Jak zorganizować stanowisko wystawiennicze na targach branżowych?

06.07.2020 AUTOR: REDAKCJA

Targi branżowe to świetna okazja, aby zdobyć nowych klientów oraz nawiązać intratne kontakty biznesowe. Konkurencja na takich wydarzeniach jest spora, dlatego tak ważne jest to, aby stoisko wyróżniało się na tle innych. Wbrew pozorom nie jest to prosta sprawa, gdyż trzeba zwrócić uwagę na wiele ważnych aspektów. O czym należy pamiętać i jak zaaranżować stoisko, aby spełniło swoją funkcję?

Zadbaj o spójną identyfikację z marką

Stoisko wystawiennicze musi być zorganizowane tak, aby jednoznacznie kojarzyło się z Twoją firmą. Warto więc zadbać o kolorystykę zgodną z identyfikacją wizualną marki czy użycie odpowiedniej czcionki przekazu reklamowego. Oprócz tego należy pamiętać o tym, aby dobrze wyeksponować logo oraz dane kontaktowe, które odbiorca może łatwo zapisać. Warto mieć świadomość, że nie każdy zainteresowany współpracą podejdzie do Ciebie podczas targów, aby nawiązać dialog. Niektórzy wolą takie sprawy załatwiać w spokojniejszym otoczeniu. Widoczne z daleka logo, dane kontaktowe firmy oraz kolorystyka kojarząca się z marką, zwiększają szansę na pozyskanie nowych kontrahentów.

Pamiętaj o aspektach praktycznych

Mimo że wygląd stoiska jest bardzo ważny, to nie można zapominać o technicznej stronie ekspozycji. Podczas targów każda firma ma wydzielony określony obszar, na którym może prezentować swoją ofertę. Trzeba więc zadbać o to, aby jak najlepiej wykorzystać dostępną przestrzeń i zaaranżować ją w funkcjonalny sposób. Do budowy stoiska najlepiej sprawdzą się mobilne elementy, które można łatwo przetransportować i użyć na wiele sposobów. Dobrym pomysłem będzie wynajem podestów scenicznych oraz części konstrukcyjnych, które łatwo zamontować i zdemontować. Co będzie potrzebne do budowy stoiska?

  • Ścianki reklamowe – to obowiązkowy element, który odpowiada za przekaz marketingowy oraz wygląd stoiska. Możesz zdecydować się na rozkładany rollup lub duży panel, który będzie jednocześnie wydzielał granice zajmowanej przestrzeni.
  • Podesty sceniczne – mają konstrukcję modułową, są lekkie i łatwe w modyfikacji. Mogą Ci posłużyć jako stół eventowy lub miejsce na ekspozycję ulotek i gadżetów firmowych, a także jako przestrzeń do prowadzenia prezentacji. Konstrukcję możesz ustawić w dowolny kształt, a wysokość nóżek dopasować do projektu stoiska. Wystarczy, że podest przykryjesz firmowym obrusem z logo marki, aby stworzył spójną całość z pozostałymi elementami.
  • Podłogi wystawiennicze – ciekawym pomysłem jest użycie specjalnych modułów jako nawierzchni straganu. Dzięki temu znajdzie się on na lekkim podwyższeniu i będzie bardziej widoczny. Podłogę można wyposażyć w oświetlenie, co z pewnością zwróci uwagę uczestników targu.

Trzeba pamiętać o tym, aby z biegiem czasu wprowadzać modyfikacje do projektu. W tej kwestii trendy także się zmieniają, dlatego należy się nimi inspirować. Obecnie najpopularniejsze są stoiska multimedialne, wzbogacone o ciekawe efekty świetlne i dźwiękowe. Warto to uwzględnić, aby wrócić z targów z ciekawymi kontaktami biznesowymi i bazą nowych klientów.


Artykuł sponsorowany

 

Do góry!

Polecane artykuły

10.08.2020

Jak wybrać najlepszego laptopa dla siebie?

03.08.2020

Czy warto inwestować w fundusze ...