Marketing i Biznes E-commerce Prasówka e-commerce #59 Polacy preferują e-sklepy posiadające placówki stacjonarne

Prasówka e-commerce #59 Polacy preferują e-sklepy posiadające placówki stacjonarne

Prasówka e-commerce #59 Polacy preferują e-sklepy posiadające placówki stacjonarne

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

16% seniorów kupuje w sieci

Interaktywne.com opublikowało raport dotyczący polskiego rynku e-commerce. W 2017 roku 54% internautów robiło zakupy przez Internet, co stanowi 4 % wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Przyjrzymy się wybranym danym zawartym w raporcie:

Użytkownicy sklepów według wieku:

Od 7 do 14 8,5%
Od 15 do 24 17,9%
Od 25 do 34 22,9%
Od 35 do 44-19,9%
Od 45 do 54 14,5%
55+ 16,3%

Typy sklepów według zasięgu wśród internautów:

Sklepy wielobranżowe 51,5%
AGD, RTV, Elektronika, Fotografia, Komputery 48,8%
Odzież 47,3%
Inne sklepy o określonym profilu 38,9%
Literatura, muzyka, filmy 29,7%
Perfumy i kosmetyki 25,2%
Apteki internetowe 12,7%
Produkty dla dzieci i zabawki 12,2%
Bilety 6,6%
Biżuteria 6,4%

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    Większość kupujących stanowią osoby z wykształceniem wyższym i średnim:

    Niepełne podstawowe 4,1%
    Podstawowe 8,5%
    Gimnazjalne 4,7%
    Zasadnicze zawodowe 11,8%
    Niepełne średnie 4,8%
    Średnie 24,6%
    Pomaturalne 8,4%
    Licencjat 4,2%
    Niepełne wyższe 5%
    Wyższe 23,9%

    Kupujący w sieci według wielkości miasta. Co ciekawe najwięcej osób pochodzi ze wsi :

    Wieś 37,1%
    Miasto do 20 tys. 11,8%
    Miasto powyżej 20 do 50 tys. 11,7%
    Miasto powyżej 50 do 100 tys. 10%
    Miasto powyżej 100 do 200 tys. 8,6%
    Miasto powyżej 200 do 500 tys. 8,2%
    miasto powyżej 500 tys. 12,6%

    Które sposoby płatności najbardziej zachęcają do robienia zakupów online według deklaracji użytkowników:

    Szybki przelew przez serwis płatności (np. Homepay, PayU, przelewy24, Dotpay) 62%
    Wysyłka za pobraniem (płatność gotówką przy odbiorze) 39%
    Płatność gotówką przy odbiorze osobistym u kuriera 36%
    Przelew tradycyjny (z wpisaniem numeru rachunku) 27%
    Płatność gotówką przy odbiorze osobistym w sklepie 23%
    Płatność karta płatniczą przy składaniu zamówienia 22%
    Płatności mobilne (np. Blik) 10%
    Płatność SMS-em 5%
    Płatność z odroczonym terminem 4%
    Płatności ratalne (np. e-Raty) 4%
    Płatność mobilna (za pośrednictwem kodów QR, itp.) 4%
    Żaden z powyższych/trudno powiedzieć 3%

    Z pełnym raportem można zapoznać się pod tym adresem 

    e-sklepy

    Polacy preferują e-sklepy posiadające placówki stacjonarne

    Zgodnie z raportem e-Izby oraz Frisco.pl „E-grocery w Polsce – zakupy spożywcze online” Polacy najchętniej sięgają po produkty spożywcze tych sklepów internetowych, które posiadają własną sieć stacjonarnych placówek

    Dlaczego tego typu sklepy są najchętniej wybierane? Istnieje tutaj wiele możliwości. Jedną z nich jest to, że podmioty gospodarcze posiadające własne placówki mają lepiej rozbudowaną sieć logistyczną, co ułatwia szybki dowoź świeżej żywności. Prawdopodobnym jest także, że wiele osób przenosi do sieci swoje zachowania i przyzwyczajenia, dzięki czemu marki, które zdominowały handel detaliczny są wybierane także w Internecie. Nie jest to dobra wiadomość dla małych, niezależnych sprzedawców. Kolejną wyjaśnieniem jest fakt, że wiodące firmy mogą sobie pozwolić na lepszą promocję w sieci, dzięki czemu są w stanie utrzymać swoją przewagę nad konkurencją także online.

    Wielu i tak już nieufnych wobec robienia zakupów spożywczych w sieci klientów może decydować się na zamawianie towarów tylko jeżeli widzą, że opcja ta wspierana jest przez znaną firmę.

    Z pełnym raportem można się zapoznać tutaj

    E-sklepy a cyberbezpieczeństwo (przeczytaj kompendium!)

    Gemaito jest firmą specjalizującą się w zakresie cyberbezpieczeństwa. Zgodnie z przeprowadzanymi przez nią badaniami w 2017 roku ilość ataków hakerskich na świecie zwiększyła się w porównaniu do roku 2016 z 1,36 miliarda do 1,9 miliardów. 80% Polaków boli się robić zakupy w sieci z obawy o bezpieczeństwo. 26% osób niepokoi się, że ich dane osobowe zostaną wykorzystane bez zgody w niewłaściwy sposób przez firmę, której je podadzą.

    Zastosowanie się do nakazów RODO nie tylko więc uchroni przedsiębiorstwa przed karami, ale także może zwiększyć zaufanie klientów wobec nich.

    „Konieczność dostosowania się do nowego prawa to bez wątpienia dla branży duże wyzwanie, ale także szansa, by dzięki stosowaniu przejrzystej polityki bezpieczeństwa zdobyć przewagę rynkową i stworzyć wartość dodaną dla klientów. Zresztą takie są ich wymagania. Polacy uważają, że odpowiedzialność za bezpieczeństwo ich danych w internecie należy do podmiotów trzecich”Marek Safiejko, CEO 9bits

    e-sklepy

    E-commerce napędza zapotrzebowanie na magazyny

    W zeszłym roku zapotrzebowanie na powierzchnię magazynową w naszym kraju stale rosło. Kupionych lub wynajętych było łącznie 4 miliony metrów kwadratowych. Stanowi to 32% wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym.

    Rosnąca konsumpcja wraz ze związanymi z nią inwestycjami firm sprawiły, że zeszły rok okazał się być bardzo udany dla deweloperów budujących magazyny. Oddano do użytku prawie 2,5 miliona metrów kwadratowych. W budowie obecnie są już magazyny o powierzchni tylko o połowę mniejszej. Zaledwie 4,5 % powierzchni magazynowej to pustostany.

    Prawie co trzecia umowa najmu dotyczyła obiektów dużych o powierzchni ponad 50 tysięcy metrów kwadratowych.

    e-sklepy

    Prasówka powstaje dzięki:

    Rzetelny Regulamin

    Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.

    Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.

    Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.

    FreshMail

    Pon-Pt: 8:00-17:00
    (+48) 12 617 60 10
    pomoc@freshmail.pl

    FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.

    Agencja Marketing i Biznes

    Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

    GetResponse

    Oferty biznesowe: sales@getresponse.com

    Kontakt dla mediów: marketing@getresponse.com

    Do tej pory zaufało nam ponad 350 000 klientów ze 182 krajów, a platforma GetResponse dostępna jest w 21 językach. Ponad 300 naszych profesjonalistów pracuje w biurach w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Malezji, Indiach i Rosji.

    Nieprzerwanie od 15 lat dostarczamy najwyższej jakości rozwiązania dla online marketerów, które umacniają pozycję przedsiębiorców i pomagają w rozwoju biznesu.

    Podziel się

    Zostaw komentarz

    Najnowsze

    Powered by: unstudio.pl