Aplikacje mobilne wspierające biznes

06.12.2018 AUTOR: REDAKCJA

Każdy posiadacz smartfona ma w swoim telefonie szereg aplikacji, ułatwiających mu codzienne czynności. Często bywa też tak, że dana osoba ma nawet kilka aplikacji do tego samego celu – np. robienia zakupów czy zbierania punktów lojalnościowych. Do ich głównych zadań należy nie tylko zwiększanie sprzedaży, ale także budowanie pozytywnych relacji z klientem. Zobacz, w jaki sposób aplikacje mobilne mogą wspierać biznes.

 

Dlaczego warto inwestować w aplikacje na telefon?

Aplikacje mobilne sprawdzają się o wiele lepiej niż tradycyjne wyszukiwarki w telefonach – po skorzystaniu z usługi klient zamyka kartę i może już nie wrócić na stronę. Z kolei raz zainstalowane oprogramowanie pozostaje w telefonie na długo i zachęca użytkownika do aktywnego korzystania. Pozwala to stworzyć między marką a odbiorcami więź i zaangażowanie, które być może w przyszłości przełoży się na lojalność klienta. Dlatego warto tworzyć rozwiązania nie tylko umożliwiające użytkownikom zakupy, ale także informujące ich o aktualnych promocjach czy dające możliwość zbierania punktów lojalnościowych. Dobrym pomysłem jest też korzystanie z takich nowoczesnych rozwiązań jak powiadomienia PUSH czy geolokalizacja – dzięki niej użytkownik otrzymuje informację dostosowaną do aktualnego miejsca pobytu, co może skutecznie wpłynąć na jego decyzję zakupową.

Aplikacje mobilne nie tylko dla klienta

Małe i większe biznesy mogą korzystać z aplikacji mobilnych nie tylko w celu ułatwienia użytkownikom zakupów, ale także usprawnienia pracy we własnej firmie. Takie rozwiązanie wprowadziła m.in. polska firma odzieżowa LPP, która za swoją aplikację mobilną otrzymała prestiżową nagrodę w konkursie Digital Excellence. Store Vision to autorski program, który pozwala na skanowanie smartfonem kodu kreskowego produktu, a następnie wyświetlanie informacji dotyczących nie tylko jego dostępności w salonie, ale w całej sieci sprzedaży. Co więcej, Store Vision pokazuje też stan zapasów oraz rotację towaru w sklepie. Ponadto umożliwia on zatowarowanie – na podstawie danych z salonu pokazuje, jakich produktów brakuje.

Rodzaje aplikacji mobilnych

Najpopularniejszym rodzajem aplikacji z pewnością jest aplikacja sprzedażowa. Jej celem jest umożliwienie użytkownikowi zrobienia szybkich i wygodnych zakupów za pomocą intuicyjnego interface’u. Podobne zadanie ma także katalog produktów, w którym odbiorca może zobaczyć nie tylko interesujące go towary na zdjęciach czy filmikach, ale także przeczytać ich opisy czy zapoznać się z recenzjami. Innym rodzajem są aplikacje służące zbieraniu punktów – zazwyczaj dodatkowo można znaleźć w nich informacje o obowiązujących promocjach, rabatach czy darmowej dostawie. Mocno angażujące są również gry – wiele przedsiębiorstw oparło na nich swoje strategie marketingowe. Firma KFC np. oferowała wygranym vouchery do swoich lokali, co nie tylko wywołało pozytywne odczucia w klientach, ale także uruchomiło regułę wzajemności (odwzajemnianie się osobie, która coś nam dała). Od czasu do czasu stosuje się też wizualizacje, których główną ideą jest podnoszenie atrakcyjności produktu.

 


Materiał powistał przy współpracy z lppsa.com

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail