Marketing i Biznes E-commerce Dropshipping. Jak zarabiać nie mając miejsca magazynowego?

Dropshipping. Jak zarabiać nie mając miejsca magazynowego?

Dropshipping. Jak zarabiać nie mając miejsca magazynowego?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Rozpoczynając sprzedaż w internecie, nie zawsze mamy odpowiednie zasoby pieniężne, technologiczne czy też magazynowe, by od samego początku budować własne „centrum” magazynowo-sprzedażowe. Często zaczynamy w garażu, a nawet pokoju, gdzie sami obsługujemy kolejne zamówienia, pakujemy towar, wysyłamy paczki i rozmawiamy z klientami. Zmiany na rynku oraz zapotrzebowanie na różne rozwiązania, doprowadziły do powstania różnych modeli biznesowych, które są dopasowane do potrzeb i możliwości e-sprzedawców. Jednym z nich jest często wybierany przez początkujących przedsiębiorców dropshipping. Dlaczego akurat ten model cieszy się dużą popularnością? Sprawdźmy.

Z artykułu dowiesz się:

1. Czym jest dropshipping

2. Jakie są wady i zalety dropshippingu

3. Dla kogo jest model biznesowy?

4. Jak wybrać hurtownie w modelu dropshippingu?

5. Czy dropshipping się opłaca? Ile kosztuje sklep oparty na tym modelu

6. Jak rozliczyć dropshipping? Najważniejsze aspekty księgowe

7. Dropshipping a prawo – o czym musisz pamiętać?

8. Idealny system do dropshippingu, czyli jaki?

9. Co powinien zawierać idealny system do dropshippingu?

10. Automatyczne integracje z hurtowniami

11. Automatyczne integracje z Allegro i Marketplace’ami

12. Integracje z kurierami

13. Podsumowanie

 

Czym jest dropshipping?

Aby dobrze zobrazować to pojęcie, trzeba przedstawić najpierw standardowy model sprzedaży w e-commerce. Wygląda on tak, że w procesie pojawiają się dwie strony: kupujący i sprzedawca. Konsument dokonuje zakupu w sklepie internetowym, a sprzedawca pakuje posiadany w magazynie towar i wysyła go do klienta. W tej sytuacji zakładamy, że przedsiębiorca posiada stany magazynowe i jest odpowiednio zatowarowany, czyli ma zasoby do realizacji zamówień we własnym zakresie.

Dropshipping, to rozwiązanie dla sprzedawców, którzy tych zasobów nie posiadają. Według definicji, jest to model logistyczny sprzedaży przez internet, polegający na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę. O co dokładnie chodzi? Do opisywanego wyżej standardowego modelu dochodzi jeszcze jeden podmiot, a mianowicie hurtowania lub producent, który wysyła towar do klienta w imieniu sprzedawcy internetowego. Przykładowy proces takiego zamówienia wygląda następująco:

    1. Klient wchodzi na stronę e-sklepu sprzedawcy i zamawia produkt, który go interesuje.
    2. Sprzedawca samodzielnie, lub jego system sprzedażowy automatycznie, przekazuje informację o tym zamówieniu do hurtowni.
    3. Hurtownia pakuje produkt, przygotowuje odpowiednie dokumenty i wysyła paczkę do zamawiającego towar klienta. 

Jakie są wady i zalety dropshippingu?

Podobnie jak w innych modelach, także i w tym pojawiają się plusy i minusy. Dla wielu zaczynających swoją przygodę z e-handlem przedsiębiorców, to rozwiązanie wydaje się jedynym rozsądnym. Brak konieczności posiadania magazynu, a także niskie koszty usługi, sprawiają, że decydują się na nią osoby, które prowadzą sklep jako dorywczą działalność, na przykład po godzinach pracy. Przyjrzyjmy się wszystkim wadom i zaletom tego modelu.

Zalety dropshippingu:

  • Oszczędność pieniędzy ten model sprzedażowy zapewnia duże oszczędności na starcie biznesu. Przede wszystkim dlatego, że nie ponosimy kosztów logistycznych, czyli nie musimy posiadać magazynu, nie musimy inwestować pieniędzy w towar, nie ma potrzeby zatrudniania personelu, nie musimy martwić się o opakowania do wysyłki, umowy z kurierami i inne wydatki. Nie mamy też problemu z przechowywaniem towarów wielkogabarytowych.
  • Zyskujemy czas dzięki temu modelowi nie musimy zajmować się logistyką, lecz możemy skupić się na działaniach sprzedażowych, poszerzeniu oferty i innych, które mogą zwiększyć sprzedaż.
  • Niskie koszty wejścia do biznesu niskie koszty inwestycyjne na start to duży plus szczególnie dla tych osób, które chcą przetestować pomysł na sklep. Biznes możemy prowadzić po godzinach naszej normalnej pracy.
  • Pewny zysk na start ten model biznesowy pozwala od razu zarabiać, bez obaw, że „utopimy pieniądze” w produktach, które będą zalegały na półce. Zamawiamy jedynie te towary, które są w zamówieniach klientów. Daje to duże poczucie bezpieczeństwa prowadzonych interesów.
  • Automatyzacja w wielu przypadkach możemy „spiąć” ze sobą panel naszego sklepu z hurtownią i na bieżąco aktualizować stany magazynowe lub przesyłać zamówienia. Wszystko to dzieje się automatycznie, przy naszej minimalnej ingerencji. 

Wady dropshippingu:

  • Duża konkurencja niskie koszty wejścia na rynek sprawiają, że wielu sprzedawców próbuje swoich sił w e-biznesie. Z tego powodu będziemy musieli konkurować z innymi sprzedawcami i sklepami. Dodatkowo, z racji niskiej marży raczej nie będziemy konkurować ceną, lecz jedynie wartością dodaną, co sprawia, że możemy przegrać z niektórymi e-biznesami.
  • Niskie marże chociaż zarabiamy, to jednak długi czas w skali mikro. Na pojedynczych produktach mamy niskie zyski, a sensowny zarobek pojawia się przy dużych wolumenach sprzedaży.
  • Problemy z zamówieniami/dłuższy czas realizacji zamówień ponieważ towar wysyła hurtownia może okazać się, że jednak wybranego produktu nie ma w ofercie lub też danego dnia nasza paczka nie została nadana, bo na przykład hurtowania realizowała w tym czasie duże zamówienie dla innego klienta.
  • Błędy w zamówieniach zdarzają się, jak wszędzie, i choć wina za nie nie leży po naszej stronie, to my poniesiemy konsekwencje, bo klient zwróci się z reklamacją lub uwagami do nas.
  • Reklamacje i zwroty mogą wynikać z błędów albo po prostu chęci odstąpienia przez klienta od umowy kupna-sprzedaży. Klienci mogą być zdezorientowani, nie wiedzieć, gdzie wysłać przesyłkę, jak powinna przebiegać procedura itd. Wybierając ten model sprzedaży w e-commerce, przyda się więc czytelny i prosty schemat informacyjny dla klientów, zawierający zasady i warunki sprzedaży w e-sklepie. Dodatkowo w tym modelu raczej nie będzie można odebrać towaru osobiście, co dla pewnej grupy klientów może być problemem.

Aby sprawdzić, czy dropshipping jest dobrym rozwiązaniem dla nas, warto pokusić się o pełną analizę kosztów i przychodów, bo działanie na granicy opłacalności mija się z celem.

Dla kogo jest ten model biznesowy?

Dropshipping jest modelem, który skierowany jest przede wszystkim do kilku grup przedsiębiorców. Są to między innymi:

  • Początkujący przedsiębiorcy ambitni, z pomysłem, ale nieposiadający budżetu na start. Decydują się oni na otwarcie małego e-biznesu na przykład na platformie w modelu SaaS. Sklepy abonamentowe przez pierwszy rok kosztują przeważnie dużo mniej niż w kolejnych latach. Dzięki ich architekturze szybko możemy wprowadzić nawet kilkaset produktów i zacząć sprzedaż. Nasz budżet nie musi być wielki. Towar przecież posiada hurtownia, a w naszym sklepie widnieje oferta z listą produktów, które oferuje.
  • Sprzedawcy z Allegro dla nich rozpoczęcie sprzedaży w modelu dropshippingowym wydaje się naturalną częścią ich ścieżki kariery w e-handlu. W internecie można nawet znaleźć poradniki i kursy, jak zacząć sprzedawać na portalach aukcyjnych bez inwestowania w towar. Warto jednak pomyśleć o otwarciu nawet małego e-sklepu, mimo że sprzedajemy na Allegro, bowiem sprzedaż na naszej platformie nie będzie objęta prowizją.
  • Sklepy online, które chcą rozszerzyć asortyment model ten to sposób na tanie wypróbowanie nowego asortymentu, sprawdzenie, czy zainteresuje on klientów. Możemy kombinować, próbować stworzyć różnorodny sklep – od specjalistycznego z okrojonym i starannie dobranym asortymentem, po sklep z dużą ilością kategorii i różnorodnym towarem. Dodatkowo niektóre platformy pozwalają nam obsługiwać kilka sklepów przez jeden panel administracyjny, co jeszcze bardziej ułatwia nam pracę. 

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by nad tematem pochyliły się osoby, które chcą znaleźć dodatkowa pracę w domu, na przykład mamy opiekujące się dziećmi, studenci. Tutaj mamy prawdziwą dowolność. Po prostu musimy chcieć zacząć.

Jak wybrać hurtownię w modelu dropshippingu

W internecie możemy znaleźć listy hurtowni polecanych do współpracy, które działają w modelu dropshippingowym. Jest ich wiele (według danych rynkowych około 300), obsługują różnych sprzedawców i oferują przeróżny asortyment. Aby jednak znaleźć tę odpowiednią dla nas, musimy najpierw zadać sobie kilka pytań i znaleźć na nie odpowiedzi. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że nie podejmiemy złych decyzji już na początku naszej współpracy i własnej działalności. Najważniejsze pytania to:

  • Jakie opłaty występują na początku współpracy z hurtownią? W większości przypadków, hurtownie nie proszą nas o żadne wpłaty, abonamenty, czy też kaucje. Jednakże może się zdarzyć, że takowa opłata się pojawi. Trzeba dokładnie dowiedzieć się, za co jest ona naliczona. Może być to na przykład kaucja na pierwsze zamówienia.
  • Kto dostarcza dowód zakupu? Niezależnie od tego w jakim systemie logistycznym działamy – właściciel sklepu ma obowiązek wystawienia i dostarczenia dowodu zakupu klientowi. W przypadku dropshippingu najczęściej jest to faktura imienna dostarczana drogą elektroniczna przez e-sprzedawcę. 
  • Jak wyglądają marże i jak określimy progi cenowe? To główny powód, dla którego wiele osób rezygnuje z dropshippingu. Często przy małych zamówieniach, czyli takich, jakie generować możemy na początku działalności, nasze marże będą znikome. Zarobek też będzie niewielki, często mniej niż kilka złotych na sztuce. Dlatego warto od razu pomyśleć nad tym, czym możemy przyciągnąć do nas klientów, aby nie kupowali oni u konkurencji.
  • Czy mamy możliwość automatycznej aktualizacji stanów magazynowych oraz importu produktów? Prawda jest taka, że większość gotowych platform e-commerce w modelu SaaS ma możliwość takiego rozwiązania, a integracja z hurtownią może być tak prosta, że przeprowadzimy ją sami. Wszystko przeważnie opiera się na plikach XML. Jeśli jednak nie mamy możliwości automatycznych aktualizacji, to warto sprawdzić, ile odpowiednia „wtyczka” by nas kosztowała. Czasem można ją zainstalować już za kilkaset złotych. Dodatkowo warto dopytać, jak często aktualizowane są stany magazynowe. Czasem aktualizacje odbywają się raz na dobę, czasem częściej. Od tego zależy, jak aktualna będzie nasza oferta w sklepie.
  • Czy zwiększenie sprzedaży spowoduje spadek cen, czyli wzrost naszej marży? Nagradzanie rabatami to już powszechna praktyka w dobrych hurtowniach. Im więcej sprzedajemy, tym większy rabat otrzymujemy, dzięki czemu mamy możliwość generowania z czasem większych zysków. 

Odpowiedzi na te najważniejsze pytania pomogą nam zdecydować o tym, czy będziemy współpracować z danym dostawcą. Szukajmy rozwiązań najbardziej dla nas optymalnych.

Czy dropshipping się płaca? Ile kosztuje sklep oparty na tym modelu?

Tak naprawdę nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Wszystko zależy od tego, na jakiej platformie otworzymy sklep. Oczywiście trzeba pogodzić się z kosztami stałymi, jak domena (czyli adres pod którym sklep będzie dostępny) i abonament, jeśli skorzystamy ze sklepu rozliczanego w modelu SaaS. Jeżeli marzy nam się strona idealnie skrojona pod nasze wymogi, to cena sklepu może wahać się od kilku do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Na początek warto więc spróbować gotowych rozwiązań, które są najtańsze i pozwolą nam przetestować pomysł na biznes. Budżet małego e-sklepu, wliczając koszt domeny, abonamentu i konfiguracji strony na własną rękę, nie powinien przekroczyć około tysiąca złotych.

Jak rozliczyć dropshipping? Największe aspekty księgowe

Zacznijmy od początku. Otwarcie sklepu w modelu dropshippingowym nie wymaga założenia działalności gospodarczej, jeśli miesięczne dochody z działalności nie będą przekraczać 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę. Do czasu, kiedy działalność nie zostanie zarejestrowana, nie musimy płacić składek ZUS. Jeśli jednak w którymś z miesięcy przychód przekroczy pułap 1125 zł brutto (stan na 2019 rok) w skali miesiąca, to ciąży na nas obowiązek zgłoszenia działalności w ciągu 7 dni od momentu przekroczenia limitu przychodów.

Oczywiście pojawiają się kolejne następstwa tej decyzji. Musimy zdecydować m.in., czy będziemy VAT-owcami, w jaki sposób będziemy się rozliczać, czy możemy skorzystać z ulg na start itd.

Jeśli już jednak mamy działalność, to rozliczenie dropshippingu powinno wyglądać następująco. Podatki w dropshippingu określanego jako prowadzenie zakupu i sprzedaży w imieniu własnym, a nie pośrednictwa handlowego, odbywa się na zasadach ogólnych zawartych w Ustawie z dnia 26 lipca 1991 r. O podatku dochodowym od osób fizycznych.

Najważniejsze aspekty to między innymi:

  • Podatek w przypadku dropshippingu naliczany jest tak samo, jak przy każdej innej sprzedaży internetowej.
  • Na nas, jako sprzedawcy, ciąży obowiązek gromadzenia wszystkich dowodów zakupu i sprzedaży.
  • Nie mamy obowiązku posiadania kasy fiskalnej.

Zasady przepływu dokumentów są dość proste. Nasi e-klienci otrzymują do nas faktury, czyli dowody zakupu, my zaś otrzymujemy faktury od hurtowni za towar zakupiony. Każdego miesiąca musimy więc wziąć pod uwagę poniesione koszty i uzyskiwany dochód. W przypadku VAT-owców rozliczenie będzie wyglądać następująco: 

  1. Sumujemy wszystkie faktury netto otrzymane od hurtowni.
  2. Sumujemy wartość VAT, jaka znajduje się na fakturach od hurtowni.
  3. Sumujemy wartość netto faktur sprzedażowych.
  4. Sumujemy wartość VAT, jaka znajduje na fakturach sprzedażowych.
  5. VAT należny, to: VAT z faktur dla klientów – VAT z faktur, które wystawiła hurtownia.

Bardzo ważne jest, aby pamiętać, by do kupujących wysyłać faktury, będące dowodem zakupu. Możemy robić to drogą mailową. 

Dropshipping a prawo – o czym musisz pamiętać

Jeśli chodzi o przepisy prawa w tym modelu, to musimy pamiętać o kilku najważniejszych aspektach. 

Dane osobowe klientów, czyli kwestia RODO. Ponieważ wysyłka towarów wykonywana jest przez partnera biznesowego, musimy z nim uregulować zasady przetwarzania danych oraz ustalić procedury, które będą uwzględniały aktualne przepisy.

Na nas, jako właścicielach sklepu internetowego, ciąży obowiązek wystawienia paragonu/dokumentu sprzedaży dla klienta oraz obsługa posprzedażowa m.in. wypełnianie obowiązku prawa do zwrotu przez klienta towaru w wyniku odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni. Koniecznością ze strony sprzedawcy jest również kontakt z klientem, promowanie e-sklepu oraz sprzedawanych produktów i pozyskiwanie nowych klientów. Warto więc jasno w regulaminie zaznaczyć, gdzie należy odsyłać przesyłki z reklamacjami. Należy zadbać, by w umowie z dystrybutorem zawrzeć zapisy mówiące o odpowiedzialności z tytułu m.in. rękojmi, odszkodowania za wady towaru.

Nie możemy jako sprzedawca wyłączyć względem konsumenta odpowiedzialności za prawidłowość dostawy. Dzieje się tak, ponieważ dystrybutor to nasz podwykonawca, a sklep internetowy nie może umownie wyłączyć odpowiedzialności za działania podwykonawców.

Regulamin oraz obowiązek informacyjny w e-sklepie

Regulamin e-sklepu można zlecić do napisania specjaliście lub kupić gotowy, są firmy specjalizujące się w tym zakresie. W regulaminie muszą być uwzględnione przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach konsumenta, przepisy Ustawy o ochronie danych osobowychOgólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO). W regulaminie nie mogą pojawić się klauzule abuzywne.


Dobry system do dropshippingu, czyli jaki?

Dropshipping, jako system logistyczny, zyskuje wśród sprzedawców coraz większą popularność. Nic dziwnego – umożliwia łatwe rozpoczęcie sprzedaży, zmniejsza ryzyko finansowe związane z inwestowaniem dużych środków na początku działalności, a także odciąża przedsiębiorcę z konieczności magazynowania i wysyłki towarów.

Zakładając sklep internetowy w dropshippingu, szczególną uwagę powinieneś zwrócić na wybór odpowiedniego oprogramowania. Funkcje, które oferuje dane rozwiązanie będą miały kluczowe znaczenie w sprawnym i efektywnym zarządzaniu Twoim biznesem. Zakładając sklep na Sky-Shop.pl zyskujesz podwójnie – otrzymujesz kompletne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie i masz pewność, że obsługa przyszłych zamówień spływających do sklepu z różnych kanałów będzie intuicyjna i zautomatyzowana. To z kolei pozwoli Ci zaoszczędzić czas i pieniądze.

Pewnie nie raz zadawałeś sobie pytanie: co powinien zawierać najlepszy system do dropshippingu? Które z funkcji ułatwią codzienną pracę? Czy obsługa oprogramowania nie będzie zbyt skomplikowana i nie sprawi trudności? Poznanie odpowiedzi na te pytania pozwoli rzetelnie podjąć decyzję o wyborze oprogramowania i wyeliminować potencjalne problemy już na samym początku.

Co powinien zawierać idealny system do dropshippingu?

Prowadząc sklep internetowy w dropshippingu Twoje towary znajdują się w magazynie hurtowni i to ona odpowiada za wysyłkę paczek do klientów. Płynny przepływ informacji i automatyczne mechanizmy łączące Twój sklep z hurtownią będą zatem podstawą do zapewnienia najwyższej jakości obsługi i sprawnej wysyłki zamówień.

Jakich funkcji powinieneś szukać wybierając oprogramowanie do dropshippingu?

Automatyczne integracje z hurtowniami

Podstawą prowadzenia sklepu internetowego bez magazynu jest dostęp do integracji z hurtowniami. W Sky-Shop.pl możesz wybierać spośród ponad 250 gotowych integracji, w tym ponad 70 integracji z hurtowniami działającymi w modelu dropshipping. Mechanizm, za pomocą pliku produktowego, umożliwia automatyczne pobranie towarów z hurtowni wprost do Twojego sklepu. Dzięki temu w krótkim czasie możesz rozpocząć sprzedaż! A jeśli będziesz potrzebował pomocy w konfiguracji – możesz liczyć na wsparcie techniczne oraz naszą bazę wiedzy.

dropshipping

Mechanizm działania automatycznej integracji sklepu z hurtownią

Konfigurując integrację w swoim sklepie w łatwy sposób określisz reguły importu produktów, takie jak:

  • pobieranie cen, ilości, opisów, nazw, zdjęć i wielu innych parametrów produktów,
  • ustalanie częstotliwości aktualizacji,
  • wiązanie kategorii pomiędzy sklepem internetowym a hurtownią,
  • pobieranie według wybranych producentów oraz mapowanie zdublowanych nazw,
  • określanie narzutów i reguł marż na ceny zakupu z hurtowni wraz z zaokrąglaniem cen,
  • ustalanie form dostawy dla produktów z danej hurtowni.

Co ważne istnieje możliwość włączenia lub wyłączenia automatycznej aktualizacji poszczególnych informacji o produkcie. Aktualizacją pól można zarządzać globalnie, dla wszystkich produktów z danej hurtowni oraz indywidualnie dla poszczególnego produktu lub grupy produktów.

zmiana pól
Integracja pozwala na określenie reguł importu produktów

Sprzedając w dropshippingu ilość produktów w Twoim sklepie jest uzależniona od stanu magazynowego zintegrowanej hurtowni. Dlatego w codziennej pracy bardzo ważna będzie odpowiednia częstotliwość aktualizacji oferty produktowej, aby zapobiec sprzedaży produktów, które zostały wykupione. W Sky-Shop.pl możesz ustalić aktualizację nawet do 8 razy na dobę!

Wyobraź sobie, że sprzedajesz w swoim sklepie zabawki, na które popyt w sezonie świątecznym jest ogromny. W tym czasie do hurtowni prawdopodobnie spłynie mnóstwo zamówień – od Ciebie oraz innych sprzedawców. Co w sytuacji, gdy dany produkt wyprzeda się w kilka chwil i Twój klient dokona zamówienia na niedostępny już towar? Możesz zabezpieczyć się przed takim scenariuszem ustawiając limit np. na 5. Takim sposobem, jeżeli w hurtowni zostanie jedynie 5 (lub mniej) produktów, w Twoim sklepie towar zostanie oznaczony jako niedostępny.

dropshipping

Automatyczne integracje z Allegro i marketplace’ami

Allegro od lat wiedzie prym wśród platform sprzedażowych w Polsce. Według raportu Gemius E-commerce w Polsce 2019 jest najlepiej rozpoznawalną marką spośród wszystkich rodzimych serwisów e-handlu – wymienia ją aż 80% badanych internautów! Z Allegro korzystają zarówno początkujący sprzedawcy, jak i najwięksi gracze, a zaufanie, jakim darzą je tysiące klientów sprawia, że popularność platformy nie słabnie.

Na Allegro można z powodzeniem prowadzić sprzedaż również w dropshippingu! Jakie korzyści płyną z takiego rozwiązania?

  • sprzedajesz produkty, bez konieczności ich kupowania, magazynowania i wysyłania – wyręcza Cię z tego hurtownia,
  • Twoja oferta pojawia się w rozpoznawalnym i cieszącym się dużym zaufaniem kanale sprzedaży,
  • automatyczna dwukierunkowa integracja z Allegro przygotowana przez Sky-Shop.pl pozwala Ci na efektywną obsługę zamówień i wystawianie dużej liczby aukcji w krótkim czasie.
Sprzedaż na Allegro jest dla każdego, jednak to przedsiębiorcy, którzy najlepiej zoptymalizują swój proces sprzedażowy mają szansę na imponujące wyniki.

Przewagę nad konkurencją zapewni automatyczna dwukierunkowa integracja z Allegro, która automatyzuje zarówno procesy związane z wystawianiem aukcji, jak i przetwarzaniem zamówień. Co to oznacza w praktyce? Przede wszystkim oszczędność czasu oraz komfortową i efektywną pracę!

dropshipping

Automatyczna dwukierunkowa integracja z Allegro znacznie przyspiesza codzienną pracę

Automatyzacja w Sky-Shop.pl obejmuje m.in.:

  • masowe i pojedyncze wystawianie aukcji z poziomu sklepu na Allegro,
  • pobieranie zamówień z Allegro do sklepu,
  • pobieranie cenników dostaw z Allegro do sklepu,
  • pobieranie informacji o wpłacie i formie dostawy z Allegro do panelu administracyjnego,
  • zamykanie/wznawianie/wystawianie podobnych aukcji,
  • dwukierunkowe automatyczne aktualizowanie stanu magazynowego i cen w sklepie internetowym oraz Allegro,
  • automatyczne wysyłanie numeru przesyłki do zamówień w Allegro (klient otrzymuje link do śledzenia paczki),
  • automatyczne zaciąganie kodu EAN do formularza podczas wystawiania aukcji.

narzut na cenę allegro

Z poziomu panelu administracyjnego sklepu możesz w łatwy sposób zarządzać ustawieniami integracji

Allegro to tylko jeden z kanałów sprzedaży, w którym możesz zaprezentować swoją ofertę. W Sky-Shop.pl znajdziesz gotowe integracje z portalami aukcyjnymi (np. eBay, a już wkrótce OLX.pl) oraz marketplace’ami (np. Empik).

Integracje z kurierami

Prowadząc sklep internetowy w dropshippingu możesz wybrać, czy chcesz korzystać z własnych kurierów, czy tych, z którymi współpracuje hurtownia. To drugie rozwiązanie świetnie sprawdzi się szczególnie na początku. Pamiętaj jednak, aby w takim wypadku upewnić się w kwestiach:

  • kosztów wysyłki kurierskiej do klientów,
  • firm, z których korzysta hurtownia,
  • możliwości wysyłki innym, wybranym przez siebie kurierem.

W przypadku kiedy zdecydujesz się na korzystanie z własnej firmy kurierskiej, z poziomu panelu administracyjnego w łatwy i szybki sposób skonfigurujesz ceny i zasady dostaw oraz wygenerujesz etykiety kurierskie.

lista form dostawy

Co w sytuacji, gdy Twój klient zakupi kilka produktów pochodzących z różnych hurtowni? Zazwyczaj stosuje się wtedy zsumowany koszt dostawy (np. 12 zł za pierwszą przesyłkę + 10 za drugą). Jednak w przypadku, gdy takie rozwiązanie nie będzie dla Ciebie satysfakcjonujące, możesz wybrać cenę wysyłki – najtańszą bądź najdroższą spośród dostępnych dla kupionych towarów opcji. Oprogramowanie Sky-Shop.pl pozwala zarówno na zliczanie, jak i dzielenie kosztów wysyłki.


Wygodne płatności w e-sklepie

Czy wiesz, że jednym z najczęstszych powodów porzucania koszyków jest brak preferowanej przez klienta formy płatności? Ze wspomnianego wcześniej raportu Gemius wynika, że kupujący najchętniej wybierają szybkie płatności, jednak nie brakuje również osób wykonujących tradycyjne przelewy oraz takich, które chętnie płacą kurierowi przy odbiorze przesyłki. Warto zatem przeanalizować dokładnie czego oczekują Twoi klienci i wyciągnąć wnioski na podstawie dokonywanych w sklepie transakcji.

Przyjrzyjmy się jednak najpopularniejszej obecnie formie płatności, czyli szybkim przelewom. Dlaczego cieszą się tak dużą popularnością wśród kupujących? Odpowiedź jest prosta: są wygodne, bezpieczne, a dodatkowo oszczędzają czas – wystarczy kilka kliknięć, aby zamówienie zostało opłacone. Prowadząc sklep internetowy nie możesz zapomnieć o tym, aby zintegrować go z dostępnymi na rynku bramkami płatniczymi. W Sky-Shop.pl mozesz aktywować autorską bramkę płatniczą Sky-Pay, obsługującą wszystkie najpopularniejsze kanały płatności, z prowizją zaczynającą się już od 1,69% wartości transakcji. Nie musisz podpisywać umów, a aktywacja zajmuje 48h! Dzięki bramce płatniczej Twoi klienci mogą w wygodny sposób opłacać swoje zamówienia, a Ty zyskujesz błyskawiczny dostęp do pieniędzy. Co ważne, w momencie zaksięgowania płatności, Twoje zamówienie zostanie automatycznie oznaczone jako opłacone.

Jakie oprogramowanie do dropshippingu wybrać?
Oprogramowanie skrojone na miarę potrzeb sprzedawców dropshippingowych powinno zawierać wszystkie niezbędne funkcje i narzędzia umożliwiające sprzedaż bez własnego magazynu. W poprzedniej części artykułu wymieniliśmy najważniejsze aspekty, na które powinieneś zwrócić uwagę, jednak to nie wszystko, czego potrzebujesz. Co jeszcze powinien oferować dobry system do dropshippingu?

  • grafikę w technologii RWD, przystosowaną do przeglądania na urządzeniach mobilnych,
  • narzędzia SEO oraz marketingowe wspierające sprzedaż,
  • certyfikat SSL zapewniający bezpieczeństwo,
  • dostęp do marketplace’ów i porównywarek cenowych, które stanowią doskonały sposób na rozszerzenie sprzedaży,
  • dostęp do zintegrowanych programów magazynowo-księgowych.

Jako przedsiębiorca powinieneś zadbać nie tylko o „tu i teraz”, ale również pomyśleć o rozwoju swojego biznesu w przyszłości. Wraz ze wzrostem zamówień w Twoim sklepie prawdopodobnie zmienią się również Twoje potrzeby. Pamiętaj, aby już na początku postawić na rozwiązania, które zautomatyzują Twoją pracę i zminimalizują wysiłek związany z prowadzeniem sklepu oraz obsługą zamówień.

 

WYPRÓBUJ SKY-SHOP.PL BEZPŁATNIE PRZEZ 14 DNI!

 


Dropshipping – podsumowanie

Jak widać, model dropshippingowy ma swoje plusy i minusy, jednak niska bariera wejścia na rynek oraz niewielkie koszty własne pozwalają na łatwy start i próbę postawienia pierwszych kroków w e-handlu. Warto na początku podliczyć wszystko, zrobić małe zestawienie i analizę, aby zobaczyć, czy potencjalne zyski będą na tyle atrakcyjne, by działalność miała sens. Prowadzenie biznesu na progu rentowności mija się z celem, a w dłuższym okresie może jeszcze przynieść straty.


Ten artykuł powstał we współpracy ze Sky-Shop. Jeśli chciałbyś założyć sklep internetowy i zacząć własną przygodę z e-commerce, zajrzyj na stronę www.sky-shop.pl i sprawdź jakie możliwości daje autorskie oprogramowanie sklepów internetowych. Załóż sklep i testuj jego funkcje przez 14 dni bez żadnych zobowiązań! Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się ze specjalistami Sky-Shop pod numerem 12 386 01 30 lub napisz mail na info@sky-shop.pl.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl