Marketing i Biznes E-commerce Kupowanie Bitcoinem Coli i łóżka. Kryptowaluty przyszłością e-commerce?

Kupowanie Bitcoinem Coli i łóżka. Kryptowaluty przyszłością e-commerce?

Kryptowaluty wchodzą do e-commerce i konsumenci mogą za nie kupić coraz więcej produktów czy nawet usług. PayPal uruchomił w USA bezpłatne transakcje za pomocą kryptowalut takich jak Bitcoin, Ethereum czy Litecoin. To odpowiedź na ważny trend, jakim stał się świat cyfrowych aktywów.

Kupowanie Bitcoinem Coli i łóżka. Kryptowaluty przyszłością e-commerce?

Matthieu Bondu

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Kryptowalutami zapłacisz w e-commerce

PayPal pod koniec marca 2021 r. uruchomił w USA płatności w sklepach internetowych za pomocą kryptowalut. Dzięki temu konsumenci mogą kupować w e-commercach produkty za Bitcoiny, Ethereum, Litecoin czy Bitcoin Cash. Do tej pory takie rozwiązanie było nieco drogie i wymagające technologicznie. Działo się ono bowiem za pośrednictwem przewalutowania do dolarów po aktualnym kursie kryptowaluty. Teraz PayPal oferuje darmową i automatyczną wymianę walut. Opcja płatności kryptowalutami pojawiła się domyślnie i standardowo obok przelewu online czy płatności kartą. Prawdopodobnie PayPal wkrótce uruchomi tę usługę także w krajach Unii Europejskiej. Nie jest to jednak pierwsza firma, która oferuje możliwość płacenia kryptowalutami. Na rynku od dawna dostępne są karty Binance, Bitnovo, Bitwala, Crypterium, Coinbase, Wirex, Crypto.com czy Swipe, które stworzone zostały we współpracy z VISA. Częścią z nich można płacić już także w Polsce.

Wejście kryptowalut do mainstreamu było tylko kwestią czasu. W ciągu ostatnich kilku miesięcy wiele instytucji – które jeszcze dwa lata temu negowały inwestycje w BTC – dołączyło do grona inwestorów w cyfrowe aktywa. Mając na uwadze nie tylko obecną hossę, ale głównie kryptowaltowy nurt, a nawet ośmielę się to nazwać “modę” na posiadanie coinów, rzeczą naturalną stało się udostępnianie płatności krypto, chociażby w branży e-commerce. Niesie to za sobą sporo rozwiązań, począwszy od szybkości i kosztów samej transakcji po kwestie podatkowe. Jedynym problemem, obecnie, może być brak masowej edukacji o cyfrowych aktywach. Nabywcy Bitcoina od dawna wiedzą, jakie korzyści niesie jego użytkowanie. Natomiast samo rozpoczęcie “przygody z Bitcoinem” może przynieść nieco trudu osobom, które nie mają podstawowej wiedzy krypto. Uważam, że w najbliższym czasie, większość sklepów online będzie oferowała płatności kryptowalutami. Pozostaje nam tylko czekać na podejście regulatorów do powyższego tematu – mówi Bartosz Juraszek, założyciel serwisu Coinspector.pl.

Prawdopodobnie jednak płatności kryptowalutami zostaną coraz mocniej rozszerzone w polskim e-commerce. Obecnie na świecie jest ok. 70 mln portfeli kryptowalutowych, a będzie ich tylko przybywać. Udostępnienie płatności przy pomocy kryptowalut w e-commercach, zdecydowanie ułatwiłoby konsumentom – zwłaszcza tym zagranicznym – kupowanie produktów w Polsce. To ograniczyłoby znacząco koszty transakcji międzynarodowych i wymiany walut. Jednym z największych marketplace’ów w Europie, który wywodzi się z Polski, jest G2A. Bitcoinem można tam płacić już od kilku lat.   

Mogą Cię zainteresować

Polskie e-commercy wychodzą za granicę i sprzedają

W polskim e-commerce można zauważyć też ciekawy trend – coraz więcej sklepów decyduje się na sprzedaż i wysyłkę swoich towarów za granicę. Teraz jest to jeszcze dodatkowo uproszczone, zważywszy na oficjalne wejście Amazon.pl do naszego kraju. E-commerce przez pandemię bardzo mocno zyskało. Wysyłka towarów, szybkie przelewy, wielkie marketplace’y i coraz więcej opcji dostawy towarów sprawiły, że świat nieco się skurczył. Duzi gracze, jak i mali, lokalni sprzedawcy mają teraz szansę zaistnieć nie tylko na regionalnym rynku.

Jeśli jednak chce sprzedawać się swoje produkty na rynki zagraniczne, trzeba dostosować się do pewnych wymagań. Poza takimi oczywistościami, jak stworzenie stron e-commerców w wielu różnych językach czy dostosowywanie opisów produktów, należy także zwrócić uwagę na metody płatności. I tutaj z danych PrestaShop wynika, że 9 na 10 zagranicznych klientów wybiera opłatę za pomocą PayPal zamiast lokalnych operatorów. W I kwartale 2021 roku aż 92% transakcji zrealizowanych w Polsce przy pomocy PrestaShop Checkout wiązało się z wysyłką poza granice kraju.

Zagraniczni klienci często mają inne nawyki związane z płaceniem przez internet. Polacy chętnie wybierają PayU, Przelewy24 czy Blue Media. Z kolei Niemcy czy Amerykanie są przyzwyczajeni do PayPala. Wprowadzenie płatności kryptowalutami to ukłon w stronę coraz liczniejszej grupy klientów, w tym tych spoza kraju. Gdy tylko na naszym rynku pojawi się ta możliwość, w wielu przypadkach nie będzie konieczna instalacja nowych rozwiązań. Duża część polskich sklepów ma już moduł, który automatycznie umożliwi włączenie tej opcji podkreśla Matthieu Bondu, country manager na Polskę w PrestaShop.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl