Marketing i Biznes Marketing Prasówka Marketing i Reklama #6 Instytut Książki wyda 3 mln zł na kampanię promującą czytelnictwo

Prasówka Marketing i Reklama #6 Instytut Książki wyda 3 mln zł na kampanię promującą czytelnictwo

Prasówka Marketing i Reklama #6 Instytut Książki wyda 3 mln zł na kampanię promującą czytelnictwo

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Konsumenci uważają, że mniejsze marki starają się bardziej

W europejskim badaniu, zrealizowanym przez Censuswide dla marki Ricoh, 53% ankietowanych osób potwierdziło, że mniejsze marki bardziej się starają i przywiązują większą wagę do potrzeb klientów. O dużych korporacjach podobną opinię wyraziło 21% badanych.

Poziom obsługi ma duże znaczenie dla klientów. 47% z nich przyznało, że zaniedbania w tym zakresie mogą sprawić, że nie będą oni korzystali z usług lub kupowali produktów marki, która ich zawiodła w tym obszarze.

W badaniu podkreślono także, że komunikacja z firmą nie może być natarczywa. Konieczne jest także zapewnienie wysokiego standardu ochrony danych osobowych – 61% badanych uważa, że marka w jasny sposób powinna informować, w jaki sposób będzie korzystała z tych informacji.

Klienci cenią brandy, które komunikują się sprawnie i szybko. Dla 47% badanych ma to kluczowe znaczenie w procesie budowania lojalności. Istotny jest także element personalizacji komunikacji. Dla 42% prowadzenie dialogu wzbudza zaufanie.

Badanie na zlecenie Ricoh zostało przeprowadzone na próbie 3600 osób z 23 krajów w Europie i Afryce.

kampania promująca czytelnictwo
mniejsze marki zyskują na zaufaniu

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Polkomtelowi

W maju 2017 r UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Polkomtelowi, a podstawą podjęcia działań były skargi konsumentów, którzy informowali o naliczaniu opłat za przychodzące wiadomości SMS.

Klienci otrzymywali SMS-y z numeru 7218 o przepełnionej skrzynce telefonicznej. Aby ją odblokować, należało wysłać płatną wiadomość na kolejny numer. Wysłanie SMS-a oznaczało aktywację subskrypcji, w której konsument otrzymywał jedną płatną wiadomość dziennie.

Wątpliwości UOKiK budziły reklamacje, które utrudniały konsumentom dochodzenia swoich praw. Zwrócono także uwagę, że Polkomtel nie kontrolował tego, w jaki sposób partnerzy realizują wysyłkę SMS-ów premium.
Ze skarg jednoznacznie wynika, że osoby poszkodowane nie wiedziały o aktywacji usługi, a dopiero wysoki rachunek telefoniczny skupił ich uwagę na problemie.

Wątpliwości dotyczące Polkomtela zaczęły się mnożyć. Poszkodowanych odsyłano do zewnętrznych podmiotów bez podawania ich nazwy, nie podjęto kontroli nad jednostkami, które wysyłały SMS-y premium i – przede wszystkim – nie zareagowano na całą sprawę.

Dochodzenie może zakończyć się nałożeniem kary finansowej. Trwają postępowania wyjaśniające.

kampania promująca czytelnictwo
UOKiK

FCB Warsaw, Bardzo i 2012 wracają z Lwami z Cannes, zwycięzcą festiwalu „Fearless girl”

Trzy polskie agencje przywiozły nagrody z festiwalu reklamowego Cannes. Zwyciężył projekt nowojorskiej agencji McCann.

W tym roku nominowano pięć polskich agencji reklamowych. Z Cannes nasze rodzime firmy wróciły „wyposażone” w jedną srebrną i trzy brązowe statuetki.

Sześć nominacji zdobyła agencja FCB Warsaw za projekt „Smart Bell” dla Axa Polska. Otrzymała za niego dwa Lwy: Srebrny w kategorii Lions Health – Health&Wellness oraz Brązowy w kategorii Radio.

Prace zgłoszone przez agencje 2012 oraz Bardzo znalazły się na shortlistach. 2012 otrzymało nagrodę w kategorii PR za kampanię „Godzina jazdy na wózku” dla Akademii Auto Świat. Z kolei Bardzo zostało nagrodzone za reklamę dla Allegro – „English for beginners”.

Wśród nominowanych polskich agencji znalazły się także DDB&Tribal Warszawa oraz agencja Walk i Grey Poland.

Tymczasem niekwestionowanym zwycięzcą została agencja McCann New York. Jej projekt „Fearless Girl”, zrealizowany na zlecenie State Street Global Advisors, zdobył 18 nagród: cztery Grand Prix, 10 Złotych Lwów, 3 Srebrne i 1 Brązowego. Nagrodzono go także tytułem Tytanowego Lwa, który przyznawany jest kampaniom przełamującym standardy reklamowe.

kampania promująca czytelnictwo
fearless girl

Kampania promująca czytelnictwo pochłonie 3 mln złotych

Zrealizowana w czwartym kwartale tego roku kampania reklamowa będzie kosztowała 3 mln złotych, ale cel jest szczytny – promocja czytelnictwa. Będzie ona skierowana głównie do osób w wieku produkcyjnym, a także do rodziców i dziadków. W jej realizacji wykorzystana będzie głównie reklama ambientowa, ATL i BTL.

Przewidziano także spoty w telewizji, radiu, reklamy outdoorowe, działania w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter i Instagram). Aktywność BTL wspierać będzie m.in. guerrilla marketing, marketing wirusowy i eventy.
Nie wiadomo, która firma przygotuje i zrealizuje kampanię. Na początku sierpnia Instytut Książki ogłosi przetarg.

Facebook: nowe narzędzia dla reklamodawców

Facebook wprowadza nowe możliwości optymalizacji kampanii, które prowadzone są za pośrednictwem Audience Network, Instant Articles oraz reklam in-stream. Facebook zapewnia, że przedstawi wydawcom raport na temat wyników działań za pośrednictwem wymienionych opcji.

Reklamodawcy z poziomu konta będą mogli tworzyć listę kategorii witryn i aplikacji, na których nie chcą wyświetlać swoich kreacji. To rozwiązanie ma usprawnić tworzenie spójnych list dla osobnych kampanii.

Ponadto pojawiła się możliwość wyboru rodzajów plasowania reklam za pośrednictwem formatu opt-out.

Reklama in-stream to funkcja dla reklamodawców, która umożliwia zamieszczanie 5-15 sekundowych reklam w trakcie transmisji wideo na żywo oraz nagrań wideo na Facebooku. Targetowanie dla filmów typu in-stream jest wybierane na podstawie zainteresowań odbiorców. Oznacza to, że różne osoby, oglądające ten sam materiał wideo, widzą inne reklamy.

kampania promująca czytelnictwo
facebook

YouTube: 11,8 mln godz. obejrzeń i 416 mln wyświetleń reklam od poprzedniego Cannes Lions, spot Nike z Ronaldo najpopularniejszy (Top 10)

Do rankingu trafiły m.in. spoty opowiadające o miłości (Knorr i #LoveAtFirstTaste, czy też „A better Super Bowl” o żołnierzach na misji, którzy oglądali słynny mecz futbolu). Popularnością cieszyły się także te reklamy, w których gościły gwiazdy. Tu króluje Cristiano Ronaldo w zwycięskim spocie Nike, a także John Cena, Kate Hudson, Melissa McCarthy.

Jeśli chodzi o topowe marki, to w zestawieniu pojawiły się m.in. Hyundai, Samsung i Clash of Clans, a także firmy nowe w rankingu: Knorr, Shell, Purple, Cricket Wireless, Budweiser oraz Kia.
Cannes YouTube Ads Leaderboard to roczne zestawienie 10 spotów reklamowych, które były najchętniej oglądane przez internautów na świecie. Ranking jest ustalany w oparciu o najważniejsze dane, które pokazują zaangażowanie użytkowników: liczbę wyświetleń oraz procentowy udział odtworzeń w ruchu płatnym w stosunku do bezpłatnego.

kampania promująca czytelnictwo
youtube

Agencja Marketing i Biznes

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

Czytaj również:

Pomysł na biznes: catering z dostawą

5 sposobów na zwiększenie ilości subskrybentów w Twojej bazie

Najważniejsze wnioski z raportu Stack Overflow na 2017 rok – edukacja programisty cz.1

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl