Marketing i Biznes Marketing Prasówka Marketing i Reklama #12 Tiger „chrzani” Powstańców

Prasówka Marketing i Reklama #12 Tiger „chrzani” Powstańców

Prasówka Marketing i Reklama #12 Tiger „chrzani” Powstańców

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Tiger „chrzani” Powstańców

„Chrzanić to co było. Ważne to, co będzie.” Taki podpis widniał pod zdjęciem środkowego palca umieszczonego pod napisem „1 sierpnia. Dzień Pamięci”. Reklama ta wystawiona była na Intagramie przez napój energetyczny Tiger. Została usunięta po fali oburzenia Internautów.

Marka napoju energetycznego powinna nauczyć się, że nie można w celu zdobycia rozgłosu „chrzanić” osoby, które oddały życie za walkę z faszyzmem podczas II Wojny Światowej.

Zachowanie to wpisuje się w szerszy trend przedmiotowego wykorzystywania symboliki i pamięci Powstania Warszawskiego w celach promocyjnych. Ostatnim wybrykiem tego typu było pojawienie się powstańca w grafice reklamowej PGE.

Na odpowiedź Muzeum Powstania Warszawskiego nie trzeba było długo czekać:

Marionetkowa kampania Universalu mająca promować serial El Chapo

tiger

Univeral przygotowując się do promocji swojej najnowszej serii telewizyjnej „El Chapo” poświęconej słynnemu baronowi narkotykowemu Joaquinowi “El Chapo” Guzmanowi, zatrudnił agencję marketingową Mistress do przygotowania kampanii mającej na celu zachęcenie do oglądania serii.

Agencja otrzymała specyficzne zadanie. Miała stworzyć reklamówki tylko w języku hiszpańskim, które miały być zrozumiałe dla ludzi pochodzących z rożnych kultur. Postanowiono wykorzystać do  osiągnięcia tego celu marionetek, memów, współczesnej oraz tradycyjnej metaforyki.

W materiałach promocyjnych marionetki manipulowane są za pomocą sznurków przez inne marionetki, które z kolei same są tylko pionkami w czyjeś grze.

Kampania powiodła się sukcesem, z jej materiałami zapoznało się 28 milionów ludzi. Oto jeden z filmików promujących kampanię.

Wykorzystująca wyłącznie marketing internetowy marka lodów podbija USA

tiger

Istniejąca od 4 lat marka lodów, Halo Top, przeżywa od zeszłego lata rozkwit. Udało się jej sprzedać w 2016 roku prawie 30 milionów lodów, zwiększając przy tym ilość dokonanych transakcji o 2500% w porównaniu z 2015 rokiem. W tym roku marce udało się zająć pozycję lidera w sprzedaży lodów w Stanach Zjednoczonych.

Mówi się, że sukces ten w dużej mierze można przypisać wyjątkowo udanemu marketingowi prowadzonemu w Internecie. Lody Halo Top są mniej kaloryczne i posiadają więcej białka od konkurencji, co dało marketingowcom argumenty, które przekuli we skuteczną reklamę.

90% wysiłków firmy skupiło się na promocji lodów na Facebooku i Instagramie. Marka nie prowadzi działań reklamowych poza siecią. Publikuje ona na swoich kontach w mediach społecznościowych dużą liczbę kolorowych zdjęć przedstawiających swoje produkty. Promowała ona także innych producentów żywności działających w tej samej niszy, za co odwdzięczali się oni poprzez udostępnianie kanałów Halo Top.

Marka lodów regularnie odpowiada na komentarze konsumentów zostawiane na jej profilach. Ostatnio, licząc na powiększenie bazy konsumentów, stworzyli nową akcję promocyjną w Internecie.

YouTube nadal pracuje nad nowymi zasadami monetyzacji kanałów

tiger

Parę miesięcy temu, agencje sprzedające reklamy na największej platformie wideo na świecie zaczęły na nią naciskać, żądając większej cenzury serwisu i kontroli przy jakich kanałach wyświetlane będą ich materiały. Całe zamieszanie spowodowane zostało tym, jak jeden z reklamodawców odkrył, że jego materiały umieszczone były na filmie zawierającym treści dyskryminujące. Doprowadziło to do paniki osób zajmujących się marketingiem, i zaprzestania korzystania z platformy przez część dużych graczy sprzedających reklamy.

YouTube zareagował poprzez przypadkową demonetyzację różnych filmów, większość z nich nie miała niczego wspólnego z treściami, z powodu których reklamodawcy odeszli. Spotkało się to z oczywistym oburzeniem twórców, którzy byli niesprawiedliwie potraktowani przez serwis.

Serwis od jakiegoś czasu stara się rozwiązać powyższe problemy. Najnowszym pomysłem jest wprowadzenie częściowej monetyzacji filmów. Od teraz część wideo stworzonych przez użytkowników serwisu oznaczona będzie na panelu twórców żółtą ikonką. Oznacza to, że tylko niektórzy reklamodawcy będą chcieli płacić za możliwość pojawiania się obok tych filmów swoich materiałów.

Ma także być rozszerzona możliwość odwołania się od decyzji YouTube’a w sprawie monetyzacji, co wcześniej było w praktyce właściwie niemożliwe.

Reklamodawcy odwracają się od TVP

tiger

Zgodnie z cennikami przygotowanymi dla reklamodawców, za możliwość wyświetlenia swojego spotu po Wiadomościach trzeba zapłacić 6,4 tysiąca złotych. Z kolei na reklamę po Faktach TVN trzeba wydać 22,4 tysiąca złotych. Cena za reklamę w telewizji publicznej mocno zmniejszyła się w ostatnim czasie.

Obniżka ta nastąpiła po spadkach oglądalności jakie dotknęły TVP. Widzom nie podobają się zmiany w sposobie przedstawiania informacji, które wprowadził nowy zarząd telewizji. Dlatego też odwracają się od niej. Doprowadziło to do zmniejszenia się stawek za reklamy, ponieważ trafiają one do mniejszej grupy odbiorców.

Reklamodawcom, tak samo jak widzom, nie podoba się sposób przedstawiania informacji przez telewizję publiczną. Część z nich nie chce, żeby ich materiały były pokazywane w kontekście dziennika telewizyjnego agresywnie promującego partię rządzącą i deprymującą partie opozycyjne.

W 2016 roku przychody telewizji publicznej z reklam i sponsoringu wynosiły 872,1 miliony złotych i spadły o 50 milionów w porównaniu z okresem ubiegłym.

Prasówka powstaje dzięki:

INIS

INIS to kompleksowa obsługa kampanii reklamowych online nastawionych na efekt. Nie jesteśmy jednym z wielu pośredników. Posiadamy własne zasoby bazodanowe, system mailingowy oraz autorskie narzędzie, pozwalające na automatyczną emisję, analizę i optymalizację kampanii w czasie rzeczywistym.

Codziennie realizujemy ponad 30 mln wysyłek do osób o określonych cechach demograficznych i zainteresowaniach.

W naszej ofercie znajdziesz:

• kampanie emailingowe i display

• email retargeting, video mailing, responsive email design

• display remarketing w RTB, hiperpersonalizację, tagowanie, tracking

• geotargetowanie i targetowanie: demograficzne, behawioralne, na urządzenia mobilne

Agencja Marketing i Biznes

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl