Marketing i Biznes SEO/SEM Content intelligence: Rewolucja w marketingu treści

Content intelligence: Rewolucja w marketingu treści

Content intelligence: Rewolucja w marketingu treści

Content Intelligence to obszar content marketingu polegający na wykorzystaniu systemów sztucznej inteligencji i oprogramowania do analizy treści w celu uzyskania wiarygodnych informacji na temat ich skuteczności. Wykorzystuje analizę danych, algorytmy uczenia maszynowego i przetwarzanie języka naturalnego do pomiaru wydajności działań contentowych.

Z tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób sztuczna inteligencja może być wykorzystywana do generowania wnikliwych raportów na temat wpływu tworzonych przez Ciebie materiałów na odbiorców.

Co to jest Content Intelligence?

CI umożliwia najszybszy sposób tworzenia skutecznej strategii treści dla Twojej strony. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pomaga dostarczać wyczerpujące odpowiedzi, których szukają użytkownicy, jednocześnie przyspieszając realizację czasochłonnych zadań, takich jak badania, tworzenie konspektów i pisanie.

W czasach, gdy informacja to najcenniejszy i najbardziej poszukiwanym zasób, ważniejsze niż kiedykolwiek jest upewnienie się, że otrzymujesz swój sprawiedliwy udział w wykorzystaniu możliwości content marketingu w sieci. Zastosowanie sztucznej inteligencji umożliwia tworzenie treści dla każdej niszy, usuwając przeszkody związane z poszukiwaniem tematów, dzięki czemu Twoje treści będą wyróżniać się na tle konkurencji.

Korzyści. Na co możesz liczyć

Polegając na sztucznej inteligencji, będziesz w stanie osiągnąć większy sukces ze swoją strategią content marketingową. Wgląd oparty na danych, pomaga zidentyfikować najlepsze typy artykułów oraz platformy i taktyki marketingowe dla odbiorców, które dobrze współgrają z Twoją stroną, ostatecznie prowadząc do zwiększenia liczby odwiedzających.

Utrzymanie ruchu organicznego jest trudne bez wiedzy o tym, czego ludzie chcą lub czym są zainteresowani. W tej sytuacji wykorzystanie narzędzi content intelligence świetnie poradzi sobie z optymalizacją Twojej strony i budowaniem nowych, wartościowych treści. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że na stronie znajdują się aktualne informacje dla odwiedzających, którzy szukają w sieci informacji na temat tego, czego potrzebują lub chcą znaleźć.

Dlaczego Content Intelligence jest istotne?

Dotarcie do klientów jest trudnym zadaniem, ale sztuczna inteligencja może dać Ci niezbędny wgląd do osiągnięcia sukcesu. Analiza treści z wykorzystaniem sztucznej inteligencji podpowie Ci, co klienci lubią w określonych produktach/markach, a także, w jaki sposób wchodzili w interakcje ze stroną w przeszłości.

Dzięki sztucznej inteligencji będziesz mieć solidne dane, które pomogą Ci zidentyfikować rodzaj treści, których oczekują klienci. To dlatego, że znając ich upodobania i motywacje, łatwo jest stworzyć coś idealnego właśnie dla nich!

Content marketing to złożony proces, który wymaga ciągłych badań i opracowywania nowych strategii. Natomiast wykorzystanie narzędzi content intelligence, pomoże Twojemu zespołowi od content marketingu, stworzyć najlepsze treści w zależności od obszaru zapotrzebowania, jednocześnie dając mu pewność siebie podczas prowadzenia działań i możliwość generowania lepszych wyników.

Personalizacja treści to coś więcej niż tylko dostosowanie treści marketingowych na podstawie zainteresowań potencjalnych klientów. Okazuje się ona niezbędna, jeśli chcesz poprawić doświadczenia klientów i wyróżnić się z tłumu.

Sztuczna inteligencja, może przynieść korzyści całej organizacji, w tym zespołom sprzedaży. Zastosowanie content intelligence może wspomóc kanały sprzedaży opartej na treści, ponieważ jesteśmy w stanie zainteresować i zaangażować potencjalnych klientów, dostarczając im istotnych informacji, które będą dla nich interesujące.

Z perspektywy Copywritera

Content Intelligence oznacza wolność od zgadywania, które tematy są istotne dla Twoich odbiorców, wiedząc, że treść nie zostanie przeczytana przez tych, którzy nie są nią zainteresowani. I wreszcie nie ma luki w jakości, ponieważ możesz liczyć na zautomatyzowaną analizę w celu uzyskania dokładnych informacji zwrotnych przed publikacją.

Sztuczna inteligencja pozwala Copywriterom skupić się na tworzeniu wysokiej jakości artykułów, zamiast tracić cenny czas na zmaganie się z domysłami lub błędami ludzkimi podczas pisania treści, takich jak informacje prasowe, posty na blogu itp.

Warto zaznaczyć, że Content Intelligence nie ma za zadanie zastąpić Copywritera. Sztuczna inteligencja nie osiągnęła jeszcze, aż tak zaawansowanego poziomu. Zadaniem Content Intelligence jest wspomóc osoby planujące i tworzące treści – tak, by mogły pracować szybciej, a przy tym skuteczniej.

Zalety dla specjalisty SEO

Sztuczna inteligencja pozwala na lepsze powiązanie treści z tematyką, jak również poprawę wyników wyszukiwania poprzez analizę słów i fraz na każdej podstronie. Zastosowanie content intelligence w SEO to niekończące się źródło powiązanych tematycznie treści. Co więcej, otrzymujesz możliwość szybkiego wykrycia wszelkich niedociągnięć SEO na wszystkich podstronach w Twojej witrynie.

Jak z CI korzysta biznes?

Według Content Marketing Institute, aż 89% firm odnoszących największe sukcesy posiada wyjątkowo lub bardzo zaangażowaną strategię content marketingu i przeznacza na nią około 40% swojego budżetu.

Korzyści płynące z wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie są liczne. Twój zespół będzie pracował bardziej efektywnie, poświęcając mniej czasu na planowanie i realizację, a więcej na wykorzystanie technologii jako skrótu do lepszych wyników w SEO. Zwiększone przychody to jeden z potencjalnych rezultatów, które można osiągnąć dzięki zastosowaniu tej technologii w połączeniu z innymi strategiami, takimi jak blogowanie lub marketing w mediach społecznościowych.

Jak to działa?

Content intelligence jest kluczową częścią ery cyfrowej. Dla każdej firmy ważne jest posiadanie istotnych, dokładnych informacji, które pomogą osiągnąć jej zamierzone cele. Działanie content intelligence składa się z trzech głównych etapów: zbierania danych, analizy danych i generowania insightów.

Pierwszy krok polega na zidentyfikowaniu, które obszary biznesu wymagają nowych informacji, ponieważ pomogą one klientom lepiej zrozumieć ich produkty i usługi; po drugie – na określeniu, jakie rodzaje mediów są najskuteczniejsze w generowaniu tego typu materiałów; po trzecie – tworzenie sugestii dotyczących tego, jakie materiały będą miały najlepsze przełożenie dla rozwój biznesu i, które należy zoptymalizować.

Praktyka: Zobacz przykłady Content Intelligence w biznesie

Możliwości content intelligence znajdziesz wśród największych firm na świecie. Jedną z nich jest Microsoft, który zdecydował się zastąpić dziennikarzy sztuczną inteligencją przy prowadzeniu portalu informacyjnego MSN.

Innym przykładem jest największa gazeta codzienna w Stanach Zjednocznych – The Washington Post, która zdecydowała się, aby sztuczna inteligencja pisała artykuły na temat Igrzysk Olimpijskich w Rio.

Kolejnym interesującym przykładem zastosowania content intelligence, jest tworzenie reklam tekstowych. W tym przykładzie Coca-Cola zdecydowała się na wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia płatnych reklam w wyszukiwarkach.

Ostatnim przykładem zastosowania sztucznej inteligencji w procesie usprawnienia doświadczenia użytkownika i wykorzystania data science jest Zalando. Międzynarodowa firma odzieżowa, wykorzystuje sztuczną inteligencję do tworzenia spersonalizowanych rekomendacji produktów, opartych na preferencjach użytkowników i wykorzystaniu uczenia maszynowego do przewidywania ich zachowań.

Inwestycja w Content intelligence

Sztuczna inteligencja jest niezbędna dla firm, które polegają na marketingu treści i SEO jako głównym kanale pozyskiwania ruchu. Jeśli publikujesz nowe informacje częściej niż trzy razy w miesiącu, to wykorzystanie narzędzi Content Intelligence znacznie ułatwi pracę nad poprawą widoczności i konwersji na Twojej stronie.

Cyfrowy świat jest nowym i konkurencyjnym środowiskiem. Aby pozostać w czołówce, potrzebujesz wysokiej jakości treści, które będą wykorzystywane przez Twoich odbiorców w tym zmieniającym się krajobrazie. Nie chodzi o ilość, ale raczej o właściwe informacje w każdym momencie, gdy poruszają się po Internecie.

Ludzie przesunęli się w kierunku życia cyfrowego, a zatem dobry content powinien stać się ważniejszy. Jakość oznacza upewnienie się, że wszystko, od wyborów językowych po możliwości UX, spełnia potrzeby czytelnika, nie będąc przy tym nudnym lub nieciekawym.

Zobacz też, jak światowy lider eCommerce – Alibaba wykorzystuje sztuczną inteligencję do ułatwienia codziennych zakupów z wykorzystaniem możliwościami ze świata online:

 

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl