Jak wybrać prosty CRM dla start-upu?

15.07.2016 AUTOR: REDAKCJA

Wchodzące dopiero na rynek, ale instynktownie wyczuwające już jego wymagania i wysoko postawioną przez konkurencję poprzeczkę start-upy zdają sobie sprawę ze znaczenia rozwiązań typu CRM. Dotyczy to przede wszystkim start-upów działających w nowoczesnych branżach związanych z usługami czy handlem. Nie trzeba być bowiem grubą rybą w biznesie, aby móc korzystać z dobrodziejstw systemu CRM. Nie da się jednak ukryć, że start-upy powinny szukać CRM-ów skrojonych na swoją miarę.

Czym powinien wyróżniać się CRM dla start-upu?

CRM dedykowany start-upom to CRM prosty. Ale co się kryje pod tym określeniem? Przyjmuje się, że CRM powinien być dopasowany do potrzeb firmy i wymagań użytkowników systemu. Jednak w przypadku start-upów sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Często nie mają one jeszcze jasno sprecyzowanych wymagań, co utrudnia im poszukiwanie CRM-u z właściwymi funkcjonalnościami. Najlepszym rozwiązaniem jest zatem znalezienie prostego systemu, który zaoferuje start-upom podstawowe narzędzia, o których niezbędności już na początku prowadzenia biznesu zdają sobie sprawę. Chodzi zatem o pomoc m.in. przy tworzeniu bazy danych klientów, aktualizowaniu zadań do wykonania i realizowanych interesów, porządkowaniu kalendarza oraz rejestrowaniu procesu relacji z klientami. Dopiero wraz z rozwojem firmy i poznaniem własnych potrzeb oraz wymagań można rozbudować CRM, szukając nowego systemu, lub rozszerzyć obecny o kolejne moduły. Warto zatem wybrać takiego dostawcę CRM-u, który zagwarantuje nam ciągły rozwój systemu i w miarę upływu czasu dostosuje go do indywidualnych i zmieniających się potrzeb naszego start-upu, a potem również ukształtowanej firmy.

Znajdując właściwy, według własnego mniemania, CRM, warto go najpierw przetestować, czyli skorzystać z darmowej jego wersji – w ciągu miesiąca zdążymy się przekonać, czy mieliśmy rację. Po upływie czasu pozwalającego na korzystanie z wersji demonstracyjnej, podejmując ostateczną decyzję o zakupie systemu, wybierzmy odpowiedni dla zasięgu naszego start-upu abonament. Powinien on być zgodny z liczbą użytkowników korzystających z CRM-u oraz obsługiwanych klientów. Nie trzeba obawiać się, że pakiet będzie za mało pojemny, w każdej przecież chwili możemy zmienić plan na wyższy.

Tańszy abonament da Twojemu start-upowi dostęp do podstawowych i na razie wystarczających funkcji, jak np. możliwość tworzenia bazy klientów, firm, zadań i interesów. Prosty CRM to również system bezpieczny. Warto wybrać takie rozwiązanie, które umożliwi swobodny import i eksport danych, co uchroni Cię przed utratą ważnych firmowych informacji. Poza bezpieczeństwem postaw na mobilność systemu. Dostęp do CRM-u za pośrednictwem przeglądarki internetowej, czyli wykorzystanie modelu SaaS, ma szczególne znaczenie w firmach pracujących przez większość czasu poza biurem, w terenie, z pracownikami dojeżdżającymi do klientów.

Prosty CRM online – miniCRM

Wszystkie wymienione cechy CRM-u dopasowanego do potrzeb start-upu charakteryzują jedno z rozwiązań tego typu – miniCRM, czyli prosty CRM dostępny online. To aplikacja dedykowana mikro- i małym przedsiębiorstwom oraz freelancerom, która sprawdza się w nowoczesnych branżach związanych z usługami i handlem. System wyróżnia się intuicyjnością, przejrzystością oraz prostotą obsługi – jego wdrożenia nie muszą się obawiać osoby, które wcześniej nie miały do czynienia z podobnymi rozwiązaniami. Start-upowcy docenią w aplikacji przede wszystkim dostęp do podstawowych funkcji systemu, niezbędnych i na razie wystarczających na tym etapie rozwoju biznesu. MiniCRM daje m.in. możliwość tworzenia firmowej książki adresowej z bazą danych o klientach, zarządzania zadaniami do wykonania oraz wprowadzania interesów. Ponadto prosty CRM online działa na podstawie wspomnianego modelu SaaS, dzięki czemu aplikacja dostępna jest za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Brak wysokich kosztów związanych z wdrożeniem i późniejszą aktualizacją systemu to również duży atut systemu, zwłaszcza dla start-upowców będących na początku swojej ścieżki biznesowej. Kolejnym ułatwieniem jest możliwość wyboru jednego spośród kilku planów abonamentowych dostosowanych do specyfikacji firmy – już najtańszy pakiet będzie z pewnością wystarczający dla start-upu. Przed wyborem abonamentu można skorzystać z darmowej wersji testowej, tak by móc poznać funkcje systemu. Aplikacja miniCRM wciąż jest rozwijana, dodawane są kolejne funkcjonalności, a przy jej rozbudowie twórcy biorą pod uwagę sugestie użytkowników. Dzięki temu system dopasowany jest do potrzeb i wymagań danej branży i firmy.

Maksymilian Śleziak https://minicrm.pl/

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/start-up-zone/crm-dla-malych-i-srednich-firm-minicrm

Jak sprzedawać młodym ludziom? 6 faktów o Millenialsach

Dobry storytelling podstawą skutecznej kampanii

Do góry!

Polecane artykuły

22.09.2020

Comarch e-Sale, jako e-commerce na dobry ...