E-mail marketing skutecznym rozwiązaniem na utrzymanie komunikacji w czasie lokautu

30.03.2020 AUTOR: Martyna Witosz

Jak utrzymać sprzedaż i nie stracić klientów? To pytanie zadaje sobie w obecnej sytuacji wielu właścicieli firm. Lokaut zaskoczył wszystkich. Pandemia, która pojawiła się w Polsce na początku marca wywołała nie tylko strach przed chorobą, ale również obawy, co będzie dalej z większością przedsiębiorstw. Nie wiemy jak długo ten okres będzie trwał, dlatego warto już teraz zastanowić się, jak w dobie zamknięcia firm utrzymać sprzedaż oraz nie stracić swoich klientów. Najlepszym, jak i możliwe jedynym rozwiązaniem jest przeniesienie swojego biznesu offline do świata online.

W sprzedaży online ważne jest nie tylko stworzenie sklepu, ale ciągły kontakt z obecnymi klientami oraz zdobycie nowych. W tej sytuacji naprzeciw wszystkim przedsiębiorcom wychodzi e-mail marketing. Według najnowszego Badania Poczty przeprowadzonego przez SARE w 2019 roku aż 92% firm uznało e-mail jako najlepszy kanał komunikacji z klientem. Warto to wykorzystać i postawić swoje pierwsze, samodzielne kroki na drodze kampanii mailowych.

Krok 1. Dobra kreacja to podstawa skutecznego mailingu. W systemie SARE znajdziesz aż trzy możliwości stworzenia wiadomości. Najnowszym i najlepszym rozwiązaniem dla osób, które zaczynają swoją przygodę z e-mail marketingiem jest kreator Drag&Drop. Wybierając pusty wzór wystarczy nałożyć gotowe już elementy: układ mailingu, nagłówki, przyciski, grafiki, video, dynamiczny licznik, czy przekierowania do social mediów. Dużą zaletą jest to, że kreacja stworzona w edytorze jest automatycznie dostosowana pod urządzenia, na którym odbiorca otworzy maila. Drugim rozwiązaniem skierowanym głównie do osób, które nie mają zbyt wiele czasu na tworzenie nowych grafik i układów jest gotowy szablon wiadomości e-mail. W SAREsystem jest dostępnych wiele tematycznych kreacji, w których wystarczy jedynie wprowadzić swoją treść wiadomości oraz zmodyfikować fonty czy obrazy. Trzecią natomiast możliwością i zarazem najbardziej zaawansowaną jest zaimportowanie gotowej wiadomości z adresu URL lub w pliku ZIP.

 

Krok 2. Co wpływa na otwarcie wysyłki mailowej? Oprócz znajomości i zaufania do nadawcy to chwytliwy temat zdecyduje, czy klient kliknie w wiadomość, czy nie. Ważne, aby wzbudził on od razu ciekawość odbiorcy oraz nie był zbyt długi. Dodatkowo temat wiadomości można uzupełnić krótkim preheaderem, który w większości programów pocztowych wyświetla się jeszcze przed otwarciem wiadomości. Ustawienia wysyłki dają jednak dużo więcej możliwości nadawcom niż tylko stworzenie dobrego tematu. W systemie SARE można wprowadzić nazwę nadawcy, jego adres e-mail, adres do wysyłki zwrotnej oraz dodać tagi GoogleAnalytics, dzięki którym nadawca zyska dodatkowe raporty z wyników kampanii w panelu GA.

Krok 3. Specjalnie na potrzeby systemu SARE został stworzony autorski język programowania – SAREscript. Za pomocą prostych funkcji nadawca jest w stanie utworzyć różne kombinacje wielu zmiennych, dzięki którym wysyłka będzie dopasowana bardzo szczegółowo pod wybranych klientów.  To dowodzi, że kampanie, które przygotowuje się pod konkretną grupę odbiorców, to dopiero początek personalizacji mailingu. Korzystanie z dynamicznych treści, dzięki skryptom, daje możliwość wejścia na jeszcze wyższy poziom personalizacji dla ich docelowych grup.

Krok 4. Przed samą wysyłką warto sprawdzić, czy treści, które chcemy zakomunikować naszym odbiorcą, nie trafią do spamu. Folder ten jest najbardziej znienawidzonym miejscem wielu marketerów.  W Systemie SARE tuż przed właściwą wysyłką można sprawdzić poprawności linków w newsletterze oraz przeprowadzić 3 rodzaje testów: spam, kreacji,  A/B/X. Zaś po wysyłce w zakładce raporty każdy użytkownik ma dostęp do przejrzystych danych z wszystkich kampanii, dzięki którym pozna wyniki OR, CTR, czy liczbę wypisów z bazy. Ich dokładna analiza pozwoli zoptymalizować działania w przyszłości oraz zwiększyć skuteczność kolejnych wysyłek.

Przeniesienie bądź rozwinięcie swojej działalności w rzeczywistości online na pewno wpłynie pozytywnie na wyniki sprzedaży w przyszłości oraz wzmocni relacje firmy z klientami. Po zakończeniu pandemii i ponownym otwarciu obiektów stacjonarnych, większość przedsiębiorstw będzie miała możliwość działania w strategii omnichannel, czyli połączeniu wielu kanałów komunikacji.

Do góry!

Polecane artykuły

28.05.2020

Pluginy do Chrome – niedoceniana nisza ...

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam