Afryka chce płatności kryptowalutami i fintechów. Nawet 65% Nigeryjczyków chce zawierać transakcje za pomocą kryptowalut

Afrykańczycy chcą płatności kryptowalutami i szukają rozwiązań fintechowych. Aż 41% mieszkańców RPA i 43% Kenijczyków planuje skorzystać z kryptowalut podczas dokonywania transakcji. Mastercard zauważa zmieniające się trendy

Afryka chce płatności kryptowalutami i fintechów. Nawet 65% Nigeryjczyków chce zawierać transakcje za pomocą kryptowalut

Afryka chce płatności mobilnych i kryptowalut

Według raportu Mastercard “New Paymenst Index” dowiadujemy się, że pandemia koronawirusa znacząco wpłynęła na postrzeganie przez Afrykańczyków metod płatności. 

  • 95% konsumentów w RPA rozważa skorzystanie z nowych metod płatności takich jak biometria, kryptowaluty, kody QR czy płatności zbliżeniowe,
  • 86% południowoafrykańskich klientów ma dostęp do większej liczby sposobów płatności w porównaniu z rokiem ubiegłym,
  • Kolejne 77% respondentów twierdzi, że cyfrowe metody płatności pomagają im zaoszczędzić pieniądze,
  • 75% z kolei wskazuje, że częściej wybierają sprzedawców, którzy oferują wiele metod płatności, a 77% kupiłoby więcej produktów od małych firm, jeśli te dawałyby zróżnicowane możliwości zawierania transakcji.

Wiele mówi się o wpływie pandemii COVID-19 na rynek europejski, amerykański czy azjatycki, lecz zmiany w Afryce też znacząco postępują. Afrykańscy konsumenci zmienili swoje nawyki związane z wydawaniem pieniędzy i przeszli na formy online oraz płatności bezgotówkowe. Dodatkowo fintechy wyrastają na Czarnym Lądzie jak grzyby po deszczu. Koronawirus odcisnął na afrykańskich konsumentach tak wielkie piętno, że aż 66% z nich przyznało, iż wypróbowali nową metodę płatności, z której nie skorzystaliby w normalnych okolicznościach. Pandemia pobudziła ich do elastyczności finansowej. Co więcej – 57% ankietowanych z RPA stwierdziło, że unikaliby firm, które nie akceptowałyby żadnych metod płatności elektronicznych. Gdyby liczyć wszystkich mieszkańców Południowej Afryki jako realnych konsumentów, okazałoby się, że aż 33 mln klientów nie zdecydowałoby się na zakupy, gdyby mogli płacić jedynie gotówką. 

– Pandemia sprawiła, że ​​zaczęliśmy myśleć inaczej, częściowo z konieczności. Aby zapewnić konsumentom wybór i elastyczność, których potrzebują – i coraz częściej oczekują – sprzedawcy na całym świecie muszą oferować szereg łatwo dostępnych i zawsze aktywnych rozwiązań płatniczych. Patrząc w przyszłość, musimy umożliwiać klientom zawieranie różnych rodzajów transakcji, tak w sklepach stacjonarnych, jak i w internecie – mówi Craig Vosburg, CPO Mastercard.

Co ciekawe, jeśli chodzi o południowoafrykański rynek, to mieszkańcy RPA najchętniej będą korzystać z płatności mobilnych (52%), kodów QR (46%), kryptowalut (41%) i biometryki (38%). Kolejne 60% Południowych Afrykańczyków przyznało, że na kryptowaluty patrzą przychylniej i są do nich bardziej otwarci niż w roku ubiegłym. Jak pokazuje badanie Mastercard – wzrok mieszkańców RPA skierowany jest przede wszystkim w stronę Bitcoina. 

Mogą Cię zainteresować

Nigeryjczycy i Kenijczycy chcą płacić kryptowalutami

Raport Mastercard ujawnia, jak ważne dla afrykańskich konsumentów staną się kryptowaluty. Poza mieszkańcami RPA, z cyfrowych pieniędzy chcą korzystać także Kenijczycy (43%) oraz Nigeryjczycy (65%). Oba te kraje są bardzo ludne, a sama Nigeria jest największym spośród afrykańskich rynków i ma największy potencjał gospodarczy. W jej przypadku jest to jednak o tyle zastanawiające, że samo państwo, jak i banki niekoniecznie podzielają wizje konsumentów. Niedawno Nigeria zakazała bankom obsługiwać firmy z sektora kryptowalut. Nigeryjczycy jednak najwyraźniej nieszczególnie się tym przejęli. 

Co zaś tyczy się Kenijczyków, to ci są najbardziej nastawieni na innowacje i zmiany. 99% respondentów z Kenii podkreśla, że rozważy korzystanie z nowych form płatności, wyprzedzając tym samym RPA. 

  • 96% Kenijczyków uważa, że ma teraz większy dostęp do liczby sposobów płatności w porównaniu z rokiem ubiegłym,
  • 81% konsumentów z Kenii uważa natomiast, że płatności cyfrowe pomogły im zaoszczędzić pieniądze.

– Firmy i sklepy – zarówno duże, jak i małe – stoją przed wyzwaniem zapewnienia szybkich, prostych i bezpiecznych opcji płatności w różnych kanałach. Konsumenci coraz częściej pragną robić zakupy i płacić tak, jak chcą. Dla tych, którzy chcą i potrafią się dostosować, jest to okazja do zbudowania przewagi konkurencyjnej. Razem z naszymi partnerami pracujemy nad umożliwieniem przyjmowania nowych płatności, które będą szczególnie przydatne w świecie po pandemii- twierdzi Suzanne Morel, country manager w Mastercard South Africa.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl