Marketing i Biznes Content marketing Content marketing marki modowej

Content marketing marki modowej

Content marketing marki modowej

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Content marketing jako marketing treści doskonale wpisuje się w przestrzeń marketingu przychodzącego (odbieranego). Niemal w każdej dziedzinie pomaga budować wizerunek marki i zarządzać strategią działania firmy. Odpowiednio zaplanowane kroki i dobrze przygotowany przekaz przyczyniają się do znalezienia marki przez przyszłych konsumentów. Poznaj dwie najważniejsze wskazówki dotyczące content marketingu dla marki modowej.

SŁOWO

Co prawda content modowy jest silnie skierowany na obraz i wizualizacje, ale warto postawić także na słowo. To właśnie głównie kobiety stworzyły społeczność internetową, prezentującą stylizacje ubrań i dodatków. Jednak oprócz zdjęć…opisują. Tworzą blogi, kierują przekaz tak, aby pokazać nie tylko kreacje, ale ich użyteczność. Istotą jest poznanie i zrozumienie potrzeb oraz oczekiwań obecnych, jak i przyszłych odbiorców. Dobre zorientowanie w grupie docelowej przyczyni się do przekazywania wartościowych treści i budowania relacji z czytelnikami.

Jednym z przykładów tworzenia słowa w marce modowej są poradniki online lub katalogi, które spełniają rolę magazynów dostępnych na rynku. Ich dystrybucja i dostępność zależy od autora, ale nie od dziś wiadomo, że słowo buduje obraz. Nie bez znaczenia pozostają także sociale, gdzie dystrybucja treści dodatkowo tworzy społeczność i daje bardzo dobry pretekst do mówienia o marce wśród nie tylko potencjalnych klientów, ale także innych mediów.

OBRAZ

Badania wykazują, że 90% informacji transmitowanej do mózgu to część wizualna (tutaj). Z kolei firma Chartbeat (https://chartbeat.com/) pokazała, że aż 55% użytkowników, którzy otwierają stronę internetową, spędza na niej mniej niż 15 sekund – dlatego ważny jest dobry przekaz i przyciągnięcie uwagi widza. Obraz stanowi więc obecnie najbardziej efektywny przekaz treści. Widzisz – i wszystko jasne. Zasadnicze pytanie: Jak przekazać wartościowy content, aby nie przypominał typowej reklamy lub spotu, który atakuje widza?

Najważniejsza jest dobra koncepcja, która będzie przyciągać lojalnych odbiorców. Odpowiedz sobie na pytania:

1/ Do kogo kierujesz przekaz?

2/ Jak często planujesz tworzyć video? (to związane jest z koncepcją przygotowania materiału)

Przygotowany wartościowy content zostanie zapamiętany na długi czas. Dobrym pomysłem jest stworzenie serii odcinków, które mogłyby dotyczyć nie tylko porad od stylistów i wskazówek, jak dobrać odpowiedni fason sukienki, ale także pokazywać codzienne dylematy „ciuchowe” kobiet. Videoblogi podbijają rynek, a przykładem jest słynna Radzka, która inspiruje swoich odbiorców.

źródło: https://www.youtube.com/user/raaadzka

Innym aspektem pozostają bardzo dobrze przygotowane grafiki, które pokazują szczegóły kolekcji (także w formie interaktywnej, gdzie użytkownik sam „obraca” przedmiot). Wtedy mamy pewność, że pełna wartość ubrań czy akcesoriów jest przekazana potencjalnemu klientowi.

SŁOWO+OBRAZ

Popularne infografiki to kolejny pomysł na dobry przekaz treści. Połączenie słowa i obrazu może tworzyć wielki biznes, którym jest właśnie moda. Jest to jedna z branż, której widoczność objawia się właśnie w kolorach i dobrych wizualizacjach. Prawidłowe infografiki powinny być dopasowane do potrzeb odbiorców oraz aktualnych trendów, które funkcjonują na rynku. Content marketing w graficznej formie, jakim jest infografika, daje możliwość szerokiej dystrybucji materiału we wszystkich kanałach promocji (także tych „namacalnych” jak foldery czy ulotki). Jest to także bardzo duża szansa na wirusową, szeroką dystrybucję treści.

content marketing

źródło: knowmore.washingtonpost.com

Jej wygląd, forma i przekaz leży już tylko w inwencji twórczej autora.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl