanie treści, ich dystrybucję, analizę wygenerowanego ruchu i optymalizację przyszłych działań. Kompleksowa obsługa gwarantuje minimum zaangażowania ze strony wydawcy. (https://www.whitepress.pl/)
  4. Mindmeister – W pracy nad treścią bardzo pomocna może się okazać mapa myśli (mindmap). Narzędzie to ułatwi Ci pracę nad taką mapą i zbudowanie szkieletu treści przyczynowo skutkowego co pozwoli zapanować nad samą konstrukcją treści jak i pomoże dopilnować by wygenerowany przekaz był klarowny i efektywny. (https://www.mindmeister.com/)
  5. Buffer – Dystrybucja treści to niezwykle istotny element. Miejsc w których treści się mogą pojawiać jest coraz więcej. Dodatkowo proces tworzenia treści nie musi być liniowy w związku z czym musisz zapanować nad harmonogramem publikacji. To narzędzie dopilnuje wszystkiego – wystarczy ustawić kalendarz publikacji i wybrać miejsca dla poszczególnych treści. (https://bufferapp.com)
  6. Thinglink – Jak wiadomo jeden obraz wart jest tysiąca słów. Gdybyś jednak zechciał do obrazka dodać dodatkowe treści to jest to narzędzie idealne dla Ciebie. Pozwala w dowolnym obrazku zamieścić dodatkowe informacje, linki do zdefiniowanych źródeł, a także standardowe linki pozwalające dzielić się obrazkiem w serwisach społecznościowych. (http://www.thinglink.com/)
  7. Piktochart – Dane statystyczne są często bardzo interesujące jednak ich odbiór może być trudny jeśli zostaną pokazane w tabelach. Piktochart pozwala Ci w szybki i prosty sposób stworzyć przepiękne infografiki, które dużo łatwiej trafiają do odbiorców. Takie formy są też bardzo popularne w mediach tradycyjnych i zwiększają szansę na pojawienie się Twoich treści w mediach, za które normalnie musiałbyś zapłacić. (http://piktochart.com/)
  8. Powtoon – Czasem nawet najciekawszy artykuł może nie trafić do odbiorców szczególnie w czasach gdy nikt nie ma czasu na czytanie długich tekstów. Jeśli Twoja historia da się opowiedzieć w formie kreskówki to dzięki temu narzędziu zrobisz to bez specjalnych umiejętności korzystając z całej biblioteki gotowych animowanych obiektów. (http://www.powtoon.com/)

W sieci można znaleźć dużo więcej narzędzi, które pomogą zrealizować nawet najbardziej wymyślne formy treści. Warto śledzić jakie narzędzia się pojawiają, bo wraz ze wzrostem popularności content marketingu rośnie ilość pomocnych aplikacji i serwisów.

Artykuł ukazał się w pierwszym numerze Marketing & Biznes

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/content-marketing/jak-nowe-technologie-wspieraja-content-marketing

Generowanie leadów dla opornych

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl