Marketing i Biznes Start-up zone Konkurs Huawei Startup Challenge 2 – ostatnia szansa na wysłanie zgłoszenia

Konkurs Huawei Startup Challenge 2 – ostatnia szansa na wysłanie zgłoszenia

Tylko do 31 października polskie startupy mogą wziąć udział w konkursie organizowanym przez Huawei i Startup Academy. Celem inicjatywy jest wsparcie rozwoju nowatorskich rozwiązań technologicznych stworzonych z myślą o ochronie środowiska naturalnego w Polsce i na świecie.

Konkurs Huawei Startup Challenge 2 – ostatnia szansa na wysłanie zgłoszenia

Źródło: Pixabay.com/thommas68

Co zrobić, by dołączyć do Huawei Startup Challenge? Jaki jest motyw przewodni tegorocznego konkursu dla startupów? Jakie nagrody otrzymają laureaci najnowszej edycji Huawei Startup Challenge? Co zyskają polskie startupy, które dołączą do konkursu?

Huawei Startup Challenge – wyzwanie dla najlepszych

Udział w inicjatywie mogą wziąć polskie startupy, które chcą stawić czoła palącym problemom ekologicznym współczesnej Polski i świata oraz zaprezentują innowacyjne rozwiązania technologiczne wspierające działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Zgłoszenia do drugiej edycji konkursu Huawei Startup Challenge można wysyłać do 31 października poprzez stronę www.huaweistartupchallenge.com. Konkurs obejmuje nie tylko selekcję najciekawszych rozwiązań technologicznych, które służą poprawie kondycji naszej planety. Startupy zmierzą się także ze specjalnie przygotowanymi wyzwaniami, które pomogą rozwinąć ich pomysły.

#TechForBetterPlanet, czyli innowacje, które zmieniają świat na lepsze

Motyw przewodni drugiej edycji Huawei Startup Challenge brzmi: #TechForBetterPlanet. W naborze poszukiwane są rozwiązania technologiczne, które pomagają walczyć z negatywnymi skutkami wpływu  człowieka na środowisko naturalne.

Oceny pomysłów zgłoszonych do konkursu dokona Kapituła złożona z ekspertów ze świata nauki, biznesu oraz administracji publicznej. Oceniającymi zostali m.in. Przemysław Kurczewski, Zastępca Dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz Bartosz Sokoliński, Dyrektor Zarządzający ds. Innowacji i Technologii w Agencji Rozwoju Przemysłu. Członkowe Kapituły to  osoby z dużym doświadczeniem i dorobkiem w dziedzinach związanych z nowymi technologiami. Są to również praktycy, którzy w codziennej pracy realizują szereg zadań związanych m.in. z wdrażaniem Agendy Zrównoważonego Rozwoju ONZ, promocją postaw ekologicznych w społeczeństwie czy etycznym wykorzystaniem technologii.

Jakie nagrody czekają na laureatów Huawei Startup Challenge 2?

Kapituła konkursu zbierze się 18 i 19 listopada 2021 r., aby obejrzeć rozwiązania zaprezentowane przez 40 wybranych wcześniej startupów i wyłonić 20 najlepszych projektów, które wezmą udział w tytułowym wyzwaniu. Ostatnie posiedzenie Kapituły odbędzie się 17 grudnia 2021 r., a jego celem będzie wytypowanie 10 finalistów, którzy wezmą udział w uroczystej gali zaplanowanej na luty 2022 r. To właśnie w czasie tego wydarzenia poznamy zwycięzców drugiej edycji Huawei Startup Challenge.

Startupy, które podejmą ekologiczne wyzwanie, powalczą o nagrody o łącznej wartości sięgającej 210 000 zł. Huawei ufundował 3 nagrody pieniężne dla najlepszych startupów: 100 tys. dla zwycięzcy oraz 60 tys. i 40 tys. zł dla startupów, które zajmą pozostałe miejsca na podium. Formuła konkursu przewiduje także nagrody specjalne od Huawei i partnerów programu. Fundatorem jednej z nich będzie Krajowa Izba Klastrów Energii.

Pieniądze to nie wszystko. Co jeszcze zyskają polskie startupy?

Konkurs Huawei Startup Challenge 2 to dla początkujących przedsiębiorców szansa dotarcia ze swoim pomysłem do przedstawicieli międzynarodowych i polskich firm. Innowatorzy, którzy podejmą ekologiczne wyzwanie mogą także uzyskać mentoring oraz zaistnieć ze swoją nowatorską działalnością na rzecz poprawy klimatu na jednej z największych startupowych scen w Europie Środkowo-Wschodniej.

Współpraca ze startupami – największymi innowatorami obecnych czasów, ma dla nas wymiar merytoryczny i technologiczny. Razem zaprzęgniemy technologie do walki o ochronę planety – mówi Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji w Huawei Polska.

Portal Marketing i Biznes objął patronat nad drugą edycją konkursu Huawei Startup Challenge.  Jego pierwszą odsłonę poświęcono sposobom przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu. Zgłoszono do niej 250 obiecujących projektów, które idealnie wpisywały się w temat przewodni inicjatywy.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl