Marta Bąk, Marketing i Biznes: Anno, od jak dawna jesteś związana z branżą. Jak to się stało, że trafiłaś do Grupy Allegro?
Anna Iller, Allegro: Z marketingiem jestem związana zawodowo od 2004 roku, ale już w trakcie szkoły średniej zdobywałam pierwsze doświadczenia organizując międzynarodowe turnieje sportowe. To był bardzo wartościowy czas, bo pozwolił mi nabrać przekonania, że będzie to dla mnie właściwa ścieżka zawodowa.
A do Allegro trafiłam tak, jak zdecydowana większość osób zdobywa pracę, czyli poprzez rekrutację.
Legendy Polskie to projekt, który powstał w ekipie Allegro. Jestem ciekawa jak długo powstawał sam zamysł, jakie były etapy tworzenia oraz jakie były cele postawione zanim ruszyły pierwsze prace?
Pierwszy miesiąc to był czas, w którym sami odpowiadaliśmy sobie na pytania, jak bardzo wyjątkowy projekt oparty o video chcemy stworzyć i co dzięki niemu osiągnąć. Od razu określiliśmy też czego zdecydowanie chcemy unikać.
Kolejny etap trwał długie i ciężkie 6 miesięcy. Zaprosiliśmy do przetargu 12 firm, w tym agencji reklamowych, domów produkcyjnych, którym przedstawiliśmy standardowy format briefu. Dla większości z nich nasze wytyczne okazały się zaskakujące – w 2014 roku marki rzadko chciały mówić o emocjach, wartościach kosztem promowania własnych produktów i usług. Choć wydaje się, że trzy lata wstecz to dość niewiele, to z dzisiejszej perspektywy jestem przekonana, że to był najtrudniejszy element.
Czy projekt Legendy Polskie spełnił Wasze oczekiwania? Czy były jakieś błędy, wpadki bądź opóźnienia, które nie były zauważalne z perspektywy widza/czytelnika? Czy jest coś, co byś dzisiaj zrobiła inaczej?
Oczywiście że spełnił, w przeciwnym razie zdecydowanie nie robilibyśmy kolejnej edycji w 2016 roku. Błędów i znaczących opóźnień raczej sobie nie przypominam. Jeżeli chodzi o elementy niewidoczne dla widza to było ich kilka: począwszy od zmian scenariuszowych na planie zdjęciowym, aż po kolejne zmiany podczas montażu. Musimy jednak pamiętać, że taka produkcja różni się od tradycyjnych reklam.
Pracujesz w Allegro od 2008 roku. To już długi okres. Jak tak popatrzysz z perspektywy czasu, jakie największe wartości dała Ci praca w zespole tej platformy? Jaką zdobytą umiejętność uważasz za najcenniejszą i dlaczego?
To co jest dla mnie wyjątkowego w Allegro, to możliwość ciągłego rozwoju i zdobywania nowych umiejętności. Są wśród nich takie, o których nigdy nie pomyślałam, że mogłabym się w nich realizować, np. współpraca projektowa/produktowa z zespołami IT. Nie podejrzewałam się też w ogóle o to, że mam predyspozycje do produkcji filmowej i odnajdę się w roli producenta kreatywnego. Wydaje mi się, że niewiele firm, nie tylko w Polsce, mogłoby mi zapewnić tak szeroką perspektywę i możliwość rozwoju. To co sobie cenię ponad zdobywane umiejętności, to ludzie, z którymi mam możliwość pracować i myślę tu zarówno o moich zespołach, osobach wewnątrz organizacji i spoza niej.
Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.
Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:
Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę
Zawsze na kluczowych pozycjach
Zawsze opłacalna biznesowo
Kiedyś powiedziałaś, że jesteś odpowiedzialna za ludzi, z którymi współpracujesz. Jak dbasz o ich rozwój?
Jako managerowi jest mi łatwiej o tyle, że w Allegro każdy pracownik ma możliwość korzystania ze szkoleń zewnętrznych. Mamy także, wydaje mi się, unikatowy program szkoleń wewnątrz firmy, dzięki którym pracownicy mogą rozwijać swoje kompetencje w kierunkach jakie oni sami czują, że jest im to potrzebne. W ramach tego projektu pracownicy posiadający ekspercką wiedzę, mogą również występować w roli prowadzących takie szkolenia.
W firmie wyznaczamy cele w systemie OKR, ale bez względu na to uważam, że jednym z ważniejszych elementów jest rozmowa, która z jednej strony może dotyczyć podsumowania jakiegoś czasu pracy, z drugiej może być feedbackiem, zarówno dla pracownika ale również dla mnie.
Nie lubisz występować publicznie, ale starasz się przyjmować zaproszenia na prelekcję i walczyć z tym. Jakie masz sposoby na wychodzenie ze swojej strefy komfortu?
Pierwszy element to uświadomienie sobie z czym się czujemy niekomfortowo, czy to w pracy, czy w życiu prywatnym. Jeszcze ważniejsza, z mojej perspektywy, wydaje się gotowość do zmiany. Bez tego nasze działania są jak życzenia noworoczne – mocne postanowienia ale brak działania, lub ich krótkotrwała realizacja. Jestem osobą konsekwentną, więc jeżeli sobie naprawdę coś postanowię, co jest dla mnie ważne, to dążę do osiągania celu. I tak jest właśnie z wystąpieniami publicznymi. Z drugiej strony, dość często na swojej ścieżce zawodowej spotykałam ludzi, którzy chętnie dzielili się swoją wiedzą, i czuję się niejako w obowiązku tą wiedzą dzielić się dalej.
Nie bez powodu wspomniałam o tych wystąpieniach publicznych. Wiem, że będziesz występować na konferencji II edycji E-commerce Insights by GetResponse, czy możesz uchylić rąbka tajemnicy i powiedzieć o czym będziesz mówić?
Na pewno LEGENDY POLSKIE ALLEGRO będą motywem przewodnim. Staram się, żeby prezentacje tego projektu dla każdej grupy słuchaczy, były wyjątkowe, dlatego serdecznie zapraszam na to wydarzenie – postaram się opowiedzieć kilka ciekawostek zza kulis.
Zostaw komentarz