Marketing i Biznes Marketing Oryginalna komunikacja w branży okiennej Case Study Grupy Oknoplast

Oryginalna komunikacja w branży okiennej Case Study Grupy Oknoplast

Oryginalna komunikacja w branży okiennej Case Study Grupy Oknoplast

Prowadzisz firmę? Ucz się od najlepszych w branży i weź udział w najbardziej przedsiębiorczej konferencji w Polsce, Founders Mind 🧠

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Badania pokazują, że klient kupuje okna raz, maksymalnie dwa razy w życiu: dla siebie i dla swoich dzieci. Najczęściej, gdy buduje nowy dom lub kupuje mieszkanie, w którym trzeba wymienić stare, nieszczelne okna. Co to oznacza dla firm produkujących okna? Dobre wrażenie na konsumencie można zrobić tylko raz! Jak zatem przekonać go, żeby kupił okna danego producenta?

Sytuacja wyjściowa

W branży okołobudowlanej brakuje ciekawej komunikacji marketingowej. Okno do tej pory było traktowane jako materiał budowlany, tak jak cegły, gwoździe czy wylewki. Co więcej, firmy nie przywiązywały wagi do działań komunikacyjnych w kanałach, w których obecny jest współczesny klient. Większość przedsiębiorstw skupiało swoją komunikację na zaawansowanej technicznej terminologii produktów: parametrach izolacyjnych, izolacji akustycznej, czy przepuszczalności światła. Sprawiło to, że konsument nie rozumiał przekazów, a oferta producentów nie wyróżniała się na tle konkurencji.

Aby odnieść sukces w tej branży należy nie tylko posiadać produkt najwyższej jakości, lecz przede wszystkim, trzeba słuchać klientów, którzy przychodzą z konkretnym problemem. Techniczne aspekty stolarki są bardzo istotne, natomiast równie ważne jest opowiadanie o nich w sposób prosty i zrozumiały nawet dla laika. Należy posługiwać się przystępnym językiem korzyści.

Okno może być sexy produktem!

Krok po kroku zaczęliśmy wdrażać nową strategię komunikacyjną. Zmiany identyfikacji wizualnej polegały na unowocześnieniu logotypu oraz wprowadzeniu nowego hasła przewodniego prezentującego innowacyjne podejście marki do produktów: Spójrz w przyszłość”. W ramach tych działań przeprowadziliśmy zmianę layoutu strony internetowej, odświeżyliśmy kanały social media. Dzięki blogowi, kontom na Facebooku, Instagramie oraz YouTube staramy się w szybki i aktywny sposób docierać do klientów, aby informować ich o najnowszych trendach, designie oraz wystroju wnętrz. Naszym głównym zadaniem jest odpowiadanie na potrzeby konsumentów. Obecnie wprowadzamy także nowoczesne aranżacje oraz oznakowania salonów sprzedaży, które charakteryzują się minimalistycznym designem. Do tej pory udało nam się wprowadzić zmiany w 100 polskich punktach sprzedaży i chcemy kontynuować rebranding również na innych rynkach, m.in. we Francji i Włoszech.

Ważnym elementem komunikacji brandu są także premiery produktów – staramy się, aby każda była niestandardowa
i oryginalna. Przykładem może być tegoroczna premiera okna Pixel. Motywami przewodnimi eventu była technologia, design oraz światło. Nasz nowy produkt jest połączeniem tych elementów – to pierwsze designerskie okno na polskim rynku, które dostarcza do pomieszczeń o 22% więcej światła. Dlatego też zdecydowaliśmy się zaprezentować ten wyrób w postaci mappingu 360 stopni w Teatrze Szekspirowskim w Gdańsku.

Wzrost rozpoznawalności marki OKNOPLAST

Wdrożenie nowej strategii komunikacji było możliwe tylko dzięki obiektywnemu spojrzeniu na firmę, badaniom rynku oraz przeanalizowaniu potrzeb konsumentów  i dostosowaniu komunikatu do docelowego klienta. Dzięki nowej wizji w ciągu roku udało nam się osiągnąć 8% wzrost rozpoznawalności marki. W naszym planie marketingowym położyliśmy mocny nacisk na to, żeby na każdym etapie procesu zakupowego dostarczyć jak najlepsze doświadczenia z Oknoplastem, od komunikacji, m.in. w Internecie zaczynając po obsługę w salonie oraz serwis posprzedażowy. Każdy z tych elementów chcemy dalej rozwijać i dostarczać na najwyższym poziomie.

Ostatnie lata pokazały, że punktem wyjścia w komunikacji marketingowej takich produktów jak okna czy drzwi, powinno być prześledzenie ścieżki zakupowej. Dzięki jej dokładnej analizie firma jest w stanie znaleźć tzw. punkty styku, a na ich podstawie wytypować elementy, które wymagają poprawy. W przypadku Oknoplast ułatwienie tego procesu przyniosło nie tylko wzrost rozpoznawalności marki, ale także wzrost wyników sprzedaży.

źródła:

Badanie Millward Brown 2014 dla Oknoplast
Centrum Analiz Branżowych (badanie z 2014 i 2015) – Badanie marek okien elewacyjnych- znajomość, oceny i wybór inwestorów indywidualnych.

 

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl