Kilka sposobów dobrych i złych na zdobycie fanów na Facebooku

28.04.2015 AUTOR: REDAKCJA

Ma go większość przeróżnych instytucji, korporacji, wielkich przedsiębiorstw. Firmy małe, średnie, duże, placówki oświatowe, zakłady opieki zdrowotnej, szpitale, salony kosmetyczne… Co ich łączy? Fakt, iż nikt nie umie go używać. Prowadzenie oficjalnego Facebooka danej firmy nie zaczyna się i jednocześnie nie kończy na jego założeniu. Fani sami nie zaczną masowo go odwiedzać, nikt nie zacznie sam z siebie komentować pojawiających się tam z częstotliwością comiesięczną postów. Do wszystkiego trzeba dojść samemu. Żmudną, ale jednocześnie łatwą i przyjemną pracą. W poniższym tekście opiszemy pokrótce najskuteczniejsze sposoby zdobywania fanów oraz tzw. „lajków”, chociaż zdecydowanie wolimy oryginalną pisownię: „like’ów”. Czy warto z nich korzystać? Czy przynoszą one efekty? Jeśli tak, to jakie? Zdobywanie fanów na Facebooku zobacz, jakie to proste.

Przede wszystkim, należy zachować spokój. Założenie fanpage’a nie jest podniosłym wydarzeniem, które należy celebrować. Trwa ono kilka sekund i tak naprawdę nie zmienia niczego. Znacznie ważniejszymi krokami są kroki kolejne, mające na celu uzupełnienie strony o przydatne informacje, zachęcające treści… Ale zajmijmy się wszystkim po kolei.

Po założeniu firmowego fanpage’a (a raczej już przed nim) powinniśmy dokładnie przemyśleć strategię, według której mamy zamiar go prowadzić. Pamiętaj, że im bardziej nerwowe zachowania w internecie zastosujesz, tym efekty będą gorsze.

1. Zaproszenie znajomych do polubienia

Jest najprostszym sposobem, zwłaszcza jeśli tworzysz korporacyjną stronę. Wystarczy wysłać do nich link i kazać zalajkować. Oni oczywiście to zrobią. Ale co dalej? Zastanów się, czy chcesz skierować firmową stronę do jej pracowników? Przecież nie jest ona tworzona dla nich, tylko dla klientów, potencjalnych klientów, osób, które mają zainteresować się daną firmą właśnie dzięki instytucji tego fanpage’a. Zatem zaproszenie znajomych nie przynosi wymiernych
i długotrwałych efektów – oprócz kilku fanów więcej nie masz tak naprawdę niczego.

Ponadto, kiedy już zdecydujesz się na kliknięcie przycisku „zaproś”, upewnij się, że strona posiada jakąkolwiek treść. Może to być kilka zdjęć z kilkoma prostymi zdaniami, mały filmik, zdjęcie w tle – ważne, aby nie zapraszać nikogo do polubienia strony, która jest niekompletna lub zupełnie niegotowa! Użytkownik taki może odmówić polubienia strony i obiecać sobie, że już nigdy więcej na nią nie wejdzie, bo to strata jego czasu. Nie to chcesz osiągnąć.

Zapraszając znajomych, zastanów się, czy na pewno strona jest skierowana do nich. Czy chociaż trochę mieści się w obszarze ich zainteresowań. Jeśli nie, to czy naprawdę myślisz, że będą chcieli z niej korzystać? Pamiętaj także, że zbyt częste spamowanie osób opornych na Twoje zaproszenia może doprowadzić nawet do tego, że zostaniesz zablokowany.

2. Zdobywanie fanów na Facebooku. Najcenniejszymi treściami, które naprawdę angażują fanów, klientów, są treści bezpośrednio związane z Twoją firmą.

Największy nacisk należy położyć na takie posty:

  • Wyrabiające nawyk oraz chęć wracania na naszą stronę.
  • Wartościowe, które fan ma ochotę udostępnić. Może lekko zadziwiające, może intrygujące, a może po prostu zwyczajne, ale prawdziwe, oddające ducha firmy, czy jakiegoś produktu.
  • Unikatowe – jeśli Twoja firma niedługo po raz pierwszy zorganizuje wielką galę, podczas której wręczane będą nagrody dla przedsiębiorców, czy innych ludzi sukcesu – podziel się tą informacją na swoim fanpage’u. Zdziwisz się, jak wiele osób zainteresuje się właśnie takimi rzeczami.
  • Które są inne na tle fanpage’ów, znajdujących się w tej samej kategorii co Twój. Jak sprawić, aby się wyróżniały? W jednym z naszych ostatnich artykułów przedstawiliśmy kilka bardzo dobrych pomysłów.

Postaraj się jednak, aby Twoje posty nie były nachalne. Dodawanie co tydzień tych samych zdjęć śmiesznych kotków, piesków… Świat już od tego odchodzi. To przestało już bawić nawet Twojego szefa.

Pamiętaj o pewnej podpowiedzi, zamieszczonej w sieci przez samych twórców Facebooka. Stworzyli oni tzw. Zasadę 70/20/10, która przedstawia rozkład typów publikowanych przez nas treści. Zamieszczamy go poniżej – warto go przeanalizować i wyciągnąć wnioski:

zdobywanie fanów na facebooku

3. Zdobywanie fanów na facebooku. Treści, posty, zdjęcia, wymuszające aktywność.

Nie jest to rzecz zabroniona, o ile nasza późniejsza aktywność na profilu będzie bezpośrednio związana właśnie z nimi. Na czym to polega? Na publikowaniu zdjęcia z opisem „kawa czarna, czy kawa biała? Kawa czarna – like, kawa biała – komentarz”. Nie jest to ambitny sposób na podwyższenie słupków z aktywnością fanów, lecz w Polsce ciągle działający. Postaraj się jednak, aby treść taka nie została odebrana zbyt młodzieżowo – bardzo o to łatwo.

zdobywanie fanów na facebooku

Powyżej zostały przedstawione najbardziej popularne metody uzyskania fanów nowopowstałego profilu. Warto jednak wspomnieć jeszcze o takich sposobach jak: komentowanie z danego konta na stronach powiązanych tematycznie z Twoją działalnością, różne sposoby wymiany lajków i linków, czy nawet kupowanie głosów na portalach aukcyjnych. Postanowiliśmy ich jednak nie opisywać, ponieważ nie stanowią one dobrego źródła fanów, uznawane są za działania związane ze spamem oraz po części trochę nielegalne.

Pamiętaj jednak, że to od Ciebie zależy, ilu fanów zdobędziesz. Tu nie ma miejsca na szczęście. Fani są żywymi ludźmi, którzy aby polubić, muszą to faktycznie lubić. Przycisk „lubię to!” oznacza „tak, to mi się podoba, to akceptuję, z tym się utożsamiam”. Postaraj się zrobić wszystko, aby trafić do tych ludzi i w miły sposób zorganizować im czas w internecie, na stronie, która odpowiada ich zainteresowaniom.

A Ty, jakie masz sposoby na zdobywanie fanów na Facebooku?

Życie po etacie

Historia sukcesu firmy Szkla.com

 

Do góry!

Polecane artykuły

22.09.2020

Comarch e-Sale, jako e-commerce na dobry ...