Marketing i Biznes Biznes Powstanie i początki Huffington Postu

Powstanie i początki Huffington Postu

Powstanie i początki Huffington Postu

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Huffington Post jest amerykańską, centrolewicową witryną informacyjną. Na swoich łamach opisuje najnowsze wydarzenia oraz komentuje obecną sytuację polityczną w Stanach Zjednoczonych oraz na świecie. Istnieją też działy poświęcone kulturze, nauce i life stylowi.

Dostępnych jest kilka wersji lokalnych oraz zagranicznych jak np. wersja brytyjska, francuska, japońska, hiszpańska, koreańska czy południowoafrykańska.

Cel powstania

Strona została założona w 2005 roku Arianę Huffington oraz Kennetha Lerera. Celem powstania Huffington Postu była próba odpowiedzi na działalność zdobywających w tym okresie popularność prawicowych portali informacyjnych takich jak Drudge Report. Założyciele posiadali środki o wartości miliona dolarów, które przeznaczyli na rozbudowę witryny.

Początkowo teksty pisane były przez celebrytów takich jak Alec Baldwin czy Diane Keaton. Szybko jednak witryna informacyjna otworzyła się na blogerów, którzy zaczęli tworzyć dla niej newsy oraz felietony. Modelem działalności, tym okresie, Huffington Post przypominał bardziej strony zajmujące się zbieraniem ciekawych artykułów z Internetu niż portale typowo newsowe.

Krytyka

Witryna informacyjna była często krytykowana za podkradanie ruchu konkurencji, na co jej twórcy odpowiadali, że załączając linki do oryginalnych artykułów kierują nowych czytelników do stron z których zapożyczają oni swoje newsy.

Popularność

Po roku Huffington Postowi udało się zdobyć pewną popularność. Wraz z nią przyszły inwestycje, dzięki 5 milionom zainwestowanych dolarów udało się zatrudnić pierwszych dziennikarzy pracujących na stałe.

W 2007 roku portal rozszerzył swoja działalność i zaczął zajmować się także tematyką biznesową oraz rozrywkową. W tym samym roku została wydana pierwsza lokalna wersja strony: HuffPost Chicago. Strona zdobyła kolejne fundusze potrzebne na rozwój. W następnych latach powstały wersje dla Los Angeles, Nowego Yorku, Hawaii, Miami, Detroit i San Francisco.

Huffington Post

NEW YORK, NY – APRIL 18: Arianna Huffington signs copies of „The Sleep Revolution: Transforming Your Life, One Night At A Time” at Barnes & Noble Union Square on April 18, 2016 in New York City. (Photo by John Lamparski/WireImage)

Huffington Post – rozrost

Model działania okazał się być sukcesem i Huffington Post szybko urósł. Z czasem strona zaczęła zatrudniać cały sztab własnych dziennikarzy i felietonistów, którzy zaczęli tworzyć oryginalne teksty.

W 2009 roku magazyn Times przyznał witrynie informacyjnej tytuł drugiego najlepszego blogu politycznego na świecie. W tym samym roku, założycielka witryny, Ariana Huffington, zdobyła 12 miejsce w rankingu najbardziej wpływowych kobiet w mediach przeprowadzonym przez magazyn Forbes.

AOL

W 2011 roku firma AOL Inc. będąca jednym z pionierów wczesnego Internetu dokonała zakupu Huffington Posta za 315 milionów dolarów. Jedna z założycielek witryny informacyjnej, Ariana Huffington pozostała na swoim stanowisku, aby pilnować tego, żeby jakość serwisu nie ucierpiała na zmianie właściciela.

Witryna była w tym czasie już jedną z najbardziej popularnych stron w Internecie. W grudniu 2010 roku odwiedziło ją 25 milionów użytkowników. AOL wykupił stronę, licząc na wpływy z reklam oraz na zmianę imagu. Firma dwa lata wcześniej oddzieliła się od Time Warnera i szukała sposobu na zaistnienie na rynku.

Zwiększenie zasięgu

AOL posiadał narzędzia i zasoby, które miały mogły doprowadzić zwiększenia zasięgu Huffington Posta, a Huffington Post posiadał potencjał, na to żeby te zasoby zmonetyzować za pomocą reklam. AOL w tym czasie wykupywał także inne popularne strony, jak np. Tech Crunch.

W tym samym roku, w którym nastąpiło przejęcie, portal stworzył swoją kanadyjską wersję. W następnych latach zaczęły powstawać kolejne lokalne odpowiedniki strony w innych krajach.

W 2012 roku witryna newsowa staje się pierwszą stroną internetową, której udaje się zdobyć Pulitzera. Nagroda została przyznana za dziennikarstwo Dawida Wooda, który w serii „Beyond the Battlefield” opisywał życie rannych żołnierzy amerykańskich po powrocie do domu. Z serią możecie zapoznać się tutaj.

Huffington Post

Nagrody

 

Przyznanie nagrody Huffington Postowi spotkało się z dobrym przyjęciem, ponieważ decyzja ta stanowiła zmianę paradygmatu w sposobie wybierania zdobywców nagród literackich. Od tego momentu nie trzeba było pisać na papierze, żeby mieć szansę na zostanie wyróżnionym Pulitzerem.

W 2015 roku Huffington Post stał się częścią Verizona, po tym jak firma wykupiła AOL. Rok później Ariana Huffington zdecydowała się na opuszczenie portalu i założenie zajmującego się zdrowiem serwisu GlobalThrive.

Dzisiaj

Obecnie Huffington Post posiada swoje biura w Los Angeles oraz w Nowym Yorku. Mimo zmiany modelu funkcjonowania nadal wpiera na swoich łamach działalność blogerów. Strona posiada także umowę na dzielenie się treściami z Rolling Stone, Variety, People i Yahoo.

Obecnie około 1600 ludzi tworzy swoje wpisy dla witryny. Blogerzy piszą swoje teksty za darmo, co prowadzi do kontrowersji ponieważ mówi się, że strona posiada odpowiednie środki na to, żeby im zapłacić. Doszło z tego powodu nawet do pozwu sądowego, który został szybko oddalony, ponieważ sami blogerzy zgodzili się na pracę jako wolontariusze.

W 2016 roku miesięcznie około miliona komentarzy pojawiało się pod artykułami Huffington Postu. W 2017 roku strona zmieniła nazwę na HuffPost, a layout został poddany redesignowi.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl