Grupa Morele przejmuje kolejny sklep i zakłada na 2018 rok 1 mld złotych przychodów

21.02.2018 AUTOR: Marta Wujek

Grupa Morele posiada kilkunastoletnie doświadczenie w e-commerce. Pierwszy sklep internetowy powstał w 2004 roku, a przez kolejne lata firma zdobywała kolejne obszary w branży. Obecnie grupa realizuje 5 tys. zamówień dziennie, a jej wszystkie strony odwiedza około 2,5 mln unikalnych użytkowników. Jednak Morele nie powiedziało ostatniego słowa i właśnie zakończyło przejęcie kolejnego sklepu internetowego, Sklep-Presto.pl. Tym razem to branża sportowa.


Spółka Morele sfinalizowała właśnie przejęcie sportowego sklepu internetowego: Sklep-Presto.pl. Od początku stycznia tego roku nowy sklep jest połączony z platformą Morele. Właściciele nie ujawniają jaka była wartość tej transakcji. Natomiast wskazują, że branża sportowa to ich plan na rok 2018, który ma pomóc im osiągnąć cel: ponad 1 mld złotych przychodu w tym roku.

­­- Przejęcie Sklep-Presto.pl to dla nas kolejny krok rozbudowy naszej oferty. W ostatnim czasie robiliśmy to zarówno poprzez tworzenie własnych sklepów, organicznie, oraz poprzez procesy przejęć. Wzrost segmentu sportowego to jeden z naszych celów na 2018 rok, w którym planujemy ponad 1 mld złotych przychodów na poziomie Grupy, przy istotnym zwiększeniu średniej marży – skomentował dla portalu wirtualnemedia.pl  Michał Pawlik, prezes Morele.net.

Aby opowiedzieć o początkach spółki Morele, musimy cofnąć się do czasów studenckich jej założycieli, a konkretnie 2000 roku. Wtedy to Radosław Stasiak założył jednoosobową firmę, by składać, sprzedawać i serwisować komputery. Jego klientami byli głównie znajomi z akademika, w którym były problemy z Internetem. Razem z kolegą, Michałem Pawlikiem postanowili coś z tym zrobić. Szybko okazało się jednak, że ich akademik nie jest jedynym, który ma podobne problemy.

Michał udał się do rektora uczelni i zaproponował, że razem z Radosławem zbudują sieć internetową dla większej ilości akademików. Oszacowali, że będzie ich to kosztować 100 tys. złotych. Umówili się z rektorem, że studenci przez kolejne pięć lat będą spłacać ich inwestycję, a kiedy „pożyczka” zostanie oddana, sieć przejdzie na własność uczelni. Do tego momentu pracowali pod firmą Radosława. Natomiast kiedy kolejne akademiki zaczęły się do nich zgłaszać z prośbą o pomoc, postanowili zawiązać spółkę.

Tak więc realizowali rozbudowę sieci internetowych, a jednocześnie prowadzili sklep stacjonarny ze sprzętem komputerowym. Praca przy akademikach trwała do 2004 roku. Wtedy stanęli przed pytaniem: co robić dalej. Postanowili połączyć swoją wiedzę informatyczną, zamiłowanie do sprzętu komputerowego oraz doświadczenie w sprzedaży. Tak powstał ich pierwszy sklep internetowy morele.net.

Początkowo za pośrednictwem platformy można było kupić jedynie sprzęt IT. Później panowie zaczęli wprowadzać do oferty urządzenia RTV AGD. Przez kolejne lata spółka przejmowała kolejne sklepy. Dziś pod jej skrzydłami znajdują się: Amfora.pl, Budujesz.pl, Digitalo.pl, Hulahop.pl, Motoria.pl, Meblujesz.pl, Pupilo.pl, Sklep-Presto.pl, Trenujesz.pl oraz Ubieramy.pl. Wszystkie te platformy to 800 tys. jednostek magazynowych. Natomiast przychody grupy w 2017 roku osiągnęły poziom 750 mln złotych. Od 2011 roku spółka należy do portfolio spółek funduszy MCI Capital, udziałowcem jest fundusz MCI.TechVentures.

Wygląda na to, że spółka chce zdobyć tytuł lidera w branży e-commerce w Polsce. Wskazują na to kolejne przejęcia i coraz bardziej różnorodny dobór branż. – Doświadczenie zdobyte w branży artykułów elektronicznych oraz technologia oparta na sztucznej inteligencji pozwalają Morele.net błyskawicznie poszerzać swoją ofertę i podbijać nowe segmenty rynku. To przykład firmy, która nie tylko rozwija się organicznie, ale jest także w stanie bardzo sprawnie integrować inne platformy, zapewniając klientom dostęp do wysokiej jakości obsługi. To daje wielkie możliwości wzrostu – komentował dla portalu wirtualnemadia.pl Maciej Kowalski, zarządzający spółką z ramienia funduszu MCI Capital.

 

Do góry!

Polecane artykuły

21.09.2020

O jakich zakazach ruchu dla ciężarówek trzeba wiedzieć w 2020 ...