E-commerce: Maksymalizuj zyski z transakcji – o sprzedaży i relacjach słów kilka

24.05.2016 AUTOR: Pawel Nowacki

Jako właściciel sklepu online lub człowiek odpowiedzialny za jego promocję zapewne naczytałeś się setek lepszych lub gorszych artykułów na temat promocji sklepu z naciskiem na AdWords i pozycjonowanie. Jednak czy w pełni wykorzystujesz potencjał ruchu jaki Twój sklep generuje w ciągu miesiąca?

Przestań skupiać się wyłącznie na zwiększaniu słupków liczby odwiedzin sklepu, a najlepiej już teraz zamknij Google Analytics, bo wpatrywanie się w słupki bez szerszej perspektywy nic Tobie nie da.

Na pewno znasz na pamięć średnią wartość konwersji w swoim sklepie – świetnie, ale teraz skupimy się na tym, aby w dalszej perspektywie zwiększyć ją jeszcze bardziej. Omówimy najważniejsze rozwiązania, które pozwolą na wyciśnięcie jeszcze większej sumy od Twojego klienta przy pierwszej transakcji i postaramy się, aby ten sam klient był już naszym stałym klientem!

1. Newsletter

Buduj swoją bazę do wysyłki maili – zachęcaj do tego zarówno klientów jak i tylko „przeglądaczy” sklepu. Wysyłka e-maili to bardzo skuteczny sposób na przypomnienie klientowi o sklepie i ofercie. Nie traktuj jednak tego rozwiązania jako gazetkę produktową – niech Twoje e-maile będą ciekawe. Dołączaj przydatne informacje, porady, polecane wpisy z bloga i innych portali oraz prezentuj interesujące produkty i ich obniżki. Dołączaj również kupony rabatowe.

2. Cross-selling

Inaczej nazywany sprzedażą krzyżową. To naprawdę potężne możliwości, o których można przeczytać w case’ach Amazona, który dzięki nowoczesnym algorytmom w sposób inteligentny proponuje dalsze, powiązane zakupy, którymi potencjalny kupiec może być zainteresowany. Przykładowo, przy karcie z obuwiem skórzanym warto pokazać produkty do konserwacji skóry. To samo warto proponować na etapie koszyka. Klient może nie mieć w świadomości takiej potrzeby, ale jeśli zobaczy nasz komunikat to na pewno się zastanowi i być może powiększy swój koszyk!

3. Up-selling

To technika polegająca na pokazywaniu lepszych, droższych produktów lub alternatywnych do aktualnie oglądanego. Może to być ten sam produkt, ale wykonany inną techniką czy tez taki, który może posiadać większą pojemność/rozmiar. Być może klient nie miał świadomości, że są dostępne większe opakowania produktu lub ciekawsze wersje jego wykończenia?

4. Remarketing

Gdy już pozyskaliśmy potencjalnego klienta do sklepu, warto się przypominać – przecież nie znalazł się u nas przypadkowo. Zatem dzięki wykorzystaniu możliwości sieci reklamowej Google możemy kierować na takiego klienta spersonalizowane komunikaty, które będzie widywał przeglądając inne strony internetowe. Chyba o dalszych korzyściach z tego wynikających nie trzeba wspominać?

Wyżej wymienione sposoby, zgodnie z obietnicą skupiają się na maksymalizacji zysku z każdej odwiedziny oraz na maksymalizacji częstotliwości powrotów do naszego sklepu internetowego. Pamiętaj, z każdego (nawet najmniejszego) ruchu można wycisnąć znacznie więcej konwersji.

O braku reklam i wielkim sukcesie, czyli historia LinkedIn

Do góry!

Polecane artykuły

18.12.2018

Przed nami 5. edycja Pipeline Summit

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail