Włącz konwersję – 4 proste narzędzia SaaS do pozyskiwania leadów

10.05.2018 AUTOR: Michał Karaś

 

Założę się, że Twoja strona internetowa pełna jest wartościowych treści, umieszczonych w różnych jej miejscach. Czy zastanawiałeś się jak przyciągnąć i zatrzymać użytkownika wykorzystując treści które tworzysz? To prostsze niż myślisz.

Jeżeli prowadzisz bloga, napisałeś e-booka, a nawet instrukcję pralki to posiadasz wspaniały zasób treści, których szukają użytkownicy. Jedyne, czego potrzebujesz to solidny kanał dystrybucji. Social media? Tak! Ale jest coś jeszcze… 

Słyszałeś o landing pages i lead capturing tools? Jeśli nie to w dalszej części artykułu podam Ci przykłady tych narzędzi, a dzięki nim bez większego wysiłku poprawisz konwersje strony i pozyskasz leady sprzedażowe! 

Konwersja— jest to określone, oczekiwane działanie wykonane przez odbiorcę, potencjalnego klienta w odpowiedzi na skierowaną do niego kampanię reklamową w internecie czy działania SEO. Inaczej konwersja zachodzi, gdy ktoś wykona ważną dla Twojej firmy czynność

Ale to nie wszytko! Aplikacje, o których napiszę dostępne są w modelu SaaS —  dzięki temu będziesz mógł zbudować kompleksowe środowisko do zarządzania swoim przedsiębiorstwem, integrując z CRM-em, skrzynką e-mail, narzędziami mailing automation i innymi.  

Zaczynamy! Poniżej prezentuję sposoby wykorzystania narzędzi SaaS w celu poprawy konwersji, dzięki nim użytkownik Twojej strony nie odejdzie z przekonaniem, że nie znalazł tam tego czego szukał.

Czym są landing pages?

Landing page to prosta strona docelowa, tworzona na potrzeby kampanii marketingowych i reklamowych, w celu pozyskania klientów. 

Użytkownik znajdzie się na takiej stronie po kliknięciu Twojej kampanii Google AdWords, reklam na facebooku, linku w newsletterze albo po prostu dotrze do nich bezpośrednio z wyszukiwarki. 

TIP! Nie ma żadnych przeszkód w wykorzystaniu landing page jako Twojej strony głównej, tworzysz, publikujesz, pozycjonujesz i gotowe. 

Jaki jest cel strony docelowej? 

Przyciągnięcie uwagi odwiedzającego, do wyodrębnionej treści, które zaowocuje tym, że zostawi on swój e-mail, pobierze e-booka, wejdzie na naszą stronę, kupi nasz produkt. 

Może zastanawiasz się po co Ci landing page skoro na swojej stronie głównej dodasz zakładkę “e-book”? No tak,ale na stronie głównej jest multum zakładek,informacji i użytkownik często nawet ich nie zauważa. 

TIP! Precyzyjny komunikat, przejrzysta treść to czynniki powodujące, że landing pages są skuteczne. 

 
landingpage

Do czego możesz wykorzystać landing pages? 

Zastosowań jest mnóstwo, jedynie od Ciebie zależy jak wykorzystasz landing page i jaką wartość to wniesie dla użytkownika. Najpowszechniejsze sposoby ich wykorzystania to np.:

1. Dystrybucja e-booka, poradników materiały merytorycznych — użytkownik wchodzi na Twój landing i zostawia e-mail w celu pobrania materiału. 

 

2. Zapisy na webinar, rejestracja na wydarzenie — użytkownik wypełnia dane w formularzu. 

webinary

 

3. Formularz rekrutacyjny —  zyskujesz podstawowe dane i szczegółowe informacji.

linkedin

 

4. Promocja produktu — budujesz rozpoznawalność konkretnego produktu w sieci

promocja produktu

 

Wiesz już czym są landing pages! Jednak widząc ich profesjonalne przykłady może pomyślałeś, że potrzebna jest fachowa wiedza i umiejętności IT żeby taką stronę stworzyć? Nic bardziej mylnego. To dziecinnie proste, pomagają w tym aplikacje Landingi i Instapage.

Instapage 

Instapage to przyjazny dla użytkownika edytor landing pages, jego interfejs przypomina ten z PowerPointa — wszystkie niezbędne funkcje umieszczone są na górnym pasku, wystarczy jedno kliknięcie, żeby je włączyć.  

Tworząc landing page masz możliwość dodawania elementów takich jak formularze, kształty, obrazy, filmy, przyciski, a nawet zegar odliczający czas. Znajdziesz dowolny element potrzebny do stworzenia jedynej w swoim rodzaju strony docelowej.

Zaletą aplikacji są szablony stron docelowych, które przyciągają uwagę ze względu na minimalistyczny profesjonalny wygląd. Jest ich ponad sto, ale nie jest to cecha odróżniająca Instapage od innych page builders… 

To na co warto zwrócić uwagę to bogate możliwości analityczne — testy w wersji A/B pozwalają na analizę efektywności różnych układów, wzorów publikowanych stron. 

 

TIP! Mapy ciepła odczytują zachowanie użytkownika na stronie, dzięki nim możesz wyciągnąć wnioski i dostosować stronę do potrzeb użytkownika

 
przykład formularza

 

Landingi.pl

Aplikacja Landingi to kolejny edytor, który pozwala łatwo tworzyć profesjonalne strony docelowe. A to wszystko przy wsparciu profesjonalistów. 

Tym czym wyróżniają się Landingi to wsparcie i zaplecze oferowane wraz z edytorem. Na stronie Landingi dostępne są poradniki, materiały wideo, wskazówki, które pozwolą Ci dokładnie poznać wszystkie tajniki edytora. Podpowiedzą jak zrobić doskonały landing page. 

Landingi jest rozwiązaniem przystępnym cenowo. Cena jego podstawowej wersji jest nieporównywalnie niższa od kwoty jaką należy zapłacić za Instapage. 

Jest jedno ale. Kupując plan podstawowy zyskujemy jedynie samo narzędzie bez możliwości integracji z innymi aplikacjami SaaS, co nie pozwala na wykorzystanie pełni możliwości.

 
edytor stron www

 

Jak stworzyć landing page?

Jedyne czego potrzebujesz to pomysł. Nawet jeśli go nie masz to nic nie szkodzi —  aplikacje oferują szablony skrojone na potrzeby użytkownika, możesz je wykorzystać w swojej kampanii.

Czy miałeś okazje wykorzystywać narzędzia do tworzenia prezentacji jak PowerPoint czy Prezi? Wykorzystują one interfejs drag&drop, który pozwala na przeciąganie i umieszczanie elementów na slajdzie… Przyznasz, że nie było to skomplikowane ?

Przeciągnij, upuść i gotowe! 

Landingi działają analogicznie. Widgety takie jak zdjęcia, video, formularze, kształty znajdują się na pasku po lewej stronie edytora. Możesz je dodać do szablonu strony docelowej klikając i przeciągając w dowolne miejsce.

Same widgety to za mało? 

Możesz dowolnie personalizować czcionki, zmieniać przejrzystość obrazów, tekstu, dodawać efekty — w panelu opcji, znajduje się po prawej stronie ekranu.

edytor stron www

 

TIP! Tworząc landing page nie powinieneś zapominać o formularzu, to w nim użytkownik pozostawi dane. 

Formularz, tak jak wszystko inne możesz dowolnie edytować np. pozostawiając miejsce na umieszczenie imienia i e-maila, numeru buta.

Kroczek po kroczku… Strona po konwersji

Już prawie gotowe! Kolejnym krokiem jest przygotowanie “strony po konwersji” — strona, która wyświetla się, gdy użytkownik wypełni pola formularza i kliknie “wyślij”.

Możesz na niej umieścić podziękowania za wypełnienie formularza, a także materiał np. e-book, który będzie można pobrać. 

Kiedy z twojego formularza spłynie lead trafia on do bazy leadów na Twoim koncie Landingi. Dzięki integracjom aplikacji może on być również przesłany na pocztę albo CRM. 

TIP! Pamiętaj! Możliwości landing pages są nieograniczone. Tylko od Ciebie zależy jak je wykorzystasz. 

Jeszcze większe zaangażowanie użytkowników? Aplikacje lead capturing 

Wiesz już, że każdego dnia na Twojej stronie internetowej pojawiają się użytkownicy, którzy nie docierają do najbardziej wartościowych treści. Lead capturing sprawią, że zatrzymasz ich na dłużej.

Aplikacje lead capturing tools to rozwiązania pozwalające zaangażować użytkownika odwiedzającego Twoją stronę, pozyskać jego email, zachęcić go do jej rekomendowania. 

Zapewniam, że sposób działania tych narzędziu jest Ci znany i wielokrotnie sę z nimi spotkasz. 

Są to wyskakujące okienka pop-up, smart bary, których komunikat zachęca do subskrybcji, oferuje zniżkę, zachęca do pobrania e-booka, prośba o feedback itp.

Trudno nie przejść obok takich komunikatów obojętnie, zwłaszcza kiedy pojawiają się nagle zasłaniając całą stronę i komunikują coś czym potencjalnie jesteśmy zainteresowani. Nie ukrywam, że nie raz zdarzyło mi się pozostawić e-mail w takim formularzu. Ale z drugiej strony, czasem są denerwujące! 

TIP! Pop-upy to nie reklamy Google Ads, Facebook ads.   

przykład popup

Ty też możesz zwiększyć konwersje wykorzystując pop-upy. Umożliwiają to aplikacje Sumo i Poptin. 

Poptin

Poptin to edytor pop-up, który pozwala stworzyć okienka, które udostępnisz na swojej stronie, w celu zwiększenia zaangażowania użytkowników. 

TIP! Ustal opcje wyświetlania —  kiedy, gdzie, dla kogo i jak okno ma się wyświetlać, np. po-up, który wyświetla się z chwilą gdy użytkownik chce opuścić stronę. 

Kiedy już spersonalizujesz swój pop-up aplikacja wygeneruje linijkę kodu, którą należy wkleić na swojej stronie. W aplikacji dostępna jest analityka prezentująca m.in. ilość wyświetleń okienka, leady które wpłynęły. 

przykład popup

 

Poptin to proste narzędzie —  nie ma nadmiaru zbędnych funkcji, dlatego uważam, że jest on dla każdego ponieważ przyzwoicie realizuje tę podstawową czyli tworzenie pop-upów, w której nie ustępuje innym aplikacją tego typu. 

Sumo

To wiodąca aplikacja lead capturing, która pozwala na kompleksowe przygotowanie, emisję i analizę kampanii pop-up. 

Pierwsze wrażenia po zetknięciu z Sumo może być nieco przytłaczające. Po zalogowaniu się do aplikacji, wyświetla się multum zakładek prezentujących dostępne funkcje. 

Wystarczy jednak moment żeby zacząć sprawnie się poruszać po aplikacji. Jej możliwości to: edycja pop-upów, formularzy kontaktowych, share buttons. Późniejsza ich analiza, z wykorzystaniem wykresów wbudowanych w aplikacji, zintegrowanych narzędzi analitycznych jak np. Google Analitics i innych.

Funkcje Sumo można podzielić na cztery główne sekcje: 

  • pierwsza w której możemy stworzyć typowy formularz pop-up zachęcający do subskrybcji, pobrania e-booka, promujący materiał z naszego bloga, a także na tworzenie formularzy kontaktowych na naszą stronę, przy pomocy których użytkownik może zostawić widomość do nas;
  • druga to share buttons, które możesz dowolnie konfigurować umieszczając w nich link do social media, które mają pojawić się na twojej stronie;
  • czat — Sumo pozwala na skonfigurowanie własnego okienka live czatu, pod tym względem aplikacja przypomina kombajn obfitujący w nadmiar funkcji; 
  • czwarta to analityka i mapy ciepła. Sumo posiada panel, w którym dostępne sa statystyki kampanii. Opcją, która szczególnie zwraca uwagę są mapy ciepła. Pozwolą przetestować ruch użytkowników na twojej stronie, dzięki czemu możesz dostosować ją do potrzeb użytkownika. 

TIP! Zintegruj Sumo z Google Analitics — pozwala to na wyświetlanie wybranych danych w interfejsie Sumo.

Czas stworzyć własny pop-up 

Czy to trudne? Zdecydowanie nie! Podobnie jak landing page builders, narzędzia lead capturing są przystępne dla każdego, jedyne czego potrzeba to chęci.  

5 kroków w drodze po Twój pop-up:

  1. wybór celu kampanii, personalizacja danych, CTA na naszym formularz
  2.  design — wybór kształtu kolorów, fontów.
  3. opcje wyświetlania pop-up, 
  4. integracja z narzędziem do automatyzacji mailingu, CRM-em 
  5. publikacja na twojej stronie
 
crm

 

Lead capturing tools to narzędzia, które poprawiają konwersje, trudno nie zauważyć wyskakującego formularza, który pojawia się tuż przed tym kiedy chcemy opuścić stronę, ale warto pamiętać, że ich siłą jest skuteczne call to action i przesłanie, które ze sobą niosą. 

Automatyzacja workflow z landing pages i lead capturing tools

Sumo, Landingi, Poptin, Instapage to aplikacje działające w modelu SaaS, z czym wiąże się szereg możliwości integracji, które usprawnią Twoją codzienną pracę. 

Automatyzacja to oszczędność Twojego cennego czasu! Na przykład import leadów z Landingi do miniCRM to tylko dwa kliknięcia — leady pozyskane przy pomocy landing page pojawią się w Twoim pipeline sprzedażowym bez konieczności mozolnego kopiowania i wklejania każdego kontaktu pojedynczo.

Dlaczego integracje to krok naprzód?

Integracja Sumo z MailChimp to pierwszy krok do automatyzacji marketingu w Twoim przedsiębiorstwie. Dzięki tej integracji lead ze strony wpada do MailChimpa, z którego automatycznie wysyłany jest do niego newsletter.

Dymek LiveChat pojawiający się na Twojej stronie docelowej Instapage — ich integracja to nic trudnego wystarczy skopiować linijkę kodu, a następie wkleić ją w edytorze Instapage. Dzięki temu zyskasz bezpośredni kontakt z klientem i będziesz w stanie szybko odpowiadać na pytania. 

Nowa sztuka marketingu- sposób na poprawę konwersji

W ostatnich latach w efekcie zmian, jakie zaszły w marketingu i sprzedaży, znaczenia nabrały nowe kanały pozyskiwania klientów. Z perspektywy biznesowej sztuką nie jest już wytworzenie ruchu na stronie, a jego konwersja i optymalizacja. Narzędzia SaaS, które dzisiaj przedstawiłem z pewnością Ci w tym pomogą. Dlatego już dziś zacznij budować lepsze jutro w swojej firmie!  


Ten tekst powstał dzięki miniCRM.pl – prostemu webowemu miniCRM-owi, dzięki któremu zapanujesz nad procesami w firmie i zaoszczędzisz (przynajmniej!) godzinę dziennie. Załóż darmowe konto!
 
Warto też przeczytać:
 
Automatyzacja pracy – dowiedź się jak odzyskać godzinę dziennie
 
Generowanie leadów – zrób to z głową
 
Inne teksty z kategorii marketing
 

 

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail