Polska

Polskie sklepy z systemem płatności Visa Checkout

Polska jest pierwszym krajem w Europie, w którym wdrożono płatności Visa Checkout. Rozwiązanie to wykorzystywane jest przez ponad 300 tysięcy detalistów na całym świecie. Z badań Visa wynika, że konsumenci korzystający z tego rozwiązania rzadziej porzucają koszyki. Z tego rodzaju płatności mogą skorzystać klienci sieci RTV EURO AGD (www.euro.com.pl) oraz OLEOLE! (www.oleole.pl), także w ich serwisach mobilnych. Wprowadzenie usługi połączone jest z kampanią promocyjną, która pozwala zaoszczędzić na zakupach nawet 150 zł. Wszystko związane jest z wartością koszyka.

prasówka e-commerce

Co 10 polski e-sklep sprzedaje towary za granicę

Jak podaje Platforma Shoper, 10% firm online sprzedaje towary za granicę kraju. Ponieważ Amazon nie udostępnił żadnych danych na ten temat, można posiłkować się informacjami udostępnionymi przez PayPal, z których wynika, że najwięcej towarów z Polski dostarczanych jest na rynek amerykański, brytyjski oraz niemiecki. Do najczęściej sprzedawanych produktów należą: elektronika, odzież, części samochodowe, ale także meble, które trafiają do niemieckich odbiorców.

prasówka e-commerce

Decathlon z nowym magazynem w Łodzi

32 000 metrów kwadratowych wynosi powierzchnia magazynu Decathlonu wybudowanego w Łodzi. Jest to drugi tego rodzaju punkt marki w Polsce, a już od kwietnia obsługiwane z niego będą Polska, Skandynawia, Litwa, Łotwa i Estonia, a w przyszłości także Słowacja i Czechy, zarówno sklepy stacjonarne, jak i internetowe. Jak podaje firma, zamówień online jest około tysiąca dziennie.

 

eCarrefour.pl wprowadza do oferty produkty świeże Chociaż e-platforma Carrefour powstała w 2015 roku, to żywność została do niej wprowadzona dopiero pod koniec 2016 roku. Teraz nadszedł czas na wprowadzenie produktów świeżych, dzięki temu w ofercie e-delikatesów pojawi się łącznie 12 tysięcy pozycji. Zobaczymy, jaki wpływ ta decyzja będzie miała na zakupy klientów i wielkość ich koszyków. prasówka e-commerce
prasówka e-commerce

Mobliny program lojalnościowy sieci Rossmann

Aplikacja Rossmann PL łączy działania off- i online sieci. Już od 2015 roku sklep internetowy marki pozwalał zamówić produkty w opcji click and collect, a także z dostawą do domu. Teraz ma w tym jeszcze bardziej pomóc aplikacja, która łączy się z programem lojalnościowym. Dzięki niej kupujący mogą zlokalizować znajdujące się w pobliżu drogerie, otrzymywać powiadomienia o promocjach i produktach, a także złożyć zamówienie bez konieczności wchodzenia do e-sklepu. Jednocześnie jest ona częścią mobilnego Klubu Rossmann, dzięki której klienci zyskują rabaty i regularnie otrzymują spersonalizowane oferty dopasowane do ich potrzeb. Rossmann to kolejna sieć, która postawiła na mobilne rozwiązania, które łączą kanał tradycyjny oraz digital.

Świat

prasówka e-commerce

1/4 sprzedawców na europejskim Amazonie ma siedzibę w Chinach

Jak podaje Marketplace Pulse, 1 na 4 sprzedawców oferujących swoje produkty poprzez europejskie strony Amazon bazuje w Chinach, a połowa z nich korzysta z Fulfillment by Amazon, co dla zwykłego odbiorcy oznacza mniej więcej tyle, że ma pewność zrealizowania zakupu. Może to być duża konkurencja dla europejskich sprzedawców, którzy nie będą mogli konkurować z cenami produktów, jakie sprzedają Chińczycy. Według badania Marketplace Pulse udział chińskich sprzedawców w poszczególnych krajach wygląda następująco:

Amazon UK – 25%;

Amazon Niemcy – 17%;

Amazon Francja – 25%;

Amazon Hiszpania – 28%;

Amazon Włochy – 24%.

prasówka e-commerce

Sprzedaż zabawek w kanale online wzrosła w Hiszpanii o 60%

Widać, że zakupy w sieci stają się bardzo popularne. W Hiszpanii w 2016 roku sprzedaż zabawek w Internecie wyniosła 60% całej sprzedaży w tym kraju. Jest to 7% wzrost względem roku 2015. Wyniki takie podaje The NPD Group. Jak można przeczytać w raporcie, aż 35% zakupów spowodowanych jest przecenami i rabatami, które występują tylko w sklepach internetowych. Dla porównania, w kanale offline wskaźnik zakupów dokonanych pod wypływem promocji wynosi 19%. Jeszcze jedną ciekawostką jest to, że 40% wszystkich tego rodzaju zakupów online dokonują mężczyźni.

prasówka e-commerce

Holenderski Picnic pozyskuje 100 milionów na rozwój

Picnic to supermarket, który działa w Holandii. Od innych tego typu sklepów, jakie działają na tamtym rynku, odróżnia go to, że działa on jedynie online, a dostawy realizowane są tylko w wybranych miastach w kraju. Działa on jednak na tyle sprawnie, że właśnie udało mu się pozyskać 100 milionów euro od NPM Capital, De Hoge Dennen, Hoyberg and Finci. Zdobyte pieniądze przeznaczone będą na dalszy rozwój. Dlaczego otrzymał on tak duże dotowanie? Wystarczy powiedzieć, że w ciągu 18 miesięcy swojej działalności sklep wygenerował sprzedaż na poziomie 30 milionów euro. Towary dostarczane są do klientów z rozlokowanych w 17 miejscach hubów, a kierowcy jeżdżą samochodami elektrycznymi. Nowe fundusze zostaną przeznaczone na rozwój oraz stworzenie nowych miejsc pracy w centrach dystrybucji oraz przy dostawie.

Prasówka powstaje dzięki:

  

Czytaj również:

Prasówka startu-py i innowacje #4 – rekrutacja przez snapchata? Teraz to możliwe!

Od partnera afiliacyjnego do multimilionera. Wywiad z Robertem Grynem – założycielem Codewise – człowiekiem wartym 100 mln dolarów

#18 prasówka e-commerce – topowe marki z branży fashion nadal nie inwestują w omnichannel

Polecane Artykuły