Poznaj Google Signals – narzędzie Google oparte o innowacyjną funkcję cross-device, które ma potencjał, by zrewolucjonizować działania w obszarze e-marketingu.
Google Signals, czyli co nowego w Google Analytics?
Nowa usługa od Google, zapowiadana już w lipcu 2018, pojawiła się niedawno na pierwszych kontach Google Analytics. Czym jest tajemnicze Google Signals, które wzbudziło taki entuzjazm w środowisku marketerów? Jak zapowiada gigant, Google Signals ma za zadanie odmienić proces tworzenia ścieżek zakupowych klientów i zoptymalizować kampanie reklamowe w oparciu o udoskonalone możliwości zbierania danych. Od teraz informacje o użytkownikach, którzy korzystają z różnych urządzeń w ramach ekosystemu Google, będą agregowane. Co to oznacza?
Osoby, które dotychczas odwiedzały naszą stronę, były identyfikowane za pomocą plików cookies. Mechanizm ten, choć szeroko stosowany w działaniach marketingowych, miał poważne wady. „Ciasteczka” były przypisane do urządzenia, a nie do użytkownika. Wyświetlenie witryny na różnych urządzeniach (raz na telefonie, raz na laptopie) było traktowane jak odrębne sesje, a co za tym idzie – jeden użytkownik był uważany przez Google za zupełne różne osoby. Nie pozwalało to na nakreślenie rozbudowanych ścieżek konwersji czy właściwą analizę ruchu na stronie www.
Lukę tę postanowiono wypełnić za pomocą Google Signals. Od teraz dane o użytkownikach, którzy aktywowali na swoim kontach funkcję „Personalizacja reklam”, będą łączone bez względu na ilość czy rodzaj urządzeń, z których korzystają. Możliwość ta otworzy nowe drzwi w obszarze marketingu internetowego – zrewolucjonizuje proces projektowania kampanii reklamowych, personalizacji przekazów i projektowania ścieżek zakupowych.
Funkcja cross-device to nie wszystko
Chociaż usługa Google Signals jest już dostępna na niektórych kontach GA, opcja zaawansowanej agregacji danych wciąż znajduje się w fazie testów i – jak podkreśla Google – będzie systematycznie uzupełniana o nowe funkcjonalności. Dlaczego warto zatem uruchomić Google Signals już teraz?
Narzędzie Google Signals pozwala przede wszystkim na zbieranie jeszcze większych ilości danych o użytkownikach. Informacje te mogą zostać wykorzystane przez marketerów do lepszego zrozumienia zachowania klientów i optymalizacji kampanii remarketingowych Google Ads, które teraz będą lepiej dopasowane do preferencji internautów, a przez to bardziej efektywne. Reklamy remarketingowe, dzięki funkcji cross-device, wyświetlą się użytkownikom na różnych urządzeniach – zarówno na laptopie, na którym osoba odwiedziła stronę, jak i na jej telefonie czy tablecie.
Więcej danych o użytkownikach to także:
- udoskonalone raportowanie reklam z podziałem na urządzenia,
- optymalizacja kosztów kampanii reklamowych,
- bardziej szczegółowe raporty pod kątem zainteresowań i danych demograficznych,
- nowe możliwości optymalizacji działań marketingowych – z informacji dostarczonych przez Google Signals skorzystają osoby odpowiedzialne za remarketing, ale także za przygotowanie całej koncepcji reklamowej, obszary SEO czy projekt strony www,
- raportowanie cross-device, a co za tym idzie – modelowanie atrybucji (w fazie beta).
Jak uruchomić usługę Google Signals?
Narzędzie Google Signals w GA aktywujesz w kilku prostych krokach. Możesz to zrobić na dwa sposoby:
1. Administracja -> Informacje o śledzeniu -> Gromadzenie danych
W zakładce „Administracja” wybierz opcję „Informacje o śledzeniu” dostępną w kolumnie „Usługa”, a następnie kliknij w „Gromadzenie danych”. W górnej części panelu powinna pojawić się niebieska belka z informacją o Google Signals. By włączyć usługę, kliknij w button „Wypróbuj”.
2. Odbiorcy -> Różne urządzenia -> Pokrywanie się urządzeń
Z poziomu „Odbiorcy” przejdź do opcji „Różne urządzenia”, a następnie wybierz pole „Pokrywanie się urządzeń”. Na głównym panelu zobaczysz komunikat o Google Signals. Aby aktywować usługę, wystarczy, że klikniesz w niebieski button. Gotowe!
Uwaga: Aktywowanie usługi Google Signals jest możliwe tylko na niektórych kontach. Jeśli po przejściu do „Gromadzenia danych” lub „Różnych urządzeń” nie masz możliwości uruchomienia narzędzia, musisz uzbroić się cierpliwość. Google Signals będzie dostępne dla wszystkich w przeciągu kilku najbliższych tygodni.
Google Signals nie działa na historycznych danych, dlatego warto uruchomić je jak najszybciej. Od momentu aktywowania usługi otrzymasz dostęp do zaawansowanych funkcji i sposobność ich implementacji w strategii marketingowej firmy.
Podsumowanie
Funkcjonalności, które oferuje Google Signals, znajdą zastosowanie w szerokim spektrum działań marketingowych, bez względu na to, czy prowadzisz je samodzielnie, czy przy pomocy zaufanej agencji, takiej jak Marketing Match. Narzędzie, jako dedykowane rozwiązanie analityczne do branży e-commerce, pozwoli na lepsze sprofilowanie grupy docelowej, a zwłaszcza zrozumienie jej zachowań i tendencji zakupowych. Dane te wydają się nieocenione w procesie projektowania ścieżek zakupowych klienta i przygotowania spersonalizowanych kreacji reklamowych.
Treść została opublikowana przy współpracy https://www.marketingmatch.pl/
Zostaw komentarz