W sercu Dolnego Śląska powstało wiele inicjatyw, które osiągnęły sukces na międzynarodowej arenie. Z Wrocławia i jego okolic pochodzi wiele znanych marek i serwisów, takich jak np. Nasza-Klasa, Techland, LiveChat, Travelplanet, Brand24, Money.pl czy Bankier.pl, których nie trzeba nikomu przedstawiać. Z tego też powodu w tym artykule skupimy się na godnych uwagi i zauważenia, ale na razie mało znanych startupach z Wrocławia. Jakie proponują rozwiązania? Czym wyróżniają się na tle konkurencji?

Ada znajdzie Ci mieszkanie – we Wrocławiu, ale i nie tylko

Kim jest Ada? Ada to wirtualny doradca, chatbot, który pomoże w znalezieniu najlepszego mieszkania. Jak działa ta platforma? Wystarczy, że skorzystasz z Messengera – z chatu z Adą i podasz miasto oraz inne parametry, na których Ci zależy, a system – Ada – wyśle do Ciebie za darmo oferty, które odpowiadają na Twoje oczekiwania. Jest to zatem internetowa platforma łączącą najemców i wynajmujących, zamknięta w ramy wirtualnego, spersonalizowanego doradcy nazwanego Adą.

ada
Ada – Chatbot, który pomoże Ci znaleźć mieszkanie idealne i działa na terenie całej Polski

Ada to młode (przedstawione w lutym 2016 roku), ale niezwykle ciekawe i praktyczne rozwiązanie chatbota, które zaproponowali Natalia Świrska i Kamil Nicieja. Jest to ich odpowiedź na bałagan panujący na rynku nieruchomości, a także na takie problemy, jak niewyraźne zdjęcia czy utrudniony kontakt z wynajmującym. Ada jest dwujęzyczna, mówi po polsku i angielsku, a osoby korzystające z programu mają wrażenie, jakby rozmawiali z innym człowiekiem, a nie robotem. Twórcy cały czas rozwijają opcje swojego oprogramowania, np. poprzez zbieranie informacji o planowanym dojeździe do pracy. W końcu Ada, niczym inny rozmówca, ma za zadanie uwzględnić wszystkie ważne z perspektywy najmującego czynniki – i tak zadaje takie pytania, jak np. „Masz psa?”, „Często podróżujesz?”. Dobiera więc zatem ofertę pod potrzeby najmującego.

Platforma RightHello pomoże Ci znaleźć klientów na swoje usługi

RightHello ułatwia znajdowanie klientów z całego świata na Twoje usługi. Jak działa? Twórcy projektu stworzyli bazę firm, z którymi potencjalnie moglibyśmy nawiązać biznes. W wyszukaniu idealnego partnera-klienta dla siebie pomogą filtry, dzięki którym można dowolnie definiować np. profil danej firmy. Gdy już znajdziemy i wybierzemy partnera dla siebie, nadal z poziomu platformy RightHello możemy nawiązać kontakt z jej przedstawicielem. Korzyści? Potrzebne dane o firmach są zebrane w jednym miejscu, mamy możliwość bezpośredniego dotarcia do osób decyzyjnych, czyli potencjalnych partnerów biznesowych – to zatem znaczna oszczędność czasu i brak konieczności zazwyczaj utrudnionego kontaktu z drugim przedsiębiorcą.

right hello

RightHello pomaga w zmaksymalizowaniu zysków przedsiębiorstwa

Co więcej, RightHello zapisuje konwersacje – możemy zatem do nich w każdej chwili wrócić, a także służy wskazówkami, kiedy potencjalnemu partnerowi bądź klientowi powinniśmy się przypomnieć. Dla wszystkich niechętnych kampaniom cold e-mailowym RightHello także oferuje wskazówki i pomaga w realizacji tego typu działań. RighHello powstało w 2014 roku, jego szefem i założycielem jest Piotr Zaniewicz wraz ze współzałożycielami Bartoszem Majewskim i Janem Filipowskim. Startup ten posiada już klientów z całego świata i pozyskał dofinansowania, m.in. ze strony inkubatora technologicznego Xevin Lab.

Rekrutacja 4.0, czyli LepszaPraca.pl

Czym jest portal LepszaPraca? To – jak mówi sam jego twórca, czyli Kamil Paśko – portal rekrutacyjny 4.0. Co to oznacza? Rekrutacja w swoim podstawowym wydaniu, czyli 1.0 polegała na zamieszczaniu ogłoszeń na słupach, czyli przed erą Internetu, rekrutacja 2.0 była już tą internetową, kolejna z nich – rekrutacja 3.0 bazowała na trendzie, jakim jest zamieszczanie ogłoszeń rekrutacyjnych w serwisach społecznościowych, a rekrutacja 4.0 to połączenie wszystkich wyżej wspomnianych elementów i ubranie ich w formę intuicyjnej platformy. Rekrutacja 4.0 to także gratyfikacja za polecenie zatrudnionego później pracownika i crowdsourcing, czyli umożliwienie społeczności wzięcia aktywnego udziału w procesie rekrutacji.

lepsza praca

„Rekrutuj, aplikuj, polecaj, zarabiaj” głosi hasło serwisu LepszaPraca.pl

Portal LepszaPraca.pl zapewnia dwie opcje – dla rekruterów i dla pracodawców. Jak to działa w praktyce? Nie tylko możemy pomagać swoim znajomym w znalezieniu lepszej pracy, ale i zarabiać na poleceniach pracowników, którzy przejdą proces rekrutacji i następnie zostaną zatrudnieni w danej firmie. Jest to zatem podwójna korzyść. Portal ten, choć wystartował niedawno, bo w czerwcu 2016 roku, działa już niezwykle prężnie, zawiera oferty z różnych obszarów, takich jak np. IT i zawiera ogłoszenia pracy z całej Polski. 

I na koniec – „babeczka na torcie” – BabeczkowaPoczta.pl

Babeczkowa Poczta Cookie with Love to – jak można przeczytać na stronie internetowej przedsięwzięcia – babeczki na specjalne okazje. W końcu któż z nas nie lubi słodkości? Babeczką można uraczyć nie tylko swoich najbliższych, ale także gości na urodzinach czy gości weselnych. Jak powstał pomysł na takie przedsięwzięcie? To alternatywa dla znanej wszystkim poczty kwiatowej, za pomocą której można dostarczać kwiaty pod wskazany adres. Założycielka twierdzi jednak, że babeczki są bardziej uniwersalne, bo nadają się nie tylko dla kobiet, ale i dla mężczyzn.

babeczkowa poczta

Do wyboru są babeczki tradycyjne, z podwójną czekoladą i z chili

Jak to działa? Wystarczy, że zamówisz pyszną babeczkę i wskażesz adres, a także dołączysz treść życzeń do bileciku, a następnie opłacisz swoje zamówienie i wyślesz na babeczkowy adres e-mail potwierdzenie dokonania przelewu, a ekipa Cookie with Love świeżo ją wypiecze i bezzwłocznie wyśle do wybranej osoby za pośrednictwem kuriera albo paczkomatu. Prosto, szybko, bez wychodzenia z domu. Twórczynią Babeczkowej Poczty Cookie with Love jest Julia Daroszewska, właścicielka m.in. Agencji Marketingowej POMELOGO czy marki hipsterskiego dżemu Dżemster. Babeczkowa Poczta działa od 2012 roku.

[wpautbox authorid=”250″ hide=”latest_tab”]

3 firmy, które wiedzą, jak pozyskiwać lojalnych klientów Red Bull, Zalando, Airbnb

Czy prawo i podatki mogą być sexi?

Alkohol prezentowany w mediach – co na to prawo?

 

 

Polecane Artykuły