Pekaes z nowym logo i hasłem „More than expected”

Zmiany identyfikacji graficznej w przypadku dużych i znanych firm zawsze są poddawane szerokiej krytyce. Szczególnie wtedy, gdy wiążą się z ogromnymi kosztami i gdy… finalnie wypadają marnie. Niestety, tak właśnie jest w przypadku nowej identyfikacji wizualnej Pekaesu. W logotypie pojawił się pomarańczowy element oraz slogan „More than expected”, co miało oznaczać kompleksowość i wysoką jakość usług, jakie oferuje firma.

Korporacyjne barwy zostały uzupełnione o kolor, który ma oznaczać energię i młodość, by w ten sposób zaakcentować, że marka się rozwija, ma szerokie portfolio produktów i odpowiada na potrzeby klientów. Dodatkowo wprowadzono piktogramy dla kluczowych segmentów i produktów spółki.

Szkoda tylko, że całość prezentuje się bardzo przeciętnie, a dorabianie ukrytej filozofii do wyjaśniania zmiany w logotypie bardzo trąci korporacyjną nowomową, z której tak naprawdę niewiele wynika. Cóż, miejmy nadzieję, że hasło „More than expected” i energetyczny kolor pomarańczowy przełożą się na jakość usług brandu.

pekas

Stadion Śląski z nowym logo od agencji Creogram

Zmiany w przypadku Grupy Pekaes wyszły… tak sobie. Z kolei wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej Stadionu Śląskiego to case, który warto chwalić i przekazywać dalej.

Za nowe logo odpowiedzialna jest agencja Creogram, która postawiła na… kształt boiska. Eliptyczny kształt odwołuje się do przestrzeni torów lekkoatletycznych i żużlowych, a także do boiska piłkarskiego. Kolorystycznie dominuje biel i grafit, dopełniony kolorem turkusowym. Agencja postawiła na mocny, charakterystyczny znak, by upamiętnić tkankę historyczną, wzbogaconą nowoczesnym wizerunkiem.

Krótko mówiąc: wymownie, bez dorabiania ideologii. Takie zmiany zawsze wychodzą na plus, a nasza polska tradycja, związana z wzornictwem i symboliką, wchodzi w kolejną dekadę sukcesów.

stadion śląski

Połowa firm odnotowuje korzyści z działań CSR

Działania społecznie odpowiedzialnego biznesu przynoszą realne i wymierne korzyści. Na czele stoi wzmocnienie wizerunku (64%), zwiększenie zaufania i lojalności (52%), zyskanie zaufania i zaangażowania pracowników (44%), a także wyniki finansowe (11%). To wnioski, które otrzymaliśmy po badaniu Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP), jakie zostało przeprowadzone wśród polskich i francuskich przedsiębiorców.

Rozwój CSR to przede wszystkim edukacja w zakresie odpowiedzialnego biznesu. Jest to klucz, który został potwierdzony przez badania. Co ciekawe, 70% konsumentów nigdy nie spotkało się z terminem CSR. Dodatkowo, badani nie uważają, by CSR stanowił ważny czynnik przy wyborze produktu lub usługi.
Dla film CSR to przede wszystkim wzmocnienie własnego wizerunku, zdobycie zaufania i lojalności, ale też pozyskiwanie nowych talentów.

Badanie CCIFP wykazało, że dla ankietowanych ważne jest także to, by tworzyć przyjazne i odpowiedzialne otoczenie biznesowe (42%). Rok temu ten element został wskazany przez dwukrotnie mniej osób.
Co ciekawe, zmieniło się również samo postrzeganie działań CSR przez firmy. Niegdyś wszelkie inicjatywy w tym zakresie skierowane były głównie do otoczenia przedsiębiorców: klientów i społeczności lokalnych. Teraz działania tego typu adresowane są również do pracowników danej firmy, by np. pozyskać ich zaufanie.

Pracownicy realizują 91% działań, a firmy 89% działań. Dodatkowe świadczenia socjalne to już niemal standard – oferuje je 92% ankietowanych firm. 82% dba o rozwój zawodowy swoich pracowników, a 68% prowadzi politykę różnorodności.
W badaniu CCIFP wskazano również, że 80% firm kładzie nacisk na wielokanałową komunikację z klientem i na transparentność przekazywania informacji (79%), a także na regularne badania satysfakcji klienta (69%).

Wśród projektów na rzecz społeczności lokalnych najczęściej pojawiają się te, które dotyczą ochrony środowiska, działalności filantropijnej i wspierania organizacji pozarządowych.

Wirtualna Polska inwestuje w eSky Group

15,6 mln zł – tyle kosztował pakiet mniejszościowy wynoszący 6,3% akcji eSky.pl, które nabyła Grupa Wirtualna Polska.

Zarówno WP, jak i eSky wierzą, że to wstęp do potencjalnej współpracy biznesowej. I chociaż początkowo oba brandy (WP Wakacje.pl) realizowały różne potrzeby, tak teraz zmierzają w podobnym kierunku. Skąd taka, a nie inna decyzja o połączeniu sił?

eSky, jako agent turystyczny, koncentruje się na sprzedaży: biletów lotniczych, miejsc hotelowych, na wynajmie samochodów itp. Firma prowadzi ekspansję zagraniczną: powstały serwisy w Bułgarii i Rumunii, a pod marką eDestinos – również w krajach południowoamerykańskich. W tym momencie serwis funkcjonuje na 18 światowych rynkach i… ciągle planuje dalszy rozwój międzynarodowy.

Aktualnie eSky odwiedza 180 mln użytkowników rocznie. Z aplikacji mobilnej korzysta 1,5 mln osób miesięcznie. Liczby te przekładają się na niewątpliwy sukces finansowy – firma sprzedała 1,2 mln biletów lotniczych oraz 800 tys. innych produktów ze swojej oferty. Obrót o wartości 1,3 mld zł na wielu robi wrażenie.

Jak podkreśla współwłaściciel, Łukasz Kręski, początkowo oba brandy połączy kooperacja na zasadzie bliskiego partnerstwa w obrębie polskiego rynku. Synergia w zakresie mediowym i operacyjnym, we współpracy z serwisami Wakacje.pl i Nocowanie.pl, to dopiero początek wspólnej drogi.
Dla „wakacyjnego” e-commerce krok ten był ważny, wyznaczający nadchodzące zmiany.

eSky

Spoty reklamowe Ikea, Zalando i Lidl dominują w Internecie

Ponad połowa polskich użytkowników Internetu obejrzała w kwietniu br. spoty branży handlowej. Najwięcej z nich zostało wyemitowanych na Facebooku, platformie YouTube i serwisach Grupy Wirtualna Polska. Dane zostały zgromadzone i zaprezentowane przez Gemiusa.
Trzy marki, których reklamy były najczęściej odtwarzane przez użytkowników sieci, to Ikea, Zalando i Lidl. Spoty szwedzkiej marki dotarły do 5 mln osób, co w reklamowym „torcie” stanowi 18,2%. Do niej należy także rekordowa liczba odsłon – 15,1 mln razy.
Zalando dotarło do 4,5 mln osób (13,6 mln odsłon), a Lidl do 2,9 mln osób (7,7 mld odtworzeń).

Jeśli chodzi o serwisy, na których reklamy były otwierane, to 49,1 mln wyświetleń dotyczyło Facebooka, 18 mln YouTube’a, a podium zamyka Grupa Wirtualna Polska.

zalando

 

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.


Elivo

mail: michal@elivo.pl
telefon: 695 069 430
strona www: http://elivo.net/

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Elivo jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Elivo liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

Czytaj również:

Pomysł na biznes: vintage ciuchy online

Dlaczego warto jest przemyśleć opcję zastosowania czatbotów w content marketingu?

“Sztuczna inteligencja powstanie w następnej dekadzie”- najczęściej rzucane na wiatr słowa w historii badań nad AI

Polecane Artykuły