W reklamie nie pieniądze są najważniejsze

21.12.2015 AUTORZY: Szymon Szymański, Michał Bąk,

Jak nowe technologie, w tym także Wasz start-up zmieniają dość hermetyczne branże takie jak branża e-commerce?

Wydaje mi się, że kluczem są nie tyle nowe technologie a bardziej możliwości ich wykorzystania jakie dają współczesne rozwiązania. Przykładem jest model SaaS (Software -as-a-service), który pozwala na dostęp do rozwiązań, które wcześniej były bardzo kosztowane w zdecydowanie niższej cenie. Dzięki temu są one dostęp dla firm, które wcześniej nie miały na to szans. Narzędzia z obszaru Customer Intelligence, czyli tego w którym my działamy kosztują po kilkaset tysięcy dolarów, nasze rozwiązanie redukuje ten koszt nawet o kilkaset razy.

Przez wiele lat związany byłeś z branża reklamy interaktywnej. Jakie doświadczenie, czy doświadczenia są dla Ciebie szczególnie ważne jeżeli chodzi o pracę nad Metricso oraz skalowalności biznesu?

Olbrzymie, zwłaszcza z produktowego punktu widzenia. Metricso nigdy by nie powstało gdyby nie lata mojego doświadczenia w branży reklamowej. Rozmowy z klientem, interakcja z nimi, dostęp
do wiedzy, która posiadają to wszystko były bodźce, które nakłoniły mnie do pracy nad naszym narzędziem.

Jak reklamować niszowe, mało popularne produkty? Czy jako ekspert od marketingu dałbyś naszym Czytelnikom jakąś radę?

Odpowiedź jest bardzo prosta, skutecznie. Nie ma recepty na sukces w reklamie. Dobra wiadomość jest taka, że w reklamie nie pieniądze są najważniejsze. Liczy się dobra strategia, pomysł i odpowiednia egzekucja. Bardzo ważne jest aby znać swój produkt, jego słabe i mocne strony jak również swojego odbiorcę, a właściwie to grupę odbiorców.

Na konferencjach, na wykładach i prelekcjach mówicie o konsumencie.
Czemu coś co jest tak ważne i oczywiste, tak często jest lekceważone?

To bardzo dobre pytanie na które nie znam odpowiedzi :). Długo się nad tym zastanawiałem pracując koncepcyjnie nad Metricso. Wydaję mi się, że wynika to z kilku przyczyn: Po pierwsze
zebranie wiedzy o konsumencie jest bardzo pracochłonne, wymaga dużego zaangażowania. Po drugie do tej pory było to bardzo kosztowne rozwiązanie. Po trzecie zdobycie samych
danych jest mało użyteczne ważne aby wiedzieć co zrobić z nimi w przyszłości. Wychodzę z założenia, że aktualnie rynek się dynamicznie zmienia i konsument staje się centrum wydarzeń. Co za tym idzie działania reklamowej czy sprzedażowe powinny być profilowane pod jego potrzeby i wymagania. Aby to zrobić trzeba znać swoich konsumentów.

Gdybyś miał streścić to czym się zajmuje Metricso? Opisz w kilku zdaniach.

Metricso to narzędzie z obszaru Customer Intelligece działające w modelu SaaS. Zadaniem naszego narzędzia jest dostarczenie bogatej wiedzy o konsumencie. Wiedza ta dostarczana jest
w oparciu o analizę zachowań i aktywności w nowych mediach. Aktualnie nasze algorytmy są w stanie analizować dane użytkowników z Facebooka, ale niebawem dodamy kolejne źródła danych. Docelowo Metricso poza częścią analityczną pozwoli również na komunikację (w różnych kanałach) z przeanalizowanymi grupami konsumentów oraz automatyzację tych działań.

Jak oceniasz polski rynek e-commerce?

Uważam, że jest bardzo dynamiczny. Wzrost udziału e-handlu jest faktem i nie ma sensu o tym mówić. Mnie zdecydowanie cieszy fakt, że właściciele sklepów działają coraz bardziej profesjonalnie z punktu widzenia działań sprzedażowych i komunikacyjnych. Mam nadzieje, że nasze narzędzie pomoże im robić to jeszcze lepiej.

 

Źródło: poradnik dla właścicieli e-sklepów i nie tylko

Czytaj również:

Nie chodzi o to, aby wydać pieniądze!

Rynek e-commerce na Słowacji

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail