Amazon banuje klientów, którzy zbyt często zwracają towar
Wydawałoby się, że prawo do zwrotów zakupionego towaru jest jednym z podstawowych praw konsumentów. Kiedy jednak jednej firmie uda się osiągnąć status monopolisty, wszystkie prawa poza prawami monopolisty lądują w koszu. Teoretycznie korporacja umożliwia trzydziestodniowy zwrot zamówionego towaru określając się przy tym jako „najbardziej prokonsumencka firma na świecie”, jednak w praktyce okazuje się, że korporacja banuje osoby, które „przyprawiają ją o zawroty głowy” poprzez korzystanie z przysługujących jej praw.
Klienci, którzy korzystali zbyt często z prawa zwrotu zostali zbanowane z Amazon z powodu „niezwykłej” częstotliwości zwracania zamówionych towarów. Potraktowane w ten sposób zostały nie tylko osoby zamawiające niewielkie przesyłki, ale także takie, które rocznie wydawały za pośrednictwem korporacji olbrzymie pieniądze.
Rzecznik prasowy Amazon potwierdził, że przedsiębiorstwo banuje użytkowników, którzy ”nadużywają” prawa do zwrotu, ale nie podane zostały żadne oficjalnie dane dotyczące tej praktyki korporacji. Nie wiadomo ile osób rocznie Amazon banuje, ani ile zwrotów uznawanych jest za nadużycie. Prawdopodobnie Amazon po prostu banuje osoby, które powodują więcej kosztów niż zysków.
Jedyną informacją jaką posiadamy na tę chwilę pochodzi od byłych pracowników korporacji, którzy twierdzą, że nadużycia wykrywane są przez algorytm, a następnie ręcznie potwierdzane przez człowieka. Firma nie lubi klientów, którzy zachowują się „w sposób odbiegający od normy”.
Nim pewniej Amazon czuje się w swojej pozycji rynkowej, tym częściej będzie dochodziło do tego typu nadużyć ze strony firmy. Amazon znajduje się niestety na dobrej drodze do pochłonięcia wszystkiego na swojej drodze i z każdym kolejnym rokiem monopolista będzie czuł, że może pozwolić sobie ma traktowanie klientów według własnego widzimisię.
Handel internetowy zdobywa Kambodżę
Kambodża jest azjatyckim krajem położonym na terenach tropikalnych, który przeżywa ostatnio duży rozkwit handlu internetowego. Szybki wzrost ilości użytkowników Internetu doprowadził do tego trwającego od pięciu ostatnich lat boomu. W 2013 roku tylko nieco mniej niż cztery miliony obywateli tego kraju miało dostęp do globalnej sieci, w roku bieżącym już dziesięć milionów z liczącej piętnaście milionów populacji kraju korzysta z Internetu. Do roku 2020 90% Kambodżan ma być podłączona do sieci.
Obecnie w Kambodży nie obowiązują żadne regulacje prawne dotyczące handlu internetowego, większość sklepów online nie jest nawet zarejestrowana. Transakcje następują wyłącznie na podstawie zaufania pomiędzy kupującymi i sprzedającymi. Kiedy pojawiają się jednak problemy, nie ma podstaw, dzięki którym można je rozwiązywać.
Jeżeli nastąpiło oszustwo, to klient nie miał możliwości dochodzenia swoich spraw. Wielu klientów obawiało się z tego powodu dokonać przedpłaty na konto po dokonaniu zakupów. Na szczęście tamtejszy rząd właśnie opracował szkic przepisów, które pozwolą uregulować kambodżański rynek e-commerce. Opracowany został przez szereg ministerstw we współpracy z Narodowym Bankiem tamtego azjatyckiego kraju.
Przykładami witryn e-commerce z Kambodży mogą być MAIO Mall, który powstał trzy lata temu oraz jedenastoletni już Mall 855.
Kroger inwestuje w e-commerce
Kroger został założony jeszcze w drugiej połowie XIX wieku. Jest największym supermarketem na terenie Stanów Zjednoczonych. Ostatnio jednak sieć poczyniła pewne kroki przygotowujące ją do walki o dominację w świecie zdominowanym przez handel internetowy. Korporacja dokonała szeregu przejęć mających ułatwić jej wejście w e-commerce. Początkowe próby zakupienia mniejszych firm nie powiodły się sukcesem, ani Boxed, ani Overstock.com nie były zainteresowane przełożonymi przez korporację ofertami.
Niedawno jednak Krogerowi udało się wejść w partnerstwo z brytyjską platformą Ocado. Możliwości, które oferuje platforma zostaną zaimplementowane na rynku amerykańskim w celu realizacji zamówień produktów z asortymentu supermarketu. Wspólnie firmy wybudują także około dwudziestu zautomatyzowanych magazynów na terenie Stanów Zjednoczonych.
Kroger następnie zakupił Home Chef. Jest to firma produkująca zestawy składników, z których można samodzielnie przyrządzać dania. Korporacja zapłaciła dwieście milionów dolarów za przejęcie, a może jeszcze zapłacić kolejne pół miliarda jeżeli Home Chef spełni podkładane oczekiwania. Przedsiębiorstwo zanotowało 150% wzrost zysków w ostatnim roku i dzięki przejęciu otrzyma dostęp do milionów konsumentów korzystających z Krogera.
Prasówka powstaje dzięki:
Rzetelny Regulamin
Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.
Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.
Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.
FreshMail
Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl
FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.
Agencja Marketing i Biznes
mail: michal@marketingibiznes.pl
telefon: 695 069 430
strona www: https://marketingibiznes.pl/kontakt/
Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.
GetResponse
Oferty biznesowe: sales@getresponse.com
Kontakt dla mediów: marketing@getresponse.com
Do tej pory zaufało nam ponad 350 000 klientów ze 182 krajów, a platforma GetResponse dostępna jest w 21 językach. Ponad 300 naszych profesjonalistów pracuje w biurach w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Malezji, Indiach i Rosji.
Nieprzerwanie od 15 lat dostarczamy najwyższej jakości rozwiązania dla online marketerów, które umacniają pozycję przedsiębiorców i pomagają w rozwoju biznesu.
INIS
INIS to kompleksowa obsługa kampanii reklamowych online nastawionych na efekt. Nie jesteśmy jednym z wielu pośredników. Posiadamy własne zasoby bazodanowe, system mailingowy oraz autorskie narzędzie, pozwalające na automatyczną emisję, analizę i optymalizację kampanii w czasie rzeczywistym.
Codziennie realizujemy ponad 30 mln wysyłek do osób o określonych cechach demograficznych i zainteresowaniach.
W naszej ofercie znajdziesz:
• kampanie emailingowe i display
• email retargeting, video mailing, responsive email design
• display remarketing w RTB, hiperpersonalizację, tagowanie, tracking
• geotargetowanie i targetowanie: demograficzne, behawioralne, na urządzenia mobilne
Zostaw komentarz