Marketing i Biznes Biznes Funkcjonalny hosting i odpowiednia domena – gwarancja sukcesu twojej strony WWW

Funkcjonalny hosting i odpowiednia domena – gwarancja sukcesu twojej strony WWW

Nawet najbardziej starannie wykonana i najciekawsza strona internetowa nie będzie widoczna w sieci bez hostingu. Jest to usługa, którą świadczą firmy dysponujące zasobami serwerowni, udostępniając użytkownikom przestrzeń dyskową na określonych zasadach. Dlatego jeśli zamierzasz zaprezentować w internecie swoją markę osobistą lub firmę czy też świadczyć usługi e-commerce, musisz dysponować zarówno domeną, jak i hostingiem. Jak wybrać najlepszą ofertę i na co zwrócić uwagę?

Funkcjonalny hosting i odpowiednia domena – gwarancja sukcesu twojej strony WWW

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Hosting współdzielony – niedrogie i funkcjonalne rozwiązanie

Jeśli twoja witryna dopiero startuje w internecie, z pewnością na początek wystarczy ci hosting współdzielony. Czym jest ta usługa? Firmy hostingowe dysponują serwerami zlokalizowanymi w dużych centrach danych. Mogą udostępniać klientom całe fizyczne maszyny, co jest rozwiązaniem drogim i przeznaczonym dla dużych instytucji finansowych, uczelni, urzędów itp. Mogą również oferować usługę VPS, czyli już nie cały serwer, ale jego część z określonymi funkcjami, rozszerzonymi w stosunku do najtańszej i najbardziej popularnej formy hostingu – współdzielenia zasobów.

Użytkownik, który decyduje się na hosting współdzielony, ma zagwarantowaną pewną przestrzeń dyskową do dyspozycji, jednak nie może nią zarządzać w takim stopniu, jak w przypadku serwerów dedykowanych czy VPS. Oczywiście podczas przeciętnego użytkowania witryny nie ma to żadnego znaczenia ani dla klienta, ani dla osób odwiedzających stronę.

Na co zwrócić uwagę, wybierając usługę hostingową?

Wybierając dostawcę hostingu, trzeba dopasować usługę do własnych potrzeb. Należy zwrócić uwagę na najbardziej istotne parametry techniczne:

  • pojemność udostępnionego dysku;
  • liczba baz danych;
  • dostępne systemy zarządzania bazami danych;
  • liczba domen, które użytkownik może zarejestrować w ramach wybranej oferty;
  • wspomaganie instalacji najbardziej popularnych CMS (WordPress, Drupal, Joomla);
  • poczta e-mail we własnej domenie dostępna w ramach przestrzeni serwera;
  • możliwość tworzenia list mailingowych;
  • backup;
  • ochrona antywirusowa i antyspamowa;
  • możliwość konfiguracji autorespondera.

Dobry hosting współdzielony gwarantuje dostęp do zasobów i funkcji, które spełnią oczekiwania zarówno właścicieli witryny o stosunkowo niewielkim ruchu, jak i tych prowadzących większe sklepy internetowe. Tym bardziej, że znani na rynku dostawcy usług internetowych oferują w ramach hostingu współdzielonego kilka pakietów o zróżnicowanych parametrach technicznych oraz, co za tym idzie, cenach.

Właściwa domena – Twoja wizytówka w sieci

Podobnie jak odpowiednio dobrany do naszych potrzeb hosting, równie istotna jest właściwa domena. Jeśli ma promować twoją markę osobistą czy firmę, powinna być starannie wybrana. Warto poświęcić nieco czasu na wybór dobrego adresu internetowego, ponieważ jest on naszą wirtualną wizytówką.

Mogłoby się wydawać, że w wyborze adresu internetowego nie ma nic trudnego, jednak rzeczywistość może wyglądać zupełnie inaczej. Jeśli moja firma nazywa się XYZ i obsługuje wyłącznie polskich klientów, to domena powinna przyjąć formę XYZ.pl. Rzeczywiście, to bardzo dobra opcja, jednak zwróć uwagę na fakt, że każdy adres internetowy musi być unikalny, a są ich w sieci miliony. Z dużym prawdopodobieństwem twoja najbardziej odpowiednia domena jest już zajęta. I oczywiście możesz czekać, aż się zwolni lub ewentualnie odszukać użytkownika i zaproponować mu odkupienie adresu. Te działania wymagają jednak czasu i nie ma gwarancji, że przyniosą pożądany rezultat.

Najprostszym sposobem jest wybór innej, równie adekwatnej nazwy lub odpowiedniej końcówki adresu. Jeszcze kilka lat temu mieliśmy ich do dyspozycji zwykle zaledwie kilka, takich jak pl, com, eu, czy org. Obecnie właściciele oraz przyszli właściciele domen mogą wybierać spośród szeregu końcówek, które zwiększają szansę na dobór adresu zgodnego z ich potrzebami.

Jak wybrać końcówkę adresu?

Jeśli nazwa twojej firmy nie jest unikatowa albo twoje imię i nazwisko nie należą do szczególnie rzadkich, prawdopodobnie domena z końcówką pl czy com nie będzie dla ciebie dostępna. Działając na obszarze danego miasta lub regionu, możesz posłużyć się np. rozszerzeniem szczecin.pl albo mazury.pl. Decydując się na znanego na rynku usługodawcę, możesz liczyć również na inne ciekawe końcówki, które nie tylko będą dobrze się prezentować, ale „powiedzą” również wiele o profilu twojej działalności.

Jeśli jesteś coachem, możesz wybrać domenę iksiński.coach, a jeżeli prowadzisz zajęcia jogi – iksiński.yoga. Podobnie jeśli posiadasz sklep internetowy, dobrym pomysłem może okazać się adres XYZ.store, a kiedy twoja firma zajmuje się montażem fotowoltaiki – XYZ.energy.


Artykuł sponsorowany

 

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl