Inwestujesz w pozycjonowanie oraz w reklamę. Twoja firma nareszcie jest widoczna dla potencjalnych klientów. Udało się! Cel został osiągnięty. Niestety, ta historia to nie happy end. Dlaczego? Ponieważ użytkownik, któr miał zmienić się w klienta, wychodzi. Cały budżet i praca włożona w ściągnięcie go na stronę przepadły. Brzmi znajomo? W takim razie, przeczytaj nasz artykuł, w którym dowiesz się, jak napisać skuteczną ofertę na stronę internetową.
Jak napisać skuteczną ofertę na stronę WWW
Skup się na korzyściach, a nie na cechach.
Chodzi o to, że Twój klient tak naprawdę chce wbić gwoździe, a nie kupić młotek. Bez względu na to, czy sprzedajesz młotek, okulary progresywne, czy usługi, nie pisz o tym, że młotek lub okulary są profesjonalne albo że świadczysz profesjonalne usługi. Zastanów się, czy ktoś kiedykolwiek reklamował się jako nieprofesjonalny? Jeśli odwrócisz sytuację, zobaczysz, że słowa, które są nadużywane, już nic nie znaczą (również dla klientów). Cecha powinna być zawsze punktem wyjścia dla przedstawienia korzyści. Przeanalizujmy to na przykładzie okularów progresywnych. Ich cechą jest to, że pozwalają widzieć idealnie z bliska i z daleka. Co to daje klientowi? Pierwsze co przychodzi Ci do głowy to komfort widzenia. Ale to dość abstrakcyjne pojęcie, które dla każdego znaczy coś innego. Dlatego lepszym rozwiązaniem będzie odwołanie się do sytuacji, która jest znana klientowi: Zapomniałaś o zabraniu okularów do czytania? Znów nie mogłaś odczytać informacji z etykiet? Dzięki okularom progresywnym ten problem zniknie. Będziesz widziała zarówno z bliska, jak i z daleka. I to bez konieczności zmiany okularów. Zakupy staną się łatwiejsze, a Ty zaoszczędzisz czas, który do tej pory traciłaś na odczytywaniu etykiet.
Odwołuj się do potrzeb i problemów potencjalnego klienta
Poprzedni przykład, doskonale obrazuje kolejną cechę dobrego tekstu. Każdy lubi czytać o sobie, a dokładnie, o czymś, co dotyczy go osobiście. Dlatego tak ważne jest, by w Twojej ofercie wybrzmiało, jaki problem klienta rozwiązuje Twój produkt lub usługa. Wyobraź sobie, jak twórcy pierwszej zmywarki do naczyń, mogli ją reklamować. Skuteczna kampania opierała się właśnie na problemach, które taka zmywarka rozwiązuje: oszczędność czasu, pieniędzy (wody, prądu), czy rąk, które nareszcie będą gładkie i wypielęgnowane. Pamiętaj, że nie sprzedajesz samego produktu, ale bajeczną wizję przyszłości, która jest na wyciągnięcie ręki. Dotyczy to również celów Twojego klienta. Tego jaki chce być postrzegany lub jaki rzeczywiście chce być — jego pragnień, marzeń i aspiracji
Odpowiadaj na obiekcje
W głowie każdego klienta pojawiają się wątpliwości. Są jak hamulec, który go blokuje. Jeśli w ofercie odwołasz się do jego obiekcji, zwiększysz szanse, że taka osoba doczyta ofertę do końca. A jeśli rozwiejesz jej wątpliwości, stanie się klientem. Pomogą Ci w tym opinie zadowolonych klientów. Najlepiej tych, którzy wcześniej również się wahali.
Bazuj na konkretach, wyróżnij się
Robisz coś lepiej niż konkurencja? Masz coś, czego ona nie ma? Daj klientowi powód, dla którego powinien skorzystać właśnie z Twojej oferty. Wyeksponuj swoją Unikalną Propozycję Sprzedaży. Może to być darmowa przesyłka lub długi czas na zwrot towaru. Unikaj jednak ogólników. Zamiast “szybka dostawa”, napisz:Otrzymasz paczkę już w 24h Zamiast pisać, że dany produkt robi coś lepiej, dokładniej, szybciej, przedstaw konkretne dane, liczy . Dzięki temu, korzyść staje się wyrazista, a Ty bardziej wiarygodny.
Spraw, żeby potencjalny klient przeczytał to co, najważniejsze
Raczej nie uda Ci się sprawić, żeby Twój potencjalny klient przeczytał ofertę w całości. Zadbaj jednak o to, by zapoznał się z jej kluczowymi elementami. Twórz chwytliwe śródtytuły (sygnalizuj w nich rozwiązanie problemu lub korzyści). Zadbaj o komfort czytelnika — unikaj jednolitego tekstu i małego fontu. Pogrub najważnieżniejsze fragmenty w poszczególnych akapitach.
Jak napisać skuteczną ofertę na stronę WWW — podsumowanie
Podsumowanie i nasza ostatnia rada brzmi — nie zaczynaj tworzenia oferty od pisania. Najpewniej, spędzisz kilkadziesiąt minut przed pustym ekranem. A przecież możesz ten czas wykorzystać efektywnie, przygotowując się do napisania oferty. Jak? Zacznij od wypisania cech produktu lub usługi i do każdej z nich dopisz, korzyść, dla klienta, która się z nią wiąże. Zrób research konkurencji. Sprawdź, czego brakuje Twoim konkurentom. Przejrzyj opinie, np. w Wizytówce Google Moja Firma. Pomyśl również, co może powstrzymywać Twojego klienta przed zakupem i zrób listę argumentów, które mają pokonać te obiekcje. Jeśli wykonasz tę “pracę”, przekonasz się, że napisanie oferty jest prostsze niż myślisz. Możesz tęz poprosić o pomoc agencję seo.
Artykuł sponsorowany
Zostaw komentarz