5 rodzajów wiadomości, które warto wysłać w okresie przedświątecznym

02.11.2017 AUTOR: Renata Gajoch-Bielecka

Okolice świąt Bożego Narodzenia oraz początek nowego roku to niezwykle intensywny okres w życiu każdego marketera – szczególnie, jeśli kieruje swoją ofertę do branży B2C. Zobacz jak wykorzystać email marketing i różnego rodzaju wiadomości, by zbudować jeszcze lepszą relację między Tobą, a Twoim klientem.

1. Wiadomość powitalna

Wiadomość powitalna to ten mail, który odbiorca może automatycznie otrzymać po zapisaniu się na Twój newsletter, najczęściej jest to autoresponder “po zapisie”.

Wykorzystaj to, że wskaźnik otwarć wiadomości powitalnej, może sięgnąć nawet powyżej 50% (badania Experian). Prawdopodobnie nigdy później nie uzyskasz tak wysokiego Open Rate Twoich kampanii.

Dodatkowo jeśli odpowiednio przywitasz się z nową osobą, możesz od razu zyskać jego sympatię, a w perspektywie czasu – wiernego fana swojej marki. Maile powitalne to też idealna okazja do przemycenia specjalnej oferty, uzyskania dodatkowych informacji o odbiorcy lub poproszenia o dodanie do listy kontaktów. Zobacz jak wiadomość powitalną wykorzystała firma Domodi.

maile zachęcające do zakupu

Pro tip

Wykorzystaj tę wiadomość, by pokazać opinie o Twoim e-commerce. Aż 59% ankietowanych twierdzi, że na wiarygodność sklepu wpływa to, co inni mówią na temat danej firmy.

maile zachęcające do zakupu

2. Maile o porzuconym koszyku

Jak szacuje Baymard Institute, w 2016 roku średnio 69% koszyków zostało porzuconych przez klientów sklepów internetowych. Aby zmniejszyć ilość zakupów, które nie zostają sfinalizowane, najlepiej jest wysłać wiadomość o porzuconym koszyku do zainteresowanych osób. Szczególnie warto korzystać z tego rodzaju wiadomości podczas gorączki przedświątecznych zakupów, gdzie taka wiadomość może znacznie podreperować przychody Twojego e-commerce.

Pro tip

W wiadomości, że klient porzucił  koszyk, warto zachęcić go do dokończenia zakupów darmową dostawą, albo specjalną zniżką. Taki dodatkowy bodziec pozytywnie wpłynie na decyzję zakupową.

3. Maile zachęcające do zakupu

77% – aż taka liczba ankietowanych w Stanach Zjednoczonych uznała, że preferuje kontakt mailowy, jeśli chodzi o przesyłanie ofert. Warto wykorzystać tę przewagę email marketingu właśnie w okresie przedświątecznym, gdzie coraz więcej klientów kupuje prezenty online.

Pro tip

Chcesz zwiększyć siłę swojego przekazu? Wykorzystaj psychologię dla zwiększenie sprzedaży w e-commerce.

Dowód społeczny

Zasada społecznego dowodu słuszności jest często wykorzystywana w marketingu. Świadczą o tym slogany reklamowe takie jak: “ Zaufało nam już milion klientów”, “92% użytkowników jest zadowolonych z komputera XYZ” – widząc takie zdania podświadomie sami zaczynamy ufać tym produktom. Jak wykorzystać tę regułę w swojej komunikacji?
Pokaż “ulubieńca” klientów, tak jak w poniższym przykładzie. Ponad 65 ocen klientek, z czego średnia wynosi aż 4,7 gwiazdek na 5 dostępnych.

maile zachęcające do zakupu
 

Uciekająca okazja

Wzbudzenie poczucia pilności świetnie działa w sklepach internetowych. Jeśli ograniczysz ofertę np. do tylko 24 godzin, Twoje szanse na skuszenie klientów do zakupów znacznie wzrastają. Strach przed utratą okazji, czyli Fear Of Missing Out (FOMO) to efekt psychologiczny, stosowany w marketingu i sprzedaży. Możesz pokazać, jak mało czasu zostało do zakończenia promocji, przez załączenie do wiadomości licznik odliczający czas.

Pokaż ile można zaoszczędzić

Badanie przeprowadzone w 2015 roku w Wielkiej Brytanii wykazało, że aż do 50% tamtejszych klientów e-sklepów kupuje tylko wtedy, gdy pojawiają się obniżki cen. Wykorzystaj ten mechanizm podczas okresu przedświątecznego, gdy Internauci gdy Internauci, ogarnięci są zakupowym szaleństwem, z drugiej strony szukają sposobów, aby nabyć prezenty w jak najniższej cenie.
Zobacz jak robi to na swojej stronie firma “Z Fabryki”. Wyróżniającym się kolorem zaznaczono obniżone ceny, a cena tego samego produktu z salonu meblowego jest przekreślona.

maile zachęcające do zakupu

4. Wiadomości z prośbą o opinie

Jak już wcześniej wspomniałam, ważne jest, by o sklepie internetowym czy o konkretnym produkcie Internauci mogli przeczytać opinie. Szczególnie przydadzą się one dla osób, które nie są zdecydowane, który produkt warto kupić.

Pro tip

Warto zachęcić klientów do podzielenia się opinią o kupionym produkcie i zaoferować im zniżkę na kolejne zakupu. Zobacz jak zrobiła to firma adidas, która za przesłaną opinię daje 15% rabatu.

maile zachęcające do zakupu

maile zachęcające do zakupu

5. Porządki w bazie

Jeden z ciekawszych przykładów, jakie rzuciły mi się w oczy, jest wiadomość od firmy Sidekick Content, która z okazji Świąt Bożego Narodzenia wypisała nieaktywnych odbiorców. Jest to dobry sposób na to, aby zrobić świąteczne porządki w swojej bazie. Szczególnie jeśli wysyłasz więcej wiadomości w tym okresie, a za każdy nieaktywny adres płacisz dostawcy usług.
Pro tip
Dodatkowo możesz zachęcić osoby, które dawno od Ciebie nie czytały maili, by odnowili z Tobą relację, oferując im możliwość szybkiego powrotu do listy.

maile zachęcające do zakupu

Artykuł powstał przy współpracy:

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
[email protected]

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.


Do góry!

Polecane artykuły

22.09.2020

Comarch e-Sale, jako e-commerce na dobry ...