Marketing i Biznes E-commerce 4 edycja EastBiz 2017 dowodem, że e-biznes to temat rzeka

4 edycja EastBiz 2017 dowodem, że e-biznes to temat rzeka

4 edycja EastBiz 2017 dowodem, że e-biznes to temat rzeka

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Tegoroczna 4 edycja Wschodniego Forum E-Biznesu EastBiz podczas dwóch dni, 13 i 14 października, zgromadziła łącznie ponad 400 uczestników związanych z branżą e-commerce. Grono specjalistów i praktyków spotykało się na wykładach, warsztatach i podczas afterparty. EastBiz odbywał się w przestrzeni Białostockiego Parku Naukowo-Technologicznego i Wydziału Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej.

W tym roku forum EastBiz zaoferowało uczestnikom 18 merytorycznych wykładów, 5 praktycznych warsztatów oraz okazję do integracji i networkingu podczas afterparty. Każdy kto chciał i znalazł w sobie odrobinę odwagi, miał szansę porozmawiać z praktykami i pionierami e-biznesu.

Z kim w tym roku mogli się wymienić wizytówkami uczestnicy EastBiz?

Grono ekspertów tworzyli: Benedykt Protasiuk i Sebastian Suma z SEMPAI, Paweł Sędziak z Media Impact Polska Sp. z o.o. – Grupa ONET-RAS Polska, Michał Korba z Startup Academy, Wacław Wykrytowicz z Truly, Michał Sadowski z Brand24, Maciej Lewiński – Ekspert Google Analytics, Anna Czyżewska z DrTusz.pl , Anna Czyżewska | DrTusz.pl, Łukasz Kozłowski z Shoper, Monika Mikowska z Mobee Dick, Tomasz Wesołowski z 2040.io, Magdalena Urban z Urban Legend, Przemysław Soboń z KIR, Katarzyna Baranowska z Fox Strategy, Jakub Butkowski z DaWanda, Tomasz Cincio z RedCart.pl, Mariusz Wesołowski z GS1 Polska, Daniel Kędzierski z FastTony.es, Anna Rak z Trusted Shops, Paweł Fornalski z IAI S.A, Jakub Gierszyński z Decathlon Polska, Iza Bitowt z Unified Factory i Grzegorz Górski z Transition Technology.

EastBiz – retrospekcja

I dzień konferencji – 13 października

Część akademicka na WIZ PB

Część akademicka wydarzenia, zorganizowana na Wydziale Inżynierii Zarządzania PB, rozpoczęła się warsztatami. Uczestnicy mieli możliwość nabycia praktycznych umiejętności umożliwiających realizowanie skutecznego marketingu w wyszukiwarkach internetowych, poznali zasady performance marketingu oraz narzędzia do budowania efektywnych modeli biznesowych. Warsztaty poprowadzone zostały przez doświadczonych praktyków e-biznesu: Benedykta Protasiuka (Sempai), Pawła Sędziaka (Media Impact Polska, Grupa ONET-RAS Polska) oraz Michała Korbę (Startup Academy).

W części prelekcyjnej Michał Sadowski (Brand24) przedstawił fundamentalne zasady skutecznego prowadzenia biznesu w Internecie, Sebastian Suma (Sempai) omówił zagadnienia atrybucji konwersji w analizie skuteczności kampanii marketingu wielokanałowego, a Wacek Wykrytowicz (Truly) zaprezentował możliwości zastosowania rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej w branży e-commerce. W prelekcjach i warsztatach zorganizowanych na Wydziale Inżynierii Zarządzania udział wzięło łącznie ponad 200 osób.

Część biznesowa EastBiz w BPN-T

Część biznesową EastBiz, odbywającą się 13 i 14 października w Białostockim Parku Naukowo-Technologicznym, oficjalnie rozpoczął Prezydent Miasta Białegostoku Tadeusz Truskolaski. Przywołał dające do myślenia statystyki: aż 80 % nowych sklepów internetowych nie doczeka swoich drugich urodzin, a jednak walka jest warta starań – polski rynek e-commerce jest warty 38 mld zł!

Program części biznesowej został wzbogacony w tej edycji EastBiz o dwa warsztaty, które poprowadzili eksperci w swoim fachu. Pierwszy- z Anną Czyżewską z DrTusz dotyczył kampanii reklamowych na Facebooku przy wykorzystaniu zaawansowanych możliwości dotarcia do użytkownika.

Maciej Lewiński – certyfikowany Trener Google szkolił z narzędzia Google Analytics. Uczestnicy mogli analizować strony pod kątem konwersji z wykorzystaniem raportowania niestandardowego, segmentów, Google Analytics API i Data Studio.

Łukasz Kozłowski z Shoper był pierwszym prelegentem tegorocznej edycji. Mówił o sześciu kluczowych rzeczach potrzebnych do rozwoju swojego e-biznesu, a są to: platforma, layout, drobiazgi, marża, logistyka, marketing.
„Jeśli chcemy żeby nasza sprzedaż rosła , nie możemy uzależnić się od jednego kanału sprzedażowego” – ostrzegał.

Monika Mikowska (Mobee Dick) w swoim wystąpieniu wyjaśniała, czym jest coversational design. Dzięki nowym technologiom możemy dostarczać rozwiązania usprawniające codzienne czynności.

Tomasz Wesołowski (2040.io) opowiadając o sztucznej inteligencji w sprzedaży podkreślał jej wzrastającą pozycję i skuteczność większą, niż jest w stanie wypracować człowiek. Czy w przyszłości nauka języków obcych nie będzie już niezbędna? Już dziś asystent Google potrafi tłumaczyć języki na bieżąco.

Magdalena Urban (Urban Legend) zdradzała sposoby na zbudowanie marki z globalnym potencjałem. Wskazywała na wagę badań rynkowych, jako kluczowych do poznania potrzeb grup docelowych. Pojawił się temat współpracy z influencerami, perfekcyjnej obsługi klienta, a także przejścia od  myślenia „online” do  globalnego. Chyba każdy z uczestników był zaskoczony informacją, że w sklepie internetowym 15% kupujących stroje kąpielowe dla kobiet to mężczyźni!

Przemysław Soboń (KIR) mówił o nowych usługach dla eCommerce w zakresie płatności elektronicznych. E-usługi stały się integralną częścią niemal każdego biznesu – potwierdzanie tożsamości klienta jest jednak ciągle istotnym problemem.

Katarzyna Baranowska (Fox Strategy) sugerowała zweryfikowanie swojej firmowej strategii, jeśli klient nas znajduje na 3 stronie w Google (czyli tak naprawdę nas nie znajduje w ogóle). Weryfikacja powinna się odbyć w 5 wymiarach: struktura, content i unikalność, kanibalizacja słów kluczowych, długi ogon, linkowanie wewnętrzne.

Jakub Butkowski z DaWanda, który jest swoistym „Allegro dla produktów handmade”, opowiadał o…opowiadaniu historii, czyli tzw. storytellingu. Jego prelekcja oparta na wielu przykładach pokazywała, jak konkretne marki budują swoje historie.

Tomasz Cincio z RedCart swoją prezentacją zamknął merytoryczną część pierwszego dnia EastBiz.  Mówi o narzędziu, dzięki któremu każdy może zmienić swój blog lub stronę w sklep internetowy – nextcommerce. Narzędzie jest bezpłatne, proste w instalacji, wspierające sprzedaż.

II dzień konferencji – 14 października

Mariusz Wesołowski (GS1 Polska) zaczął od wyzwań, jakie czekają digital marketing. Marketing ma przede wszystkim  informować o brandzie  i usłudze lub produkcie. Jeśli nie wspiera sprzedaży, staje się farsą.  Skupianie się jedynie na kreacji nie ma sensu. Co ciekawe: nieważne, jak znana jest marka – dotarcie do nowego segmentu konsumentów jest zawsze tak samo drogie.

Daniel Kędzierski (FastTony.es) zdradzał uczestnikom najtańsze sposoby na legalne i ciepłe leady przez Facebook. Według niego, reklamy na Facebooku nie trzeba targetować – kampania powinna się samooptymalizować, a dobry marketing sprzedaje pośrednio. Dał za przykład markę Apple: zaszczep użytkownikom pragnienie, a klient będzie pożądał Twojego produktu. I jak się okazuje, dzięki Messengerowi klienci kupują przez Facebooka.

Anna Rak (Trusted Shops) rozpoczęła wystąpieniem „Nowy Rok w e-commerce”. Odpowiadała o działaniach, na których warto się skupić w 2018. Pojawiły się kwestie przetwarzania danych osobowych, unikalnej treści w opisach produktów, czy widoczności w Google shopping.

Paweł Fornalski (IAI S.A) nie ukrywał, że w branży internetowej program może zastępować ludzi. Celem marketplace jest sprawienie, aby kupujący wracał, nie nawiązując bezpośredniej relacji klient – sprzedający.

Jakub Gierszyński (Decathlon) tłumaczył rolę e-commerce w rozwoju nowoczesnej organizacji. Przedstawił ją także z perspektywy klienta. Okazuje się, że nawet 90% klientów traktuje stronę internetową jako źródło informacji, a potem udaje się do sklepu stacjonarnego.

Iza Bitowt (Unified Factory) w temacie “Customer Service Automation – o co tyle hałasu?” poruszała kwestie automatyzacji usług, przewagi komunikacji na czacie nad  tradycyjną rozmową telefoniczną (klient zabiera wtedy mniej czasu sprzedawcy). Prelegentka udowodniła na przykładach, że często mniej narzędzi daje w efekcie szybszą obsługę klienta.

Grzegorz Górski (Transition Technologies) pytał, co branżę czeka po CRM? Jego prelekcja dotyczyła nowoczesnych systemów wspierających obsługę klientów masowych. Poruszał kwestie serwisu gwarancyjnego, badań satysfakcji klienta, obsługi przez infolinię z nagrywaniem rozmówcy.

Patronat honorowy nad wydarzeniem objął Prezydent Miasta Białegostoku oraz Rektor Politechniki Białostockiej. Patronat merytoryczny objęła Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A.
Organizatorami EastBiz są Białostocki Park Naukowo-Technologiczny, EastCamp Białystok oraz Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej.

Partnerzy: Shoper, Krajowa Izba Rozliczeniowa, DrTusz, SMSAPI, TaniaKsiazka.pl, PlusBus.
Partner Technologiczny: Transition Technologies S.A.,
Patroni medialni: BiałystokOnline, Polskie Radio Białystok, Radio Akadera, Gazeta Wyborcza, Platon TV, Marketing i Biznes.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl