Lead Ads na Facebooku to jeden ze świetnych sposobów na zautomatyzowanie pozyskiwania kontaktu do klienta. Reklama na FB sprawi, że zainteresowany odbiorca zostawi swój kontakt, taki jak: adres e-mail czy numer telefonu. A od tego znacznie prostsza droga do skutecznej sprzedaży. Dlaczego w ogóle warto, jak pozyskiwać leady i jakie możliwości daje Lead Ads na Facebooku? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tym artykule.
Dlaczego warto pozyskiwać leady?
Pozyskiwanie kontaktów jest stałym elementem każdej kampanii marketingowej i docierania do idealnej grupy odbiorców produktu bądź usługi. Zbieranie kontaktów do osób, które wykazały zainteresowanie ofertą, to sposób na jeszcze lepszą konwersję ze sprzedaży. O wiele łatwiej sprzedać produkt lub obsługę osobie, która zrobiła pierwszy krok i otworzyła reklamę, przeczytała tekst sprzedażowy czy kliknęła link. Tym samym w marketingu mianem leadów określa się potencjalnych klientów bądź firmy, które wykazały zainteresowanie ofertą.
Jakie są sposoby pozyskiwania leadów?
Marketing online umożliwia wiele sposobów na pozyskiwanie leadów sprzedażowych. Warto je dopasować do odbiorcy – jego oczekiwań, zwyczajów, potrzeb i problemów, na które produkt lub usługa może odpowiadać. Do popularnych metod pozyskiwania leadów sprzedażowych można zaliczyć:
- e-mail marketing,
- content marketing,
- SEO,
- reklamy w Google Ads,
- działania w social media, także na Facebooku poprzez Lead Ads.
Te wszystkie sposoby opierają się na tworzeniu świadomości marki, docieraniu do potencjalnie zainteresowanych osób, budowaniu z nimi więzi, a także oferowaniu im konkretnych korzyści w zamian za zostawienie kontaktu.
Lead magnet – dlaczego jest taki ważny?
Nie da się ukryć, że pozyskanie kontaktu do potencjalnego klienta jest łatwiejsze, gdy dasz mu konkretną korzyść. Skoro odbiorca ma zostawić swoje dane kontaktowe, które będą używane do celów marketingowych, to musi widzieć w tym wartość dla siebie. Dlatego naprawdę skuteczne pozyskiwanie leadów opiera się na stworzeniu lead magnetu, czyli freebie, które klient otrzyma w zamian za podanie swoich danych. Tym samym lead magnet może być promocją, dostępem do e-booka lub dodatkowych treści, jak podcast czy webinar. Ważne, by lead magnet dostosować do klienta – zarówno do jego potrzeb, jak i problemów. Jeśli lead magnet będzie na nie odpowiadał, to szanse, że odbiorca zostawi do siebie kontakt, znacznie się zwiększają.
Lead Ads – dlaczego to świetny sposób na pozyskiwanie kontaktów?
Reklamy na Facebooku to jeden ze skuteczniejszych i wygodniejszych sposobów na pozyskiwanie kontaktów. Co więcej, Facebook oferuje rozwiązania, dzięki którym o wiele łatwiej zautomatyzować cały proces i docierać do wybranych grup odbiorców. Stosowanie Lead Ads, czyli formularzy kontaktowych Facebooka, ma wiele plusów, które doceni każda osoba zajmująca się marketingiem online.
Problemy techniczne? Możesz o nich zapomnieć!
Pozyskiwanie leadów w ten sposób to również mniej dodatkowych zadań i problemów technicznych – cały proces odbywa się na Facebooku, co zmniejsza nakład pracy związany z tworzeniem landing page, czy zadbaniem o responsywność strony. Reklamy na Facebooku są świetnie dostosowane do wszelakich formatów, dlatego – po odpowiedniej konfiguracji reklamy – wyświetlają się odbiorcy w sposób atrakcyjny wizualnie.
Porzucenie formularza i błędy danych
Popularnym problemem przy kampanii marketingowej jest tracenie leadów przez niepoprawnie wpisane dane odbiorcy bądź porzucenie formularza, gdy pól do uzupełnienia jest za dużo. Facebook nie tylko weryfikuje poprawność wpisywanych danych, ale także automatycznie uzupełnia je za odbiorcę, dzięki czemu pozostawienie kontaktu jest jeszcze łatwiejsze. Trwa to raptem chwilę!
Integracja z CRM
Dzięki temu, że wszystkie pozyskane kontakty można zsynchronizować z CRM, o wiele skuteczniejsze jest podjęcie natychmiastowych działań sprzedażowych.
Jeszcze więcej leadów
Korzystając z reklam na Facebooku, możesz docierać także do grup podobnych odbiorców, tym samym zwiększysz zakres potencjalnie zainteresowanych osób, do których trafisz, ze swoją ofertą.
Tworzenie reklamy Lead Ads
By stworzyć reklamę typu Lead Ads na Facebooku, należy wybrać w menedżerze reklam opcję „Pozyskiwanie kontaktów”, a następnie etap po etapie przechodzić przez wszystkie podpunkty. Kluczowym elementem jest stworzenie formularza z pytaniami. Tutaj warto zwrócić uwagę, by pytania były proste, zamknięte i łatwe do uzupełnienia. Przed stworzeniem takiego formularza dobrze jest także przygotować sobie politykę prywatności, którą należy w nim podlinkować. Istotnym elementem jest również ekran z podziękowaniami, gdzie zamieścisz końcowy komunikat dla odbiorcy.
Jak widzisz, możliwości pozyskania kontaktu do potencjalnego klienta jest naprawdę wiele, a Facebook Lead Ads może okazać się jednym z najskuteczniejszych rozwiązań, które sprawi, że wystarczy kilka kliknięć, by zyskać nowy lead. Warto wybrać tę formę docierania do zainteresowanych odbiorców.
Artykuł sponsorowany
Zostaw komentarz