Marketing i Biznes PR Jak zachęcić dziennikarzy do publikacji komunikatu prasowego?

Jak zachęcić dziennikarzy do publikacji komunikatu prasowego?

Przygotowanie interesującego artykułu dla mediów to nie wszystko. Czasami nawet najlepsze i najbardziej aktualne teksty giną w gąszczu redakcyjnych e-maili tylko dlatego, że dotarły w niewłaściwym czasie. Zobacz, co możesz zrobić, by zwiększyć szansę na publikację swojego komunikatu prasowego.

Jak zachęcić dziennikarzy do publikacji komunikatu prasowego?

Źródło: Unsplash/Markus Winkler

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Zanim napiszesz artykuł, skontaktuj się z dziennikarzem

Choć zabrzmi to banalnie, warto podkreślić, że nawiązywanie relacji jest ważnym elementem pracy PR-owca. Dzięki sprawnej komunikacji oraz podtrzymywaniu kontaktu z przedstawicielami mediów zwiększysz swoją szanse na publikację notki prasowej.

Oprócz budowania relacji istotna jest także trafna ocena potrzeb redakcji oraz zweryfikowanie specyfiki czasopisma lub portalu internetowego. Dlaczego to takie istotne? Ponieważ pozwoli Ci przygotować ekskluzywny content, który będzie szyty na miarę konkretnego medium. Choć tworzenie wartościowych i unikalnych materiałów wymaga czasu, warto go poświęcić, jeśli istnieje szansa na budowanie wizerunku firmy w ważnym dla niej magazynie lub portalu. Zanim więc usiądziesz przed komputerem, koniecznie nawiąż kontakt z przedstawicielami redakcji.

Jak rozmawiać z dziennikarzem, żeby zachęcić go do publikacji komunikatu prasowego?

Odpowiedź jest prosta – postaw się na jego miejscu. Dziennikarzom zależy na publikacji wysokiej jakości artykułów, które zainteresują czytelników. W przypadku większości mediów, lecz przede wszystkim portali internetowych, ważna jest także unikalność contentu.

Jeżeli więc chcesz zwiększyć szansę na publikację, zaproponuj stworzenie artykułu pisanego specjalnie z myślą o konkretnym serwisie internetowym. Nie musi mieć on jednak formy tradycyjnej notki prasowej. Czasami znacznie lepszym pomysłem jest przeprowadzenie wywiadu lub przygotowanie materiału eksperckiego. Który rodzaj artykułu wybrać? To właśnie jedno z pytań, które warto zadać dziennikarzowi! Nie zapomnij zapytać także o preferowane wymiary oraz formaty zdjęć, które posłużą do zilustrowania artykułu. Grafiki – podobnie jak tekst, także powinny być unikalne.

Masz już tekst? Nawiąż współpracę z dziennikarzami

Otrzymałeś wytyczne, przygotowałeś artykuł i czekasz na feedback? Nie trać czasu na czekanie! Przypomnij o tekście, wysyłając krótkiego i uprzejmego e-maila lub dzwoniąc do redakcji z pytaniem, czy materiał spełnił jej oczekiwania. Przy okazji zaproponuj też rozpoczęcie długofalowej współpracy. Może ona polegać m.in. na szybkim udostępnianiu wypowiedzi ekspertów na tematy poruszane przez dziennikarzy lub wysyłaniu artykułów eksperckich oraz notatek prasowych z informacjami o firmie. Albo też na nawiązaniu współpracy partnerskiej przy tworzeniu raportu branżowego, którego fragmenty pojawią się później w mediach.

Podczas rozmowy z redakcją warto luźno nawiązać do tematów, które cieszą się obecnie dużym zainteresowaniem dziennikarzy. Może dzięki temu wpadniesz na nowy pomysł na podzielenie się swoją wiedzą lub doświadczeniem z przedstawicielami mediów?

5 sposobów na to, jak zwiększyć szansę na publikację komunikatu prasowego

  1. Przygotuj interesujący tytuł e-maila

Doby tytuł powinien zwracać uwagę i nawiązywać do treści artykułu. Nazwij wiadomość tak, żebyś sam chciał ją przeczytać.

  1. Zamieść w treści esencję artykułu

Albo wklej cały tekst do okienka wiadomości. Możesz również zamieścić tylko lead i najciekawszy fragment, a najciekawsze informacje opisać dalej w krótkich punktach.

  1. Dołącz komplet materiałów

W pracy dziennikarza czas odgrywa ważną rolę. Postaraj się więc zrobić wszystko, aby po odczytaniu Twojej wiadomości redakcja miała już komplet materiałów niezbędnych do publikacji tekstu. Nie zapomnij o dołączeniu w osobnych plikach zdjęć ekspertów, infografik oraz wykresów. Jeżeli zachodzi taka potrzeba, podaj również źródło fotografii.

  1. Zachęć dziennikarzy do współpracy

Wykorzystaj potencjał tkwiący w nawiązaniu kontaktu z redakcją. Nie myśl o tym jako o jednorazowym zdarzeniu zakończonym pomyślnym opublikowaniem notki prasowej, lecz jak o długofalowej współpracy. Zamieść w treści e-maila zachętę do pogłębienia wiadomości z artykułu podczas rozmowy z ekspertem lub zaoferuj udostępnienie dodatkowych informacji z danej dziedziny.

  1. Traf w dobry moment

Jeśli chcesz po raz pierwszy zaistnieć w mediach, wyślij ciekawy artykuł w czasie poprzedzającym święta, długi weekend lub sezon urlopowy. Dzięki temu Twoja wiadomość nie zagubi się pośród setek innych e-maili. A niewielka ilość świeżego contentu w martwym okresie zwiększy szansę na publikację w gazecie codziennej lub serwisie internetowym.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl