Sprawna obsługa klienta to dziś kluczowy element!

20.05.2016 AUTOR: REDAKCJA

Sprawna obsługa klienta to dziś kluczowy element w branży handlowej i to bez względu na to, czy mamy do czynienia z handlem bezpośrednim, czy tak popularnym dziś e-commerce. Zwłaszcza w przypadku sprzedaży internetowej relacje z klientami odgrywają decydującą rolę, ponieważ wydłużenie kontaktu na linii sprzedawca – nabywca nierzadko rodzi problemy komunikacyjne. Dlatego dział handlowy muszą tworzyć prawdziwi profesjonaliści, dysponujący rzetelną wiedzą o produkcie oraz umiejętnością zrozumienia potrzeb klienta i dopasowania do nich właściwego towaru. W rozrastającej się w szybkim tempie branży e-sprzedaży systemy do zarządzania relacjami z klientami wydają się zatem nieodzownym elementem codziennej pracy, zbawiennym przede wszystkim dla handlowców. Wybierając zatem odpowiedni CRM dla swojego e-biznesu, warto szukać systemu tworzonego głównie dla nowoczesnych branż handlowych. Takim rozwiązaniem jest miniCRM.  

Czytelne raporty wspomagające analizę sprzedaży

Funkcja raportów w takim systemie jak CRM jest gwarantem dalszego rozwoju biznesu i dostosowywania go do ciągłych zmian w preferencjach klientów. Czytelne raporty w aplikacji miniCRM pozwalają na wyciąganie wniosków ze sprzedaży i kontrolę transakcji handlowych pod kątem ich opłacalności dla firmy. Przedsiębiorstwo, analizując działania sprzedażowe na przestrzeni określonego przedziału czasowego, jest w stanie powiedzieć, jaka grupa produktów cieszyła się największym zainteresowaniem, inwestycja w jakie towary przyniosła stratę, jacy klienci byli w danym okresie najważniejsi dla firmy i wreszcie jacy pracownicy przynieśli biznesowi największe zyski. Być może czasowe zainteresowanie klientów danym produktem wynikało z sezonowego zapotrzebowania na niego, a może było ono wynikiem przewagi konkurencji nad firmą – wszystkie te dane są dostępne za pośrednictwem funkcji „raporty”. Pomaga ona przedsiębiorstwu w bardziej elastyczny sposób podejść do oferowanego asortymentu, dzięki świadomości wszystkich zmiennych czynników zewnętrznych.

Oszczędność czasu i lepsze planowanie

Kolejna funkcja miniCRM-u wspomagająca codzienne działania sprzedażowe w e-biznesie to lista zadań do wykonania. Pozwala ona na szybkie i łatwe planowanie kolejnych czynności, dzięki czemu handlowiec może wydajnie rozłożyć swoją pracę w czasie i rzetelnie przygotować się do współpracy z następnymi klientami. Listę zadań wspiera w organizacji pracy i konstruktywnym planowaniu kalendarz miniCRM-u wraz z funkcją powiadomień. Wszystkie te funkcje sprawiają, że handlowiec nie zapomni o żadnym spotkaniu z klientem czy kończącym się terminie realizacji konkretnego zamówienia. Wydajne planowanie w połączeniu z dostępem do wszystkich danych o klientach w jednym miejscu oszczędza jednocześnie czas handlowca, ponieważ pozwala mu na obsługę większej liczby klientów w krótszym czasie.

Mobilność i intuicyjność

Każdy handel, zwłaszcza internetowy, wymaga od pracowników spotkań z klientami nie tylko w biurze, ale również w terenie. W takim przypadku aplikacja miniCRM okazuje się niezwykle przydatna. System jest bowiem dostępny na każdym nowoczesnym urządzeniu, a do jego uruchomienia wystarczy jedynie łącze internetowe i przeglądarka www. To sprawia, że handlowiec ma nieograniczony dostęp do wszystkich danych firmowych w każdym miejscu i o każdym czasie, dzięki czemu może rzetelnie przygotować się do spotkania z klientem, pamiętając o wszystkich ważnych dla niego ustaleniach.

Mając wiele zadań do wykonania i obsługując dużą liczbę klientów, handlowcy cenią sobie rozwiązania CRM, które ułatwiają ich codzienną pracę. Takim ułatwieniem jest prosta obsługa systemu, nierodząca dodatkowych trudności. Intuicyjny i przejrzysty interfejs miniCRM-u sprawia, że obsługa aplikacji nie nastręcza żadnych problemów nawet osobom, które wcześniej nie miały do czynienia z podobnymi rozwiązaniami technicznymi.

Takie narzędzie jak miniCRM pozwala na zbudowanie silnej relacji z klientami, opartej na zaufaniu i wiarygodności. Wszystkie najważniejsze funkcje aplikacji – kontakty, zadania, interesy, raporty i inne – można w dodatku przetestować, korzystając z darmowej wersji systemu na stronie https://minicrm.pl/. Po zadowalającym okresie próbnym użytkownik ma możliwość wyboru najbardziej odpowiedniego dla potrzeb jego firmy planu abonamentowego.

Maksymilian Śleziak

Czytaj również:

Jak wybrać prosty CRM dla start-upu?

Do góry!

Polecane artykuły

13.09.2019

AMA: Aplikacje Google bez tajemnic, czyli wszystko co musisz wiedzieć o pracy ...

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam