Marketing i Biznes Biznes Jakie szanse mają nowe biznesy w 2021?

Jakie szanse mają nowe biznesy w 2021?

Rok 2021 nie zaczął się spektakularnie i wyjątkowo dobrze. Pandemia nadal nam doskwiera, sytuacja polityczna i gospodarcza wielu krajów jest bardzo napięta i krucha, a z wielu stron dochodzą nas słuchy o kolejnych upadających biznesach. Czy w takich okolicznościach mają szansę powstawać nowe firmy? Pytanie tylko ile z nich ma szanse przetrwać ten pierwszy-trudny okres? Poznaj pomysły na biznes 2021.

Jakie szanse mają nowe biznesy w 2021?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Internet – cyfrowy ocean pełen klientów

Te biznesy, które zapomniały o kanale online, w momencie blokad sprzedażowych poczuły na własnej kieszeni, jak ważny jest to obszar działalności. Szybko więc pojawiły się pierwsze nietypowe produkty i usługi, których wcześniej nie można było kupić online, lub były dostępne jedynie na portalach agregujących sprzedaż (na przykład na stronach, które pozwalają zamówić jedzenie z wielu restauracji). W internecie dużo łatwiej znajdziemy klientów, nie tylko tych lokalnych, ale także międzynarodowych. Oczywiście, w związku z obostrzeniami, wysyłka towarów do wielu krajów jest utrudniona, ale w ramach jednego kraju bez problemu możemy dostarczać zamówione produkty.

Raport E-commerce w Polsce 2019 zawiera dane na temat polskich internautów. Według niego 27,5 miliona osób ma dostęp do sieci, a 62% z nich przynajmniej raz zakupiło produkt online. To ogromna liczba osób, które mogą skorzystać także z naszej oferty. Początek 2020 roku, a dokładnie miesiące od marca do maja pokazały jak silnym medium sprzedażowym stał się internet. Świetnie skoki sprzedażowe produktów opisano w jednym z artykułów dostępnych na stronie 10Shoppers. Analiza ta pokazała, że dotyczyły one wielu branż, artykułów różnych kategorii, a kupujący wybierali rozmaite sklepy i portale, w tym marketplace, aby tylko otrzymać zamówione produkty. Okazało się, że Allegro może iść na wyścigi z innymi platformami, które skupiają się na sprzedaży online.

Potrzeba szybkiej cyfryzacji sprzedaży pojawiła się w branżach najbardziej dotkniętych obostrzeniami. Mowa o sklepach wielkopowierzchniowych, gastronomii, a nawet o takich miejscach jak kluby fitness czy kręgielnie. Tak to prawda, są już pierwsze rozwiązania, które przekonały do siebie osoby ćwiczące. 

Rok 2021 stoi nie tylko nowymi pomysłami na biznes, ale także nowymi rozwiązaniami na sprzedaż starych towarów i usług. Poniżej kilka ciekawych przykładów na biznes 2021. 

Każdego dnia pojawiają się nowe biznesy

„Tylko w 2020 roku działalność gospodarczą rozpoczęło 20.745 nowych podmiotów zarejestrowanych w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), rejestrze REGON i Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS)”. 

Jest to dużo niższy wskaźnik niż w roku 2019, gdy założono ponad 15 tysięcy firm więcej. Z tych ponad 20 tys. firm, 5500 to sklepy internetowe. Co też pokazuje, że sprzedaż przez internet jest rozwiązaniem zapewniającym poczucie bezpieczeństwa biznesowego. I faktycznie trzeba patrzeć trochę w kierunku tej przymusowej cyfryzacji, o czym przekonała się jedna z pizzerii – Pizza Pilgrims. Lockdown mocno dał się braciom Elliot (właścicielom restauracji) we znaki. Praktycznie z dnia na dzień przeszli oni z kanału offline do online, korzystając z rozwiązań oferowanych przez Shopify. Pierwsze 15 zestawów pizzy na patelnię (gotowych do samodzielnego przygotowania) sprzedało się w 20 sekund. Obecnie dziennie składanych jest w ten sposób do 700 zamówień. W Polsce, aby ratować swój lokal, warszawski Vegan Ramen Shop zaczął wysyłać zamówienia do paczkomatów w całym kraju. Dziennie dochodziło nawet do 300 zamówień, ba nawet przydarzyła się sytuacja, w której sprzęty do pakowania i foliowania odmówił współpracy.

Rok 2020 ciężki był dla wielu branż. Wszystkie te, które dotknął lockdown starały się szukać rozwiązań zapewniających przynajmniej minimalny poziom dochodów. Czy w takim razie wchodząc w 2021 rok warto inwestować w gastronomię, czy też hotelarstwo? Duże brandy nie mają z tym problemu, bowiem mają odpowiednie zasoby finansowe.

Rok 2020 ciężki był dla wielu branż. Wszystkie te, które dotknął lockdown starały się szukać rozwiązań zapewniających przynajmniej minimalny poziom dochodów. Czy w takim razie wchodząc w 2021 rok warto inwestować w gastronomię, czy też hotelarstwo? Duże brandy nie mają z tym problemu, bowiem mają odpowiednie zasoby finansowe. Przykładowo sieć Accor otwiera konkurencję dla Airbnb „Apartments & Villas”. Już w tej chwili można zarezerwować pobyt w apartamentach znajdujących się w 350 miejscach na świecie. Decydując się na prowadzenie działalności w 2021 roku warto też popatrzeć na trendy sprzedażowe, analizy zachowań konsumentów i to, co dzieje się na rynkach technologicznych. 

Przykładowo. Jedno z podsumowań, wydatki konsumentów w 2021,  mówi, że rok ten będzie dla wielu osób czasem remontów, czy też zakupu artykułów z kategorii wyposażenie domów i mieszkań. Jednocześnie do przodu posunęły się badania nad nowymi technologiami, takimi jak płatności bezdotykowe, technologie e-commerce osiągnęły stan, który planowany był dopiero za pięć lat. Skoczyliśmy technologicznie o kilka lat do przodu. Robotyka, uczenie maszynowe, a nawet takie rozwiązania, jak LXP czyli Learning Experience Platform pokazują, że w ciągu kilkunastu miesięcy może zmienić się naprawdę wiele. 

Dostawcy żywności i logistyka. Poznaj pomysł na biznes 2021

Wysoki popyt na powierzchnie, w jeszcze większej niż wcześniej mierze, napędzany był rozwojem sektora e-commerce. Rosnące wymagania konsumentów w zakresie szybkości i obsługi dostaw, przekładają się z kolei na rozwój outsourcingu usług logistycznych. Rozwój logistyki, a także placówek magazynowych prowadzi do skrócenia drogi, jaką przebywa paczka podczas ostatniej mili. Już kilka lat temu Amazon zaczął inwestować w obiekty magazynowe nie tylko w USA, ale także w Europie. Rynek niemiecki, czy też brytyjski są tymi, które pierwsze doświadczyły skrócenia czasu dostaw. W wielu przypadkach dostawy produktów odbywają się tego samego dnia.

W przypadku usług logistycznych, mowa nie tylko o kurierach, ale także o dostawcach zakupów, zamówień online, jedzenia itd, także możemy mówić o boomie. Everli pojawia się w 23 miastach, Glovo rozwozi zamówienia w kolejnych miastach i zaczyna współpracę z kolejnymi sieciami handlowymi. I można tak wymieniać w nieskończoność. Ci, którzy przetrwali przez najcięższy okres mają łatwiejszy start, ale nie oznacza to, że na rynku nie ma jeszcze miejsca dla nowych graczy. 

Biznes 2021, a co przyniesie nam przyszłość?

Nie mamy szklanej kuli, a przewidywanie czegokolwiek w sytuacji nieustannie zmieniających się obostrzeń i zasad życia, jest więcej niż trudnym zadaniem. Co nam pozostaje? Analiza trendów, korzystanie z narzędzi, takich jak Big Data, Business Intelligence, czytanie raportów i analiz. To dane są naszą najsilniejszą walutą. Informacja to potęga.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl