YouTube, dzięki niemu w świecie wirtualnym możemy obejrzeć wiele ciekawych vlogów czy – zwyczajnie – wykorzystywać jako kanał komunikacji z użytkownikiem. W przypadku zastosowania przez marketingowców, przekaźnik informacji reklamowych.
Aby cel został osiągnięty, filmik musi przyciągnąć konsumenta. Producent ma na to jedynie 5 sekund (odbiorca może zdecydować, czy pominąć czy obejrzeć do końca video). Dlatego producenci marek coraz częściej tworzą inne spoty dedykowane telewizji a inne dla YouTube. Oto kilka najciekawszych chwytów marketingowych.
Reklama Get In Bank
Doskonała konstrukcja filmiku w pełni wykorzystuje swój czas, kiedy to klient zmuszony jest do obejrzenia tego kilkusekundowego fragmentu zanim go pominie. Już na wstępie pojawia się przyciągający uwagę napis “Jeśli nie chcesz 1000zł” a tuż po nim „Pomiń teraz”. Konsument w pierwszej kolejności skupi się więc nad hasłem i zaintrygowany zechce obejrzeć materiał do końca.
Źródło: https://www.youtube.com/user/getintv/videos
Tiger – Power is Back
Innym, bardzo ciekawym sposobem na sprzedaż produktu, jest wykorzystanie języka, który przemówi do określonej grupy docelowej. W tym przypadku chodzi o reklamę napoju Tiger, gdzie postanowiono wykorzystać głos znanego rapera – Sokoła i w ten sposób uczynić tę reklamę bardziej przystępną dla młodzieży. W efekcie, kampania osiągnęła dość wysoki współczynnik wyświetleń bez pomijania.
Źródło: https://www.youtube.com/user/TigerPowerPl
Play – dobre brzmienie z Dawidem Podsiadło
Podobny chwyt marketingowy zastosowano przy serii reklam Play, gdzie – obok stałych aktorów, którzy wcielili się w sprzedawców – widzimy najbardziej rozpoznawalne i lubiane osobowości ze świata kultury i TV. Ostatnio możemy zobaczyć Dawida Podsiadło czy Ewę Farną śpiewających w spotach swe najnowsze utwory, dzięki czemu, reklama szybciej zostanie zapamiętana. Ten pierwszy zareklamował aplikację muzyczną Tidal. Zastosowano tutaj bardzo ciekawy chwyt, gdyż każda reklama ma własnych bohaterów – gwiazdy estrady czy kina, z którymi identyfikuje się klient, gdyż są to jego idole.
Źródło: https://www.youtube.com/channel/UCxRYaesK7vTvYlBieEJzVug
Przystanek Princessa
Producent wafelków Princessa postanowił do swej kampanii wykorzystać interaktywny city light, który zagadywał ludzi czekających na przystanku na autobus. Nagle przejeżdżali motocykliści ze słodyczami. Element zaskoczenia wpływa zatem na chęć obejrzenia przez konsumenta spotu do końca. Dodatkowo umieszczono klikalny napis „Zobacz więcej historii”, przez co klient może obejrzeć inne opowiastki i bardziej zapamiętać markę.
Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=YSL8kB4gEf8
Alivia – Fundacja Onkologiczna – Wojna z rakiem
Ostatnia reklama wykorzystuje dość drastyczny motyw wojny, ukazując go jako walkę z rakiem. Każdego może to przecież spotkać i będzie musiał stawić się na polu bitwy i pokonać chorobę. Jest to kampania wspierającą pozyskiwanie 1% na Fundację Onkologiczną Alivia. Sceneria rodem z filmów z science-fiction przedstawia dość szybko rozwijającą się fabułę, gdzie kobieta walczy z potworem – alegorią raka, którego próbuje pokonać. Dają widzom do zrozumienia, że tylko w ten sposób pomogą im przezwyciężyć nowotwór. Przekaz wpływa zatem na emocje i wzbudza zainteresowanie potencjalnego odbiorcę, co przekłada się na oglądalność.
Źródło: https://www.youtube.com/channel/UC2iPNGHUlZbhZrkiSMZgoFA
Różne są koncepcje na kampanie internetowe. Jedni próbują wpłynąć na emocje, inni wykorzystują znane i lubiane motywy dźwiękowe czy angażują gwiazdy ekranu lub estrady. Wszystko po to, aby skutecznie przyciągnąć jak największą liczbę odbiorców.
Czytaj również:
3 rzeczy, które powinieneś wiedzieć współpracując z youtuberem
Promocja firmy w Internecie od A do Z (marketing internetowy)
Zostaw komentarz