Marketing i Biznes E-commerce 98% marek home&garden wykorzystuje Facebooka do komunikacji. Wzrasta znaczenie Instagrama i YouTube

98% marek home&garden wykorzystuje Facebooka do komunikacji. Wzrasta znaczenie Instagrama i YouTube

Marki z obszaru home&garden chętnie wykorzystują social media w swojej komunikacji. Na razie największym graczem pozostaje Facebook. Marki wskazują jednak, że znaczenie YouTube i Instagrama będzie znacząco rosnąć w ich strategii marketingowej. W jaki sposób home&garden korzysta z social mediów?

98% marek home&garden wykorzystuje Facebooka do komunikacji. Wzrasta znaczenie Instagrama i YouTube

Fot. Pexels

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Facebook królem branży home&garden

W raporcie „Nowa komunikacja marek trendy 2021” aż 95% firm z obszaru home&garden wskazało, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy wykorzystało media społecznościowe jako główny kanał dystrybucji tworzonego contentu. Był to najczęściej wskazywany obszar ze wszystkich przebadanych przez Sferę Group. Jednocześnie 83% marek stwierdziło, że to właśnie komunikacja w mediach społecznościowych będzie miała największy wpływ na rozwój ich komunikacji w 2021 r. Sfera Group zapytała w swoim badaniu również o to, które social media są najczęściej wykorzystywane przez firmy home&garden. Aż 98% marek wskazało Facebooka. Ten jest niekwestionowanym królem mediów społecznościowych w branży. Na drugim miejscu znalazł się Instagram (88%), a na trzecim YouTube (88%).

– Niewątpliwie na popularność obecności marek home&garden w mediach społecznościowych wpływ może mieć to, że coraz częściej telewizje stawiają na tematykę związaną z designem oraz wystrojem wnętrz. Decyduje o tym również fakt, iż w trakcie pandemii mieliśmy możliwość zrobić domowy remont, a przed nim poszukiwać wytrwale w internecie wymarzonych produktów. Da się również zauważyć, iż zdecydowanie częściej, niż do tej pory styliści wnętrz zaczęli pokazywać swoje realizacje i metamorfozy za pomocą Internetu, architekci z kolei promować swoje marki osobiste, które wcześniej najczęściej można było „spotkać” na eventach branżowych. Prym wiodą również obecnie programy o tej tematyce, ale co niezwykle istotne pandemia i doświadczenia lockdownu przeorganizowały nasze potrzeby i zmieniły sposób patrzenia na miejsce, w którym mieszkamy, także to, jak jest urządzone. Równocześnie w związku z rosnącą popularnością social media, jeszcze większą smartfonizacją w Polsce oraz wyborem niektórych platform społecznościowych jako first of choice w kontekście inspirowania się, poszukiwania rozwiązań zmienia się nam w związku z tym poziom zaangażowania marek home&decor na danych kanałach – mówi Agnieszka Pająk, PR Manager oraz CEO My Way Media.

Źródło: Nowa komunikacja marek trendy 2021/Sfera Group
Najważniejsze platformy w komunikacji marek home&garden.

– Branża home&garden przez ostatni rok mocno doceniła internet. Wiele firm rozwinęło swoje sklepy online, ale też odkryło komunikację z klientem przez kanały social media. Popularność Instagrama nie powinna budzić naszego zdziwienia, biorąc pod uwagę popularność korzystania z portali społecznościowych właśnie w wersji mobilnej. Instagram w obsłudze jest łatwy i przyjemny. Z drugiej strony rośnie popularność YouTube’a, co pokazuje, że marki zaczynają być świadome, że muszą pokazać swoją autentyczność i siebie jako ekspertów. A ten kanał jest do tego wręcz idealny. Na nim możemy sprzedać historię naszej marki, czy też produktu. Warto też pamiętać o platformie Pinterest, która dla branży wnętrzarskiej może być istotna w kontekście ekspansji zagranicznej. To docenienie social media spowodowało, że firmy zaczęły przykładać większą wagę do jakości materiałów zdjęciowych, czy wideo. Zrozumieli, że klient kupuje „obrazem” – mówi Magda Skibka, ekspert w branży design i komunikacji, PLN Design Group.

Mogą Cię zainteresować

Znaczenie Instagrama i YouTube wzrośnie, Facebooka zmaleje

Raport sporządzony przez Sferę Group pokazuje jednak, że choć Facebook jest istotny, to jego znaczenie może wkrótce zmaleć. Według 80% marek home&garden znaczenie Instagrama wzrośnie w komunikacji z klientami. Podobnie o YouTube myśli 60% firm z tej branży. Jednocześnie 20% marek wskazuje, że Facebook będzie mniejsze znaczenie w ich strategii komunikacji w 2021 r. Co ciekawe dużo firm home&garden dostrzega także potencjał w Pintereście czy LinkedInie. 

Źródło: Nowa komunikacja marek trendy 2021/Sfera Group
Instagram i YouTube będą coraz ważniejsze w komunikacji marek.

– Instagram ze swoją opcją stories, kilku zdjęć z jednym poście, tagowaniami produktów i linkowaniami w bio do blogów poradnikowych jest wręcz idealny dla marek home&garden. YouTube jako druga co do wielkości wyszukiwarka świata o wielkiej mocy SEO z silniejszym w kontekście zapamiętania contentem video jest tego perfekcyjnym uzupełnieniem. Z kolei Facebook z opcją grup tematycznych oraz narzędziami reklamowymi daje markom home&garden niezwykle mocne wsparcie wizerunkowo-sprzedażowe. Szczególnie jeśli ma również posłużyć jako źródło jakościowego ruchu na stronę internetową. Pinterest i TikTok również mają potencjał do odkrycia. Jeśli dołożymy jeszcze działania media relations np. w formie artykułów eksperckich ze strony stylisty, czy architekta wnętrz wzmacniamy jeszcze bardziej markę i pozycjonujemy ją jako lidera na rynku – dodaje Agnieszka Pająk.

Pająk zwraca również uwagę, że działania te w ciekawy sposób można zaprezentować na kanałach social media np. w formie transmisji live z architektem, czy sesji Q&A ze stylistą na stories. Ma to podnosić autentyczność marki, poprawiać jej wiarygodność, a jednocześnie podkreślać otwartość i chęć pomocy klientom – always be helping.

– Pamiętajmy, iż żyjemy w czasach „content first world” i mając do dyspozycji dobrodziejstwa funkcjonalności social media – edukujemy klienta. Pomagamy również w podjęciu decyzji zakupowej, doradzamy i inspirujemy. Kategoria home&garden wymaga nietuzinkowego podejścia do contentu wizualnego, znajomości trendów, ale również wyczucia estetycznego, odpowiedniej kompozycji i jakości. Jeśli ten warunek jest spełniony, to media społecznościowe działają wtedy czasem, jak „kula śnieżna” i mogą być nawet jedynymi kanałami komunikacji marki z odbiorcami. Żyjemy w kulturze obrazkowej, stawiamy na ruchome obrazy, a jeśli jeszcze są piękne i inspirują, to chętniej je obserwujemy, zapamiętujemy i udostępniamy dalej. Urok ulotnych stories z social media z kolei pozwala internautom angażować się tu i teraz, a z punktu widzenia sprzedażowego to bliska droga do sukcesu. Morze możliwości wykorzystania social media przez marki home&decor, clou to kreatywne i konsekwentne działanie w połączeniu ze zrozumieniem potrzeb i stylu konsumpcji mediów przez grupę docelową – podsumowuje CEO My Way Media. 

Wszyscy używają Facebook Ads

Według badania Sfery Group aż 82% marek home&garden przeznacza budżet na kampanie reklamowe w mediach społecznościowych. To co jednak najmocniej przykuwa uwagę w raporcie „Nowa komunikacja marek trendy 2021” to również fakt, iż dosłownie 100% przebadanych firm korzysta z reklam na Facebooku. Na drugim miejscu znalazł się Instagram – 71%, a na trzecim YouTube – 39%. Trzeba jednak pamiętać, że konta reklamowe Facebooka i Instagrama można połączyć, dzięki czemu w obrębie jednego budżetu można reklamować się na obu tych mediach społecznościowych. Z tego powodu wykorzystanie Instagram Ads może być nieco zawyżone.

Źródło: Nowa komunikacja marek trendy 2021/Sfera Group
Marki home&garden najczęściej korzystają z Facebook Ads.

 

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl