Marketing i Biznes Biznes Zasiłek pogrzebowy jako bonus dla klientów. Południowoafrykańska „Biedronka” uruchamia niecodzienny program lojalnościowy

Zasiłek pogrzebowy jako bonus dla klientów. Południowoafrykańska „Biedronka” uruchamia niecodzienny program lojalnościowy

Shoprite - sieć marketów z RPA uruchomiła bezpłatny miesięczny program świadczeń pogrzebowych dla członków programu Xtra Savings Rewards. Rodzina zmarłego otrzyma kupon o wartości ok. 1200 zł na pokrycie wydatków w sklepach Shoprite.

Zasiłek pogrzebowy jako bonus dla klientów. Południowoafrykańska „Biedronka” uruchamia niecodzienny program lojalnościowy

Shoprite – Wielki Brat Afryki

Shoprite to wywodząca się z Namibii [spółkę przejęła południowoafrykańska firma w latach 90 – przypis red.] sieć supermarketów, którą moglibyśmy porównać do Biedronki bądź Lidla. Choć charakter sieciówki bardziej oddawałby pewnie Walmart, 7-Eleven albo nasz… Orlen. Shoprite posiada prawie 3000 sklepów w 14 krajach Afryki i jest największą siecią supermarketów na całym kontynencie. Zatrudnia ponad 140 tys. osób, a roczny dochód netto spółki wynosi prawie jeden miliard złotych. W samym RPA Shoprite ma ok. 19,3 mln klientów. To potężny gigant na południowoafrykańskim i ogólnokontynentalnym rynku, który skutecznie wchodzi w kolejne sektory gospodarki. Do grupy Shoprite należy już operator sieci komórkowej, platforma do bookingowania lotów i podróży, sklepy monopolowe i meblowe, apteki, hurtownie i wiele innych. Shoprite oferuje także specjalne „karty kredytowe” dla przedsiębiorstw, instytucji edukacyjnych czy fundacji NGO. 

Za pomocą owych kart organizacje otrzymują 30 dni nieoprocentowanego kredytu i zniżkę na produkty spożywcze czy artykuły gospodarstwa domowego, które kupują oczywiście w Shoprite. Sieć oferuje także wiele innych bonusów, dodatków itp. Tak naprawdę trudno jest umieścić Shoprite w jakiejkolwiek definicji supermarketu czy sieci sklepów. Spółka ta najzwyczajniej nie pasuje do naszych europejskich ram.     

Mogą Cię zainteresować

Supermarket oferuje świadczenie pogrzebowe dla klientów

Jak tu nie kochać Afryki? Czy istnieje bardziej szalone miejsce na świecie, w którym biznes potrafi odpowiadać na tak pragmatyczne i przyziemne problemy? Patrząc pod względem tego, jak Shoprite podchodzi do swoich klientów i jak umie się wstrzelić w afrykańską rzeczywistość, stworzenie świadczenia pogrzebowego nie dziwi. W październiku 2020 r. południowoafrykańska sieciówka uruchomiła program Xtra Savings dla swoich konsumentów. Ten umożliwia rabaty nawet do 40% na podstawowe artykuły codziennego użytku, np. proszku do prania. Shoprite dodatkowo chciał skusić swoich klientów do korzystania z usług łączonych. I tak np. jeśli konsument zakupił pieluchy, otrzymywał darmowe połączenia  w sieci komórkowej spółki o wartości ok. 16 zł. W ciągu pół roku od uruchomienia Xtra Savings dołączyło do niego ok. 6 mln konsumentów. Co ciekawe klienci mogą przyłączać się do programu lojalnościowego za pomocą czegoś co określilibyśmy conversation commerce. W celu uruchomienia Xtra Savings mogą po prostu skontaktować się z sieciówką za pośrednictwem WhatsAppa.  

Źródło: Materiały prasowe
Świadczenie pogrzebowe jako bonus dla klientów południowoafrykańskiej sieci.

Sieć postanowiła jednak iść jeszcze dalej. W kwietniu do programu lojalnościowego Shoprite dodał ofertę świadczenia pogrzebowego, gwarantowanego przez firmę ubezpieczeniową Outsurance. W praktyce wygląda to tak – klient musi użyć karty Xtra Savings przynajmniej cztery razy w ciągu miesiąca (co miesiąc). W momencie jego śmierci, rodzinie wydawany jest bon o wartości ok. 1200 zł, który mogą przeznaczyć na zakupy w sieci Shoprite. Kupon ten wysyłany jest bezpośrednio za pomocą SMS-a. Świadczenie to dostępne jest dla obywateli RPA w wieku od 18 do 64 lat. Shoprite chwali się przy tym, że nie wymaga od klientów żadnych badań lekarskich, rejestracja do programu jest szybka i prosta, a także bezpłatna. 

– Udostępniamy członkom programu Xtra Savings zupełnie nowy darmowy zasiłek pogrzebowy. To bon spożywczy o wartości 4500 randów dla Twojej rodziny, kiedy ta najbardziej potrzebuje pomocy. Po prostu użyj cztery razy w miesiącu karty Xtra Savings, robiąc zakupy za minimum 100 randów, aby otrzymać bezpłatną polisę na kolejny miesiąc. Wyślemy Ci SMS-a za każdym razem, gdy zostaniesz objęty świadczeniem przez następny miesiąc – czytamy na stronie internetowej sklepu.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl