Ludzie, którzy obecnie wynajdują polski e-commerce od nowa

17.06.2015 AUTOR: Michał Bąk

Obecni w polskim e-commerce właściwie od początku, nieprzerwanie nadają kierunek rozwoju różnym aspektom branży. Korzystamy z ich technologii i rozwiązań, czerpiemy z ich wiedzy i doświadczenia, wielu z nas ich sukces motywuje do działania. Jeżeli jeszcze o nich nie słyszałeś – zapraszam do lektury. Oto ludzie, którzy codziennie wynajdują polski e-commerce na nowo.

Paweł Fornalski – IAI Shop

Listę otwiera twórca IAI Shop – platformy sklepowej, z której korzysta dzisiaj ponad 2500 (czyli około 20%) polskich sklepów internetowych. Działalność w branży Paweł Fornalski rozpoczął pod koniec lat dziewięćdziesiątych jako programista stron internetowych. Prowadził wówczas portal hip-hop.pl, przez który pozyskał zlecenie na swój pierwszy e-sklep – zleceniodawcą był przedsiębiorca, który w 2000 roku zgodził sie zasponsorować administratorom portalu serwer w zamian za stworzenie oprogramowania sklepu internetowego, które miał później od nich wynajmować. Ta i kolejne prace Pawła Fornalskiego stały sie podwalinami pod IAI Shop.  W odróżnieniu od innych, dostępnych na naszym rynku rozwiązań, platforma od początku powstawała w myśl modelu SaaS i  nieprzerwanie udoskonalana przez ostatnie 15 lat,  wyznacza dziś trendy dla reszty branży. Mimo wieloletniej obecności na rynku,  w działalności IAI Shop nie ma śladu stagnacji, w tej chwili giełdowa już spółka pozostaje w ścisłej europejskiej czołówce pod względem dynamiki rozwoju przedsiębiorstwa, od czterech lat co roku jest laureatem nagrody dla najprężniej ewoluujących europejskich przedsiębiorstw Deloitte Technology Fast50.

Przemysław Porada – Leroy Merlin

Przemysław Porada  to człowiek, który utorował dużej sieci marketów budowlanych Leroy Merlin drogę do efektywnej sprzedaży wielokanałowej w Polsce z wykorzystaniem Internetu
i technologii mobilnych. Pracował nad rozwiązaniami e-commerce, dzięki którym Leroy Merlin nie tylko umożliwiło swoim klientom dokonywanie zakupów online, ale stawiając na rozwiązania content marketingowe (m.in.  Dom z Pomysłem, Dom_Lab), stworzyło wokół swojej marki prężnie działającą społeczność internautów, a w 2012 roku, jako pierwsze duże przedsiębiorstwo z branży dom i ogród w Polsce, uruchomiło aplikację mobliną sklepu internetowego. W Leroy Merlin Przemysław Porada pełni dzisiaj funkcję managera ds. internetu i jest odpowiedzialny między innymi za tworzenie internetowej strategii internetowej marki, rozwój rozwiązań e-commerce i wdrażanie kolejnych odsłon serwisu internetowego oraz szeroko pojętego e-marketingu. On sam jest trzykrotnym laureatem nagród Akademii Webstar (wyróżnienie za najlepszą stronę w kategorii dom i ogród 2009, nagroda za najlepszą stronę w kategorii usługi profesjonalne w 2013 roku i nagroda główna za najlepszą stronę roku 2013), a aplikacja mobilna Leroy Merlin została wyróżniona w kategorii “Wykorzystanie Internetu i mediów interaktywnych” podczas Media Trendy 2013.

Grzegorz Wójcik – E-commerce Polska 

marketingiem internetowym jest związany od 1997 roku. Zajmował wysokie stanowiska w zarządach gigantów polskich mediów internetowych oraz e-commerce – między innymi grupy Onet, portalu Interia.pl i serwisu aukcyjnego Allegro. W latach 2008-2009 kierował Działem Nowych Mediów w TVN S.A. Obecnie jest prezesem Autenti.com – innowacyjnej platformy wymiany i autoryzacji dokumentów w internecie, otwierającej przed e-commerce nowe możliwości w zakresie zawierania umów z wykorzystaniem podpisu internetowego. Grzegorz Wójcik stoi również na czele zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej E-commerce Polska. Organizacja, powstała w 2013 roku z inicjatywy największych firm polskiego rynku e-commerce, liczy ponad 100 członków i ma na celu reprezentowanie wspólnych interesów zrzeszonych w niej przedsiębiorców oraz wspieranie rozwoju branży poprzez inicjowanie procesów legislacyjnych, organizację konferencji, opracowywanie i wdrażanie strategii edukacyjnych,  wymianę know-how oraz tworzenie raportów i analiz.

Maciej Białek – PIXERS 

Karierę rozpoczynał w wieku 16 lat jako właściciel pierwszej kafejki internetowej w rodzinnym Jaworze. Po kilkunastu nieudanych podejściach do e-commerce, zdołał dosłownie rzucić na kolana branżę – serwis PIXERS.pl, założony przez niego w 2009 roku jest obecnie numerem 2 na światowym rynku home decor. PIXERS oferuje spersonalizowane elementy do dekoracji wnętrz, takie jak fototapety, naklejki i meble modułowe. 95% procent firmowej sprzedaży odbywa się za pośrednictwem platformy, która jest dostępna w 11 wersjach językowych. Serwis daje możliwość wykorzystania własnych zdjęć, ale sekretem jego potęgi jest olbrzymia (liczona w milionach) baza przyporządkowanych tematycznie grafik, dzięki czemu platforma doskonale odpowiada na potrzeby zarówno klientów amatorów jak i profesjonalistów. Sukces PIXERS to także zasługa godnej pozazdroszczenia strategii promocyjnej. Nie będzie chyba nadużyciem stwierdzenie, że prężna współpraca serwisu z mediami i branżowymi blogerami może stanowić przykład dla każdego specjalisty marketingu sieciowego i e-commerce.

Michał Sadowski – Brand24

Jest założycielem i prezesem serwisu Brand24, potężnego narzędzia do monitorowania opinii o marce w Internecie. Jego klientami są różnej wielkości przedsiębiorstwa, także bardzo silne, międzynarodowe marki takie jak H&M, IKEA, Vichy czy Intel. W ciągu ostatnich lat był wielokrotnie nagradzany jako przedsiębiorca (Ranking 30 Wschodzących Gwiazd Biznesu 2012, Aulery 2012, Ekomersy 2012), a w 2013 roku w ramach The Next Web Startup Awards otrzymał tytuł Startup Founder of the Year. Jest autorem książki “Rewolucja Social Media”, pozycji właściwie obowiązkowej, gdzie opisuje możliwości i zagrożenia, wynikające ze zmian, które na przestrzeni ostatnich lat dokonały sie w mediach społecznościowych i podpowiada, jak reagować na nie, wykorzystując monitoring internetu i dobre praktyki budowania marki w sieci, a także jak zmierzyć skuteczność podejmowanych w obronie swojej marki działań.

Paweł Wojciechowski – Next

Paweł Wojciechowski to dyrektor działu e-commerce agencji interaktywnej Next, realizującej strategie marketingowe klientów takich jak T-Mobile, Samsung, Kraft Foods, Coca-Cola czy Eurobank. Odpowiada za performance marketing oraz rozwój kompetencji grupy Starcom Media West, do której należy Next, w zakresie sprzedaży internetowej. W zagadnienia e-handlu i marketingu on-line jest zaangażowany od ponad 12 lat.  Przez ponad 4 lata pracował dla Weldbild.pl, gdzie pełnił funkcję dyrektora sprzedaży internetowej oraz dyrektora marketingu. Po podjęciu przez niemieckiego inwestora decyzji o wycofaniu się z działalności w Polsce, zainicjował  rebranding serwisu i stanął na czele spółki Ravelo.pl, należącej dzisiaj do grupy PWN, która dokonała jego przejęcia. Swoją karierę rozpoczynał od pracy grafika i projektanta stron internetowych dla portalu Interia.pl.

 Andrzej Poniński – Dotpay

Wprowadzenie możliwości wykonywania internetowych transferów pieniężnych wpłynęło na rozwój e-commerce w sposób diametralny. Im łatwiej konsument może zapłacić w sieci za swoje zakupy i im bezpieczniej czuje się przy dokonywaniu tego rodzaju operacji na swoich pieniądzach, tym większa szansa na to, ze sfinalizuje transakcję i nie będzie sie wahał zrobić tego po raz kolejny. Andrzej Poniński to wybitny specjalista branży płatności internetowych, przez ponad 7 lat wytyczający trendy rozwoju i poprawy bezpieczeństwa wykonywania transakcji online jako prezes Dotpay S.A., dostawcy usługi transferów pieniężnych Dotpay.pl. Obecnie przewodzi Polskiej Organizacji Niebankowych Instytucji Płatności, do której należą największe spółki wykonujące usługi płatności on-line w Polsce: m.in. Dotpay, PayU, Cashbill i Krajowy Integrator Płatności.

Artur Krasiński – AK74

Artur Krasiński jest blogerem, vlogerem, dziennikarzem i przedsiębiorcą internetowym. Na blogu AK74 publikuje artykuły z zakresu technologii mobilnych i internetowych, e-commerce, marketingu i biznesu. Należy także do grona redaktorów serwisu natemat.pl. Jest założycielem oraz prezesem  MUSE (yourmuse.io) – serwisu oferującego narzędzie służące do analizy ruchu, reakcji widzów, potencjału viralowego i monitoringu konkurencji kanału Youtube, oraz platformy analitycznej FOKUS (getfokus.com). Do jego pomysłów należy również Aula Polska – zaaranżowane wespół z Krzysztofem Kowalczykiem przedsięwzięcie promujące kulturę przedsiębiorczości technologicznej. W ramach inicjatywy organizowane są nieodpłatne spotkania z udziałem specjalistów, podczas których swoje idee i rozwiązania mogą zaproponować młode firmy oraz właściciele start-upów. Do tej pory w ramach działalności Auli Polskiej w obecności ponad 12000 gości wystąpiło więcej niż 450 mówców.

Prowadzenie biznesu w e-handlu na dzisiejszą skalę nie byłoby możliwe, gdyby nie wkład ludzi, którzy na przestrzeni lat, poprzez swoje pomysły i wytrwałość, wypracowali rozwiązania, które oprócz przyniesienia korzyści samym autorom, otworzyły drogę do nowych możliwości także pozostałym członkom społeczności. Każdy z nas swoją działalnością dokłada coś do ogólnego dorobku polskiego e-commerce. Dbajmy o to, by nasza praca stanowiła wkład jak najwyższej jakości.

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/pr/to-ludzie-zmieniaja-biznes-a-marki-zmieniaja-ludzi

Estymacja startu startupu – jak zacząć prowadzić biznes w modelu saas?

Do góry!

Polecane artykuły

07.06.2019

Ostatni członek ...

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail
 

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam