Marketing i Biznes Biznes 12 tekstów, które najchętniej czytaliście w 2021 roku na Marketing i Biznes

12 tekstów, które najchętniej czytaliście w 2021 roku na Marketing i Biznes

Dziś ostatni dzień 2021 roku. Z tej okazji chcemy Wam drodzy Czytelnicy życzyć wszystkiego, co najlepsze i samych sukcesów (i tych biznesowych i tych osobistych) w Nowym Roku, który jeszcze dziś przywitamy. Na sam koniec mijającego roku mamy dla Was niespodziankę. Postanowiliśmy przedstawić Wam 12 artykułów, które najchętniej czytaliście w naszym serwisie przez ostatnie 12 miesięcy. Oto tematy, które najbardziej Was zainteresowały.

12 tekstów, które najchętniej czytaliście w 2021 roku na Marketing i Biznes

Fot. Unsplash.com

Nieformalne spotkanie dla przedsiębiorców

Sprawdź Founders Beer!

Numer 1 – spór Majtek z Sosnowca z Biedronką

Najczęściej czytanym materiałem w 2021 roku okazał się artykuł Marty Wujek z lipca tego roku o sporze, jaki pojawił się pomiędzy marką Majtki z Sosnowca a gigantem, jakim jest Biedronka. Młoda przedsiębiorczyni, Weronika Twardowska oskarżyła sieć o plagiat jej bielizny. Jak się okazało, wiele osób dostrzegło podobieństwa obu produktów. Z nieoficjalnych źródeł wiemy, że zostały podjęte rozmowy z prawnikami w tym temacie, jednak jak ostatecznie sprawa się zakończyła, nie wiadomo. 

Materiał znajdziecie tutaj: Biedronka ukradła pomysł Majtek z Sosnowca?

Numer 2 – Lody Ekipy

Kolejnym artykułem, który wzbudził bardzo duże zainteresowanie, jest materiał Damiana Jemioły z kwietnia. Tym tematem żyła cała Polska. Marka Koral 22 marca 2021 roku weszła we współpracę z Ekipą, na czele, której stoi Friz. W efekcie współpracy producent wypuścił na rynek lody sygnowane marką Ekipy. O co chodzi z tą Ekipą? Karol Wiśniewski (Friz) to YouTuber, który stworzył własną Ekipę, składającą się z innych influencerów, którzy byli jego przyjaciółmi. Członkowie youtuberskiego teamu zamieszkali razem w tzw. Domu Ekipy w Krakowie i nagrywali wspólne filmiki. Jak się okazało, młodzi ludzie pokochali ten projekt. Efekt? Lody Ekipy zostały wyprzedane w kilka godzin, a na Allegro licytowano ich opakowania nawet za kilkaset złotych! Z pewnością był to jeden z największych sprzedażowych fenomenów 2021 roku.

Materiał znajdziecie tutaj: Lody Ekipa rozbiły wszystkie banki. Koral zwiększa produkcję do miliona dziennie

Mogą Cię zainteresować

Numer 3 – 40 tys. złotych za znalezienie Java Architect Competence Leadera dla ITMAGINATION

Jak napisał Damian Jemioło w swoim artykule z kwietnia: “Według raportu Inhire „IT 2020 Market Snapshot” I kwartale 2020 r. na rynku IT wystawiono 7831 ogłoszeń o pracę. W IV kwartale było ich już jednak 11 271. W IV kwartale 2019 r. średnie maksymalne widełki w ofertach pracy dla ekspertów od Javy wynosiły 17 272 zł, w IV kwarale 2020 r. było to już 19 395 zł.” Znając te statystyki, nie powinno nas dziwić, że firma ITMAGINATION zaoferowała headhunterowi 40 tys. złotych wynagrodzenia za znalezienie Java Architect Competence Leadera. Podobno osób z kwalifikacjami na to stanowisko na całym świecie może być mniej niż 1000!

Materiał znajdziecie tutaj: 40 tys. złotych dla niezależnego rekrutera za pozyskanie JAVA Architect Competence Leader. Na świecie jest ich mniej niż 1000

Numer 4 – GOUDA WORKS, biznes z tragiczną historią w tle

GOUDA WORKS to łódzka marka odzieżowa stworzona przez Daniela Tworskiego. Artykuł z lipca nie jest jednak typową opowieścią o sukcesie biznesowym. Przedsiębiorcza przygoda Daniela zaczęła się bowiem tuż po tragicznym wypadku, który zmusił go do przewartościowania swojego życia. Daniel przeżył potrącenie przez pociąg, a o samym zdarzeniu mówi, że to jednocześnie najlepsza i najgorsza rzecz, jaka przytrafiła mu się w jego życiu. 

Materiał znajdziecie tutaj: Cudem przeżył potrącenie przez pociąg. Dziś jest właścicielem kultowej marki GOUDA WORKS

Numer 5 – firma w Czechach

Jak widać, część z Was interesuje się sprawami związanymi z zakładaniem biznesu poza granicami naszego kraju. Bowiem kolejnym tekstem, który chętnie czytaliście, był materiał Michała Jackowskiego z maja o tym, czy warto zakładać firmę w Czechach i jak właściwie się za to zabrać. Jak pisze autor: “Jedną z najpopularniejszych fraz wpisywanych w przestrzeni polskiego internetu była “firma w Czechach”.” Wzmożone zainteresowanie tematem prowadzenia firmy na obczyźnie z pewnością spowodowane było, co też podkreśla Michał Jackowski, zmianami podatkowymi zaplanowanych w ramach tak zwanego Polskiego Ładu.

Materiał znajdziecie tutaj: Firma w Czechach – jak założyć i czy to się opłaca?

Numer 6 – Problem menedżerów ze znalezieniem pracy

Mówi się, że mamy do czynienia z rynkiem pracownika, a bezrobocie jest u nas najniższe, patrząc na Unię Europejską. Jak się jednak okazuje najbardziej wykwalifikowani pracownicy, którzy szukają stanowisk menedżerskich, odpowiedniej oferty szukają nawet 1,5 roku. Damian Jemioła w kwietniu przeprowadził wywiad z Ernestem Wencelem CEO E4D sp. z o.o., który pomaga na co dzień menedżerom w znalezieniu pracy. Ta rozmowa również mocno Was zainteresowała.

Materiał znajdziecie tutaj: Praca dla menadżera. Dlaczego doświadczeni specjaliści szukają jej czasem miesiącami. Rozmowa z Ernestem Wenclem

Numer 7 – Polski Ład

Polski Ład to temat numer jeden dla polskich przedsiębiorców. Nic więc dziwnego, że materiały poruszające tę tematykę były chętnie czytane w tym roku. W sierpniu opublikowaliśmy materiał, w którym tłumaczyliśmy, na czym będą polegały wprowadzane zmiany. A chodzi o podniesienie drugiego progu podatkowego – z 85 tys. do 120 tys. zł, podwyższenie kwoty wolnej do 30 tys. zł, likwidacja możliwości odliczenia składki zdrowotnej w rozliczeniu PIT, zlikwidowanie zryczałtowanej składki zdrowotnej dla przedsiębiorców, która niezależnie od przychodu wynosi w 2021 roku 382 zł. Po zmianach wszyscy zapłacą 9% i to bez odpisu. 

Materiał znajdziecie tutaj: Pierwsze owoce Polskiego Ładu: podatki wyższe do 50%

Numer 8 – wywiad z Jolantą Pielą

Gorącym echem odbił się również wywiad Damiana Jemioły z Jolantą Pielą (CEO agencji Good Division), który przeprowadził w marcu. Przedsiębiorczyni z 11-letnim doświadczeniem w marketingu opowiada między innymi, jak znalazła się w tej branży, dlaczego postanowiła porzucić topowe agencje i zająć się własną, jak wyglądały początki, jak zdobywała pierwszych pracowników i co to znaczy być człowiekiem-orkiestrą. Według Jolanty arogancja i zuchwałość to jedna z rzeczy, które decydują o sukcesie biznesu.

Materiał znajdziecie tutaj: Pracowała z największymi markami w Polsce i na świecie. „Nic mnie tak nie rozwinęło jak własna firma”

Numer 9 – marka osobista

Ten rok pokazał nam, że lubicie czytać artykuły i wywiady w cyklach tematycznych. Jednym z tych, który najbardziej się Wam spodobał, był cykl Marty Wujek o tym, czym jest i jak budować markę osobistą. W serii artykułów tacy specjaliści jak Janina Bąk, Monika Mikowska, Marcelina Lipska, Michał Sadowski, Eryk Wdowiak i Paweł Tkaczyk opowiadają o tym, jak to było w ich przypadku oraz udzielają konkretnych wskazówek, jak budować markę osobistą. 

Materiał znajdziecie tutaj: Jak zaczęli budować markę osobistą: Janina Bąk, Monika Mikowska, Marcelina Lipska, Michał Sadowski, Eryk Wdowiak i Paweł Tkaczyk?

Numer 10 – wpis Marcina Piórko na Twitterze jako token NFT 

Temat NFT z pewnością był bardzo popularny w tym roku. Widzimy to też również w naszych statystykach, bo wśród najchętniej czytanych materiałów znalazła się materiał z marca Damiana Jemioły o wpisie na Twitterze Marcina Piórko (prezes Cinkciarz.pl i Conotoxia Holding). Przedsiębiorca wystawił swój wpis na sprzedaż w formie tokenu NFT. Wpis dotyczył przyłączenia się do akcji #DeleteFacebook.

Materiał znajdziecie tutaj: Marcin Pióro – prezes Cinkciarz.pl sprzedaje wpis na Twitterze o akcji #DeleteFacebook w formie tokena NFT

Numer 11 – wywiad z Franciszkiem Georgiewem z Tigers

Kolejnym wywiadem, który cieszył się Waszym zainteresowaniem w tym roku, był wywiad z Franciszkiem Georgiewem z Tigers, który w kwietniu przeprowadził Damian Jemioło. Rozmowa Damiana zbiegła się z momentem, kiedy po raz pierwszy w historii, agencja była ponad trzy razy większa niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Jak przedsiębiorca poradził sobie z 300% wzrostem w ciągu roku?

Materiał znajdziecie tutaj: Trzykrotnie więksi niż w kwietniu zeszłego roku. Franciszek Georgiew zdradza, co stoi za sukcesem Tigers

Numer 12 – Weronika Twardowska i Majtki z Sosnowca

Pulę 12 najchętniej czytanych materiałów w 2021 roku zamyka wywiad Marty Wujek z marca, w którym rozmawia z Weroniką Twardowską z Majtek z Sosnowca. Tym razem nie chodzi o skandal związany z dużą siecią. Marta rozmawiała z Weroniką w 2018 roku, teraz wraca do młodej przedsiębiorczyni i pyta ją o to, jak przez ten czas rozwinął się jej biznes i jakie trudności były po drodze. 

Materiał znajdziecie tutaj: Weronika Twardowska, założycielka marki Majtki z Sosnowca: dziś mam pracownię, majtkowóz i kredyt

Na koniec raz jeszcze życzymy Wam drodzy Czytelnicy wszystkiego, co najlepsze w Nowym 2022 Roku! Dziękujemy, że byliście z nami w 2021 roku i liczymy na Was w kolejnym. Dajcie znać w komentarzach, który z tych tekstów podobał się Wam najbardziej i o czym chcielibyście jeszcze u nas przeczytać. 

Zapisz się do naszego newslettera, żeby nie przegapić najciekawszych artykułów:

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl