Jak robić content marketing dla sex shopu?

04.01.2017 AUTORZY: Piotr Binkowski, Michalina Janyszek,

Nie od dziś wiadomo, że seks i pieniądze to naczynia połączone. W seks biznesie siedzi największa kasa, a porno branża jest pionierem w świecie technologii i marketingu. Nic dziwnego. Jeśli się dobrze zastanowić, właśnie na tym rynku klienci są najbardziej wymagający, a co za tym idzie – skłonni płacić.

Promocja biznesu połączonego z seksem to trudne, ale i satysfakcjonujące wyzwanie. Żeby wykroić sobie kawałek tego tortu, trzeba się postarać.

erotyka w reklamach

Content marketing dla sex shopu. Emocje to podstawa

Każdy biznes opiera się na potrzebach i emocjach, ale w tym przypadku są one jeszcze silniejsze. Seks jest często tematem tabu i wiele osób woli trzymać w tajemnicy swoje fantazje i fetysze. Dlatego tak chętnie wykorzystują Internet. Mogą tu z łatwością dowiedzieć się czegoś o seksie, zadać krępujące pytanie, pofantazjować, kupić erotyczny gadżet lub po prostu, w zależności od nastroju, obejrzeć lżejsze lub cięższe porno.

Jeśli rozkręcasz sex shop i marzysz o stworzeniu imperium pełnego niosących radość gadżetów i zaspokojonych klientów, przed Tobą długa i trudna droga. Najważniejsze to znaleźć swoje miejsce gdzieś między spojrzeniem w oczy a gołą dupą. Im bliżej pierwszego, tym lepiej. Tym lepiej, bo więcej miejsca zostaje dla wyobraźni. A jeśli zawładniesz wyobraźnią swoich klientów i klientek, sami oddadzą ci zawartość swoich portfeli.

To, że treść erosklepu nie może być wulgarna, jest truizmem, ale i tak zdarzają się witryny toporne i pełne niesmacznych zdjęć czy dosadnych tekstów. Tymczasem chodzi o to, żeby najpierw złapać zainteresowanie potencjalnego klienta, a potem spowodować wypieki na jego twarzy i sprawić, że nie będzie mógł doczekać się naszej przesyłki. Jak tego dokonać?

Nic na siłę

Przede wszystkim nie przytłoczyć. Nie da się nikogo podniecić wbrew jego woli. A już na pewno nie możemy tego robić w sklepie. Pisząc o produktach, nie traktujmy ich przedmiotowo, ale też nie popadajmy w przesadę, wpychając wszędzie rozkosz, zachwyt i gwarantowany orgazm. Pamiętajmy o potrzebach, a nie wpędzajmy w kompleksy. Nie wmawiajmy czytelnikowi, jak ma się czuć i czego potrzebuje. Sukces w branży erotycznej to dyskretne podążanie za potrzebami, a nie dyktowanie trendów.

sekshop promocja

Intymność

Dyskrecja jest w tym przypadku bardzo istotna, dlatego warto ją podkreślać w różnych miejscach. Wprowadzając intymny klimat na stronie sprawimy, że klient nam zaufa. Postarajmy, żeby w naszym sklepie czuł się komfortowo jak we własnej sypialni. Możemy to uzyskać bezpośrednimi zwrotami do klienta i unikaniem suchych, mechanicznych opisów produktów.

Wiedza o seksie

Klienci szukający erotycznego gadżetu niekoniecznie potrzebują zakładki z poradami seksualnymi w sklepie. Jednak warto pomyśleć o zostawieniu miejsca na ich opinie związane z konkretnymi produktami. Możliwość anonimowego pisania – również o seksie – jest w Internecie skwapliwie wykorzystywana, dlatego pozwólmy klientom opowiadać swoje historie. Wzbogaci to naszą stronę o unikalną i wartościową treść.

Nie znaczy to jednak, że możemy zapomnieć o tak ważnej kwestii, jak edukacja seksualna. W zależności od charakteru naszej witryny i sprzedawanych produktów, możemy tworzyć kąciki porad, felietony lub instruktażowe filmy. Ogranicza nas tylko wyobraźnia, przy czym pamiętajmy, żeby dbać o ich jakość i klasę.

erotyka promocja

Radość z seksu

Tworząc treści na potrzeby sex shopu nie zapominajmy, że seks jest częścią pozytywnej strony życia i taki obraz promujmy. Podpowiedzmy klientom, jak mogą najlepiej wykorzystać oferowane przez nas produkty, ale miejmy na uwadze przede wszystkim ich przyjemność, a nie swój zarobek. Nasi potencjalni klienci są atakowani hasłami sprzedażowymi na każdym kroku i na pewno wyczują, kiedy ktoś znowu im coś wciska.

Unikajmy też określeń typowo medycznych. Budując content strony, bawmy się językiem i twórzmy treści unikalne. Niech opisy gadżetów z naszej oferty zapadają w pamięć i kuszą.

Content marketing dla sex shopu. Badaj potrzeby

Pamiętajmy, że dobre treści generują ruch, dlatego warto spędzić niejeden wieczór na analizie fraz, po których odwiedzający trafiają na naszą stronę, a także jakie frazy wpisują w wewnętrznej wyszukiwarce sklepu. Czat na stronie to także dobry pomysł. Nie tylko pozwoli klientom o coś dopytać bez konieczności wysyłania maila czy dzwonienia. Pokaże nam też, jakim językiem się posługują. Jeśli wejdziemy z nimi w dialog, łatwiej będzie nam poznać ich potrzeby i je zaspokoić.

popup sexshop

Pop-up, którego nie da się zamknąć raczej nie zadowoli klientów.

www.sklep-intymny.pl/

Jeśli odwiedzimy kilkanaście sklepów z gadżetami erotycznymi, trafimy w bardzo różne miejsca.  Niektóre zachęcą nas lekkością wystroju, zmysłowymi zdjęciami i angażującą treścią. Część z nich przypomina jednak początki Internetu – i niestety nie chodzi tu o sentyment do retro. Są jeszcze takie miejsca, z których chce się po prostu od razu wyjść. Nie pozwólmy, żeby nasz sklep trafił do tej kategorii.

Aby tego uniknąć, warto włożyć sporo wysiłku zarówno w samą witrynę sklepową, jak i promocję marki na popularnych portalach społecznościowych. Nasz wizerunek powinien zawsze zachęcać do odwiedzenia sklepu i intrygować.

Content marketing dla sex shopu Dobre przykłady

Na szczęście są sklepy, które odrobiły pracę domową i zamiast nachalnej promocji, zdecydowały się na nietypowe akcje. Dzięki temu ich przekaz dotarł do szerokiego grona – również osób zainteresowanych marketingiem, czy takich, które po prostu nudzą się w sieci. Zysk podwójny, bo obok pozytywnego rozgłosu (mówimy o dobrych akcjach) i wsparcia wizerunkowego marki, wzrasta szansa dotarcia do potencjalnych klientów.

Kinky Winky pomaga chorym kotom

kinky winky

Nietypowa akcja na pewno podbiła serca nie tylko klientów sklepu. Kinky Winky postanowiło przeznaczyć 10 zł z każdego sprzedanego wibratora na karmę dla chorych kotów. Zamiast pokazywać seks jako coś wstydliwego i intymnego, sklep wręcz zachęcił do chwalenia się zakupem i przekazywania informacji znajomym. Brawo.

Ten przykład pokazuje, że prowadzenie e-sklepu w branży erotycznej to dobre zajęcie, ale tylko dla ludzi kreatywnych i odważnych.

Czytaj również:

Co to jest depozycjonowanie i czy trzeba się go obawiać?

Toruń słynie nie tylko z pierników i Kopernika – poznaj toruńskie startupy!

Czy twoje dane w Google Analytics są prawdziwe?

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail