Wiadomości z kraju

Już ponad 25 % kupujących online korzysta z click&collect

click&collect

Najnowszy raport pt. „Płatności cyfrowe 2016”, przygotowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, skupia się badaniu zachowań klientów e-sklepów. Pod uwagę bierze on nie tylko wybierane przez nich metody płatności, ale i preferowane formy odbioru towaru. Badania przeprowadzono pomiędzy 24 listopada a 3 grudnia i dokonano ich przy współpracy z Mobile Institute oraz GoMobi.pl.

Z raportu wynika, że 26% konsumentów płaci za zakupy online przy pomocy karty kredytowej, taka sama liczba osób preferuje płatność za pobraniem lub wybiera odbiór towaru w sklepie albo punkcie odbioru, czyli korzysta z usługi click&collect. Mobilne płatności, np. BLIK, są mniej popularne i decyduje się na nie 19% użytkowników.

„Płatności cyfrowe są szybko adaptowane przez rynek. Rośnie liczba smart konsumentów, którzy korzystają z dobrodziejstw technologii nie tylko do realizacji zakupów, ale także do dokonania za nie płatności. Polacy są otwarci na innowacje w tym obszarze, a to z kolei oznacza, że dostawcy produktów i usług finansowych oraz transakcyjnych muszą dziś, bardziej niż kiedykolwiek, myśleć cyfrowo – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.

W raporcie tym znaleźć można też informacje na temat preferowanych przez polskich klientów produktów finansowych. Pełny raport można przeczytać tutaj: (http://www.ecommercepolska.pl/files/8014/8345/3781/Raport_platnosci_cyfrowe_2016.pdf).

E-mail marketing dla urządzeń mobilnych

mailingi-mobilne

Według badań przeprowadzonych w 3 kwartale 2016 roku przez Experian Marketing, tylko w trzech ostatnich miesiącach ubiegłego roku aż 64% kreacji e-mail zostało otwartych na urządzeniach mobilnych, a 13% z tych wiadomości było przeglądanych na tabletach. Nie oznacza to całkowitej dominacji kanału mobile w przypadku e-mail marketingu, ale pokazuje zmieniające się trendy. Warto więc tworzyć newslettery responsywne, dopasowane do różnych urządzeń. Chociaż liczba otwarć na tego typu urządzeniach wzrosła o 2% w stosunku do analogicznego okresu w roku 2015, to jednak spadła wartość CTR. Niewiele zmienił się wskaźnik użytkowników wypisujących się z list mailingowych e-sklepów i wyniósł on 0,9% (poprzednio wynosił 1%). Bardzo zadowalającym wskaźnikiem może być ten, który mówi o zysku, jaki może przynieść kampania. Ponad 90% specjalistów zajmujących się marketingiem pozyskuje swoich klientów właśnie tą drogą, a 1 złotówka przeznaczona na kampanię może przynieść nawet 43 złote zysku.

Tak, jak w przypadku sprzedaży online, tak samo i w e-mail marketingu liczą się treści. Odpowiednie ich dobranie, analiza i tworzenie dobrej jakości kampanii może przełożyć się na wyższą sprzedaż produktów oraz pozyskanie nowych klientów. Warto o tym pamiętać, decydując się na ten kanał reklamy.

Ze świata

Omnichannel z większą wartością koszyka?

omni

Badania przeprowadzone przez Visa pokazują, że klienci, którzy decydują się na nabycie produktów o wysokiej wartości, podczas finalizacji zakupu korzystają zarówno z kanału on-, jak i offline. Aż 70% europejskich konsumentów korzysta z praktyki zwanej „showrooming” – czyli najpierw ogląda towar w sklepie stacjonarnym, a następnie zamawia go online. Podobna liczba konsumentów (66%) najpierw szuka najatrakcyjniejszych ofert online, a następnie kupuje dany produkt w sklepie stacjonarnym. Szczególnie w okresach wzmożonych zakupów – Święta Bożego Narodzenia, Walentynki, Mikołaj – kupujący doceniają możliwość porozmawiania z ze sprzedawcą i obejrzenia wybranego upominku. Warto też zwrócić uwagę na to, że wielu kupujących decyduje się płacić zbliżeniowo za zakupy o niskiej wartości. Konsumenci europejscy zainteresowani są stosowaniem portfeli elektronicznych przy zakupach bezpośrednich (37%), w aplikacji (51%) i w Internecie (56%). Wśród uzyskiwanych korzyści najczęściej wymieniana jest większa wygoda (61%) oraz możliwość płacenia w dowolnym czasie i miejscu (59%).

Omnichannel pozwala klientom dokonać zakupów w sposób dla nich idealny i dający poczucie bezpieczeństwa. Nie można więc się dziwić, że konsumenci decydują się na kupowanie online również droższych produktów, ponieważ odebranie zakupów w sklepie stacjonarnym – po wcześniejszym zamówieniu ich online – sprawia, że podjęcie decyzji zakupowej jest łatwiejsze.

Amazon z pierwszą księgarnią stacjonarną?

amazon

O Amazonie zawsze było i jest głośno. Amerykański gigant nie tylko sprzedaje przez Internet praktycznie wszystko, ale też tworzy autorskie produkcje telewizyjne, wydaje książki, sprzedaje własne czytniki e-booków, zarządza firmą dostawczą. Jeszcze w 2015 roku mówiło się, że marka ostrzy sobie pazury na stacjonarne sklepy, a dokładnie księgarnie. Zapowiada się, że pierwszym sklepem Amazona rzeczywiście będzie księgarnia, która zostanie otwarta w Nowym Jorku, w pobliżu Central Parku. Będzie to jednak sklep specyficzny, w sprzedaży pojawią się tam bowiem tylko książki, które otrzymały 4 lub 5 gwiazdek w ocenach kupujących, w ofercie pojawią się też gadżety Amazona, np. czytniki e-booków, które będzie też można na miejscu przetestować. Czy pomysł wypali? Okaże się wkrótce.

Partnerem merytorycznym jest agencja Elivo.

intro-logo

Chcesz mieć unikalne opisy w e-sklepie? Zadzwoń do autora wpisu 695 069 430.

Czytaj również:

 

Łódź to nie tylko szare miasto. Poznaj najciekawsze startupy i inicjatywy!

Oszukać przeznaczenie, czyli ochrona danych osobowych

Wywiad z Arturem Radeckim – to nie wiek, a energia i pasja stanowią gotowość do podejmowania nowych wyzwań!

 

 

  • Amazon stacjonarnie? To się chyba nie uda 🙂

Polecane Artykuły