Najważniejsza jest gotowość do zmiany

11.10.2017 AUTORZY: Anna Iller, Marta Bąk-Kamińska,

Marta Bąk, Marketing i Biznes: Anno, od jak dawna jesteś związana z branżą. Jak to się stało, że trafiłaś do Grupy Allegro?

Anna Iller, Allegro:marketingiem jestem związana zawodowo od 2004 roku, ale już w trakcie szkoły średniej zdobywałam pierwsze doświadczenia organizując międzynarodowe turnieje sportowe. To był bardzo wartościowy czas, bo pozwolił mi nabrać przekonania, że będzie to dla mnie właściwa ścieżka zawodowa.

A do Allegro trafiłam tak, jak zdecydowana większość osób zdobywa pracę, czyli poprzez rekrutację.

Legendy Polskie to projekt, który powstał w ekipie Allegro. Jestem ciekawa jak długo powstawał sam zamysł, jakie były etapy tworzenia oraz jakie były cele postawione zanim ruszyły pierwsze prace?

Pierwszy miesiąc to był czas, w którym sami odpowiadaliśmy sobie na pytania, jak bardzo wyjątkowy projekt oparty o video chcemy stworzyć i co dzięki niemu osiągnąć. Od razu określiliśmy też czego zdecydowanie chcemy unikać. 

Kolejny etap trwał długie i ciężkie 6 miesięcy. Zaprosiliśmy do przetargu 12 firm, w tym agencji reklamowych, domów produkcyjnych, którym przedstawiliśmy standardowy format briefu. Dla większości z nich nasze wytyczne okazały się  zaskakujące – w  2014 roku marki rzadko chciały mówić o emocjach, wartościach kosztem promowania własnych produktów i usług. Choć wydaje się, że trzy lata wstecz to dość niewiele, to z dzisiejszej perspektywy jestem przekonana, że to był najtrudniejszy element.

Czy projekt Legendy Polskie spełnił Wasze oczekiwania? Czy były jakieś błędy, wpadki bądź opóźnienia, które nie były zauważalne z perspektywy widza/czytelnika? Czy jest coś, co byś dzisiaj zrobiła inaczej?

Oczywiście że spełnił, w przeciwnym razie zdecydowanie nie robilibyśmy kolejnej edycji w 2016 roku. Błędów i znaczących opóźnień raczej sobie nie przypominam. Jeżeli chodzi o elementy niewidoczne dla widza to było ich kilka: począwszy od zmian scenariuszowych na planie zdjęciowym, aż po  kolejne zmiany podczas montażu. Musimy jednak pamiętać, że taka produkcja różni się od tradycyjnych reklam.

Pracujesz w Allegro od 2008 roku. To już długi okres. Jak tak popatrzysz z perspektywy czasu, jakie największe wartości dała Ci praca w zespole tej platformy? Jaką zdobytą umiejętność uważasz za najcenniejszą i dlaczego?

To co jest dla mnie wyjątkowego w Allegro, to możliwość ciągłego rozwoju i zdobywania nowych umiejętności. Są wśród nich takie, o których nigdy nie pomyślałam, że mogłabym się w nich realizować, np. współpraca projektowa/produktowa z zespołami IT. Nie podejrzewałam się też w ogóle o to, że  mam predyspozycje do produkcji filmowej i odnajdę  się w roli producenta kreatywnego. Wydaje mi się, że niewiele firm, nie tylko w Polsce, mogłoby mi zapewnić tak szeroką perspektywę i możliwość rozwoju. To co sobie cenię ponad zdobywane umiejętności, to ludzie, z którymi mam możliwość pracować i myślę tu zarówno o moich zespołach, osobach wewnątrz organizacji i spoza niej.

Kiedyś powiedziałaś, że jesteś odpowiedzialna za ludzi, z którymi współpracujesz. Jak dbasz o ich rozwój?

Jako managerowi jest mi łatwiej o tyle, że w Allegro każdy pracownik ma możliwość korzystania ze szkoleń zewnętrznych. Mamy także, wydaje mi się, unikatowy program szkoleń wewnątrz firmy, dzięki którym pracownicy mogą rozwijać swoje kompetencje w kierunkach jakie oni sami czują, że jest im to potrzebne. W ramach tego projektu pracownicy posiadający ekspercką wiedzę, mogą również występować w roli prowadzących takie szkolenia.

W firmie wyznaczamy cele w systemie OKR, ale bez względu na to uważam, że jednym z ważniejszych elementów jest rozmowa, która z jednej strony może dotyczyć podsumowania jakiegoś czasu pracy, z drugiej może być feedbackiem, zarówno dla pracownika ale również dla mnie.

Nie lubisz występować publicznie, ale starasz się przyjmować zaproszenia na prelekcję i walczyć z tym. Jakie masz sposoby na wychodzenie ze swojej strefy komfortu?

Pierwszy element to uświadomienie sobie z czym się czujemy niekomfortowo, czy to w pracy, czy w życiu prywatnym. Jeszcze ważniejsza, z mojej perspektywy, wydaje się  gotowość do zmiany. Bez tego nasze działania są jak życzenia noworoczne – mocne postanowienia ale brak działania, lub ich krótkotrwała realizacja. Jestem osobą konsekwentną, więc jeżeli sobie naprawdę coś postanowię, co jest dla mnie ważne, to dążę do osiągania celu. I tak jest właśnie z wystąpieniami publicznymi. Z drugiej strony, dość często na swojej ścieżce zawodowej spotykałam ludzi, którzy chętnie dzielili się swoją wiedzą, i czuję się niejako w obowiązku tą wiedzą dzielić się dalej.

Nie bez powodu wspomniałam o tych wystąpieniach publicznych. Wiem, że będziesz występować na konferencji II edycji E-commerce Insights by GetResponse, czy możesz uchylić rąbka tajemnicy i powiedzieć o czym będziesz mówić?

Na pewno LEGENDY POLSKIE ALLEGRO będą motywem przewodnim. Staram się, żeby prezentacje tego projektu dla każdej grupy słuchaczy, były wyjątkowe, dlatego serdecznie zapraszam na to wydarzenie – postaram się opowiedzieć kilka ciekawostek zza kulis.

Do góry!

Polecane artykuły

13.01.2020

Rebranding Grupy SARE efektem finalizacji strategii rozwoju w kierunku kompleksowego ...

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam